Zou niet de eerste keer zijn dat D66 hun kernpunten verloochent in de onderhandelingen. Moet dan direct denken aan die keer 8 jaar geleden dat ze zich profileerden als ‘onderwijspartij’ en vervolgens de basisbeurs hebben weggestemd. En compromissen sluiten hoort erbij, dus waarom zouden ze nu niet ook een compromis sluiten?
stel, de partij waarop jij hebt gestemd zou nu toch regeren met rutte, zou jij dan op ze stemmen volgende x (in 4 jaar jaar of wanneer het weer moet ivm vallen kabinet)
- ja
- nee
- weet ik niet
0 stemmers
Zo presenteert zo ongeveer elke nieuwe extreemrechtse partij zich, als een nieuwe beweging die radicaal gaat breken met de oude, elitaire garde. Uiteindelijk gebeurt er niks behalve een hoop meer racisme en andere bagger. (Of was je niet serieus?)
Ja sorry was een grapje
Dat ligt er nogal aan wat er in die 4 jaar allemaal gaat gebeuren.
D66 heeft een lijstje met prioriteiten opgenoemd (D66 — Brief Sigrid Kaag aan de verkenners) en dat matcht qua klimaat, kansenongelijkheid, migratie enz totaal niet met JA21. Volgens mij stond in die aantekeningen van de gesprekken dat ze dus wel met linkse partijen wilden.
Haha ok ik twijfelde al, voelde weer een nieuwe Fortuyn/Wilders/Baudet/Eerdmansbeweging opkomen
das waar, misschien had ik het beter kunnen formuleren als over bijv 2 maanden ofzo. zelf heb ik GL gestemd maar wel twijfelend (ondanks dat ik altijd GL stem) dus voor mij zou het wel de beslissende factor zijn om toch elders te stemmen
Lol wat is dit nou weer voor gejank
Als ik de partner van Rutte zou zijn, of een goede vriendin van hem ofzo, dan zou ik een flesje wijn meenemen en tegen hem zeggen: Schat, ik denk dat het genoeg is zo, laten we proosten op alles dat wél goed is gegaan.
Ik twijfel. Het lijkt me heel verstandig als hij het gewoon lekker aan een ander overlaat want denk dat het heel lastig gaat worden. Maar hij lijkt me ook zo’n hork die het maar blijft proberen.
Wauw hoe kan je nou hierin CU de schuld geven? Iets met zelfreflectie, maar goed dat is zo oneigen voor de VVD… dat ze zelf nog niet het vertrouwen in Rutte hebben opgezegd is daar wederom een perfect voorbeeld van
Ja, maar wie hebben ze anders? Ze hebben hun eigen graf gegraven omdat zelfs in de campagne hun campagne was “Waarom stem je op Rutte?”
Random onwaarschijnlijk hersenspinsel maar ik zou het wel tof vinden als de VVD Dilan Yesilgöz naar voren schuift als MP.
True Rutte is een halve dictator geworden eigenlijk. Hebben wij geen max van aantal jaren ambtstermijn? Ik vind 2x4 wel mooi.
Ik mis de reactiemogelijkheid, maar goed ben benieuwd hoe lang het standhoudt. Als er geen coalitie uit voort kan komen moeten ze toch iets
Ik hoop het. Ik ben er bang dat Mark niet zal aftreden.
Kut m’n bericht ging weg.
Maar ik dacht dat partijen wel met de VVD willen samenwerken, maar dan niet met Mark als premier. Dus misschien dat hij dan nog als partijleider door gaat, maar niet als premier?