Dijkhoff was lang de kroonprins, maar toen bleef Markie wel erg lang plakken en ging hij maar wat anders doen. Alle andere potentiële opvolgers sneuvelde elke keer doordat ze in opspraak kwamen. Wiebes, Zijlstra etc.
In welk opzicht goed? Bedoel hoe hij de crisis gemanaged heeft?
Stel Rutte zou wel aftreden. Dan neemt de vice premier het over toch? Wie van de drie… Hugo de Jonge, Kajsa Ollongren of Carola Schouten?
Maar juist als je puur vanuit de inhoud redeneert is dit een kleine kwestie die in het niets valt bij de behoefte aan een snelle formatie, land in crisistijd en de andere dossiers die Rutte al overleefd heeft. Ik vond het erg vermakelijk, maar het ging eigenlijk verhoudingsgewijs nergens over. Het was eerder een interne ruzie over de baan (het kamerlidmaatschap) dan over de inhoud.
Mensen hadden gewoon hoop dat dit de druppel was die de al hele, hele volle emmer deed overlopen.
Maar helaas.
Die gast is zo fucking arrogant
Dat vond ik ook al zo gek aan het aanstellen van Van Ark als verkenner, heeft zij als zorgminister niet betere dingen te doen op het moment dan verkennende gesprekken met 17 partijen??
Ik ben dus echt totaal NIET verbaasd dat D66 de motie van wantrouwen niet heeft gesteund. Dit is namelijk precies hoe het gaat met een partij zoals D66. Ze zijn niet links, niet rechts, wat is nu hun échte visie? Ze lullen een beetje mee met de mensen als het ze goed uit komt. Kaag is echt Rutte in de vrouwelijke vorm. Niet te vertrouwen.
Haha CarolineBBB draagt weer hetzelfde jasje.
Hierbij mijn inhoudelijke bijdrage van vanochtend.
Tja wie weet draagt Mark ook al 10 jaar elke dag hetzelfde blauwe pak
Ja die heeft waarschijnlijk ergens in een kamertje moeten overnachten en had geen spullen mee Haha nee geen idee maar zo gek is dacht toch niet?
Schouten! Andere twee kan niet denk ik…, ollongren is nu ook ongeloofwaardig en Hugo gaat het niet doen denk ik, dubbelrol ivm Corona.
Maar ik denk dat dit sowieso (helaas) niet gaat gebeuren. Rutte blijft voorlopig.
Ik vraag me echt serieus af wat er nog moet gebeuren, wil Rutte gaan aftreden. Kan het nog erger dan dit?
Ik ga trouwens stuk als Kaag straks premier wordt (want ik ben benieuwd of ze iets aan deze deal overhoud) van coalitie cda/cu/d66/vvd.
Ik dacht hetzelfde idd, Schouten is de enige optie. Zou wel grappig zijn. De Jonge zal niet willen/kunnen ivm zijn ministerschap, maar denk dat het CDA dat helemaal prima vindt momenteel.
Ja!!! Echt in welke realiteit leeft hij?
Ik heb discussie met een vriendin, die het allemaal maar overdreven vindt, Rutte staat onder zoveel druk. Zo erg was dit allemaal niet… blabla he’s doing fine.
Nee.
Ik denk dat Kaag een hele interessante onderhandelingspositie voor ogen heeft voor D66 met het niet aannemen van de motie van wantrouwen. Dit is echt allemaal uitgestippeld spel. Misschien zat Mark wel met Sigrid te appen.
“Ey Mark, ik vind je een toffe vent maar ik moet wel iets doen snap je. Zullen we motie van afkeuring doen? Dan kan je gewoon blijven zitten maar dan heb ik mn shit ook gered. Anders wordt het kiezertje boos he, ik denk dat ze dit nog net pikken.”
Ik vin dit zo’n loos argument… ja hij stond tweewekelijks een voor hem opgeschreven speech te houden naast Hugo en mocht daarvoor veel extra overleggen doen in het Catshuis. Maar ik geloof oprecht dat bijna elke andere politicus precies hetzelfde had gedaan. Wat maakt Rutte dan zo goed? Dat ie zo vriendelijk glimlacht als ie vergeet dat je iemand geen hand kan geven? Of een verfrommeld wegwerpmondkapje uit z’n zak haalt?
Ja. Niet te vertrouwen die veenmollen!!! Allemaal tactisch spel.