Iedereen kent ze wel, maar spreekt ook iedereen zich er tegen uit? Ik heb juist het idee dat mensen zich niet genoeg schamen voor het feit dat ze voor een partij stemmen die voor ‘remigratie’ (ethische zuivering) en uitroeiing van een religie is. Die mensen krijgen juist veel te veel ruimte. Want ‘Hij stemt wel x of y maar is verder wel een heel aardig persoon hoor! En je mag toch zelf weten wat je stemt!’of ‘Ja maar hij heeft het ook moeilijk en kan ondanks zijn goede baan geen huis vinden.’
Mensen krijgen te veel ruimte om racistisch, seksistisch en zelfs fascistisch te zijn.
Daarom zei ik: ik hoef ze niet te kennen. Tuurlijk ken ik ze wel, maar als iemand zegt pvv te stemmen ga ik daar echt niet leuk of begripvol op reageren dus meestal willen ze mij dan ook niet meer kennen
En ik snap dat het niet altijd mogelijk of soms zelfs gevaarlijk is je uit te spreken, maar in heel veel gevallen kun je gewoon zeggen waar het op staat: de partij waar jij op stemt is racistisch en schendt de rechten van andere mensen. Je hoeft er in ieder geval geen vrienden mee te zijn, gezellig mee te doen of het bed mee te delen.
En voor wie het zich afvraagt en daar interesse in heeft: er bestaan ook linkse mannen die op vrouwen vallen. Samen links stemmen is ook nog eens een erg leuk date idee (van tiktok gejat dit, hoor)