Wie is ze in dit verhaal?
Wat je straks gaat zien is dat iedereen onder de noemer ‘het volk heeft gesproken’ hun ‘nooit met die en die samenwerken’ overboord gaat gooien hoor
Wat ik niet zo goed begrijp is waarom je dan niet stemt op een rechtse partij die ook wat met deze onderwerpen wil maar gemoedelijker en dus haalbaarder. Die extreemrechtse ideeën kunnen gewoon niet uitgevoerd worden dus die stemmen lossen niets op.
Maar waarom vond hij het dan zo erg als jij links ging stemmen?
Ja onduidelijk van mij, had ik moeten vermelden; VVD in dit geval. Maar je hebt gelijk, Dilan had natuurlijk de laatste keer ook hard geschreeuwd GEEN PVV!!!1717!
Ooohh ik moet echt proberen mezelf rustig te houden. Maar een kennis die PVV heeft gestemd vraagt nu in een groepsapp wat de oppositie eigenlijk doet en of die iets in te brengen heeft.
Ik heb echt zin om met iets te gooien. Vooral omdat ze mij steeds wegzet als een dom links wijf.
Jaa ik mijn omgeving stemmen de voorheen pvv stemmers nu op Ja21.
Hier dus veel pvv en vvd en d66.
Ik ken maar 1 iemand die op GL/PvdA stemt en zij woont in een sociale huurwoning met uitkeringen. Dus in die situatie miss ook logisch.
Stemt niet iedereen op die manier gewoon eigenlijk voor hetgeen waar ze denken zelf het meest mee op te schieten zeg maar?
Het komt eigenlijk allemaal neer op hoe we kunnen leven, groeien en veilig zijn. Het interesseerde me dit jaar wat minder ofzo?
Nee
Nouja ik denk juist dat dit het probleem is waardoor de uitslag zo rechts is, er zijn heel veel mensen die dit doen. VVD stemmen want ik ben ondernemer of heb een koophuis. PVV want mijn kind kan geen huis vinden.
Edit: ik vind dit dus een probleem maar dat zal niet iedereen vinden, meer de oorzaak is het dus.
Hahahaha. Nee.
Kan het veel slechter dan nu? Jaren in de oppositie en dit is het resultaat. Dus ik hoop wel dat ze erin komen
Ja absoluut, er zijn teveel mensen die dit wel doen, maar dat was haar vraag niet.
Ik denk dat veel mensen dat juist wel doen, maar dat zouden ze niet moeten doen. Bijvoorbeeld hypotheekrenteaftrek, ik snap dat mensen met een koophuis balen als ze dat afschaffen want ik zou zelf ook balen. Maar als het de woningmarkt helpt vind ik het eigenlijk wel een eerlijke maatregel dus vind ik het prima. Maar zo denken veel mensen dus niet, ze denken alleen maar whats in it for me
Helaas niet! Helaas hoop mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. En ook genoeg mensen die zich bijv niet afvragen waar dan geld vandaan moet komen om plannen te realiseren.
Vrees dat bijv ook best wat GL-PvdA stemmers geswitcht zijn door de plannen voor het afschaffen van de hypotheekrente aftrek (hoorde dit in ieder geval bij collega’s een paar keer als argument om voor een andere partij te kiezen).
Ja, vind dat persoonlijk ook relaxt, maar ook mega oneerlijk en gaat wel wat geld opleveren om andere plannen mee uit te voeren.
en hoe verklaart hij dat links al die vluchtelingen hier haalt vanuit de oppositie?
Wat is zijn reactie op het feit dat links al járen niet regeert dus op dit soort dingen al tijden niet echt invloed heeft?
Ja dat zeg ik hierboven ook, veel teveel mensen die dat wel doen inderdaad, maar niet iedereen
En mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. Want misschien wil een partij die renteaftrek wel stoppen maar doen ze nog 10 andere dingen waardoor jij het als Jan Modaal beter krijgt, zelfs met verdwijnen van die renteaftrek. Maar nee, dát is teveel gevraagd: nadenken.
Je hoeft je niet echt ergens in te verdiepen om te weten dat links al tijden niet aan de macht is. Maar goed, jij hoeft zijn keuzes verder niet te verantwoorden vind ik
He ja, hoe we met elkaar samen leven is gewoon even niet zo interessant dit jaar joh
Mijn vriend was vandaag bij zijn kapper die eerste generatie vluchteling is en hij (+ de andere kappers en hun families) hebben allemaal vol overtuiging PVV gestemd??? Zij zijn allemaal Iraans. Ik kan er met mijn kop echt niet bij.