Tweede Kamerverkiezingen #3

@grace :grimacing:

Ben zelf overigens niet zo Klaver hater en prima om hem als fractievoorzitter/ tussenpaus aan te stellen, maar mag hopen dat we gewoon interne verkiezingen krijgen.

8 likes

Fucking dom NOS journaal opent met ‘de meeste mensen stemden op D66’

Ik snap echt niet waarom media zo vastberaden zijn om onzorgvuldig te communiceren. Schandalig echt.

14 likes

Straks Tweet Kerrolain nog dat er wel heel veel D66 mensen bij het ANP werken.

3 likes

Mar Klaver kan toch tussenpaus worden zodat Moorman kan gaan shinen?

1 like

Ja ik vind het dus ook prima voor nu!

2 likes

Ik vond dit interview met de ouders van Rob Jetten wel erg schattig, op een nuchtere manier haha

22 likes

Wow hij lijkt echt heel erg op zn vader. Precies hetzelfde gezicht.

12 likes

Waarom trouwens Moorman en niet Piri of Westerveld? Ik ken hen niet genoeg om daar een mening over te hebben, kan iemand daar iets over zeggen?

2 likes

Ik denk dat hier nu precies zichtbaar is wat er vaak fout gaat. Ze kijken alleen naar de huidige kiezers/leden.
Terwijl je als je als partij nog een beetje wilt groeien in de toekomst juist ook een aantrekkelijke leider wilt voor de zwevende kiezer.
Hoe stom ik het zelf ook vind, want ik stem een partij en geen persoon, speelt de lijsttrekker/partijleider een hele grote rol. En dan is een gunfactor wel fijn.
In eerste plaats is Timmermans gewoon kapot gemaakt door de media en door rechts. Net als Kaag destijds. Toch hoor ik wel vaak dat ook linkse stemmers Timmermans niet de beste vonden, wel bestuurlijk, maar niet als lijsttrekker.
En je ziet nu wat een gun factor kan doen bij een Jetten. Die heeft ook wel wat ‘mazzeltjes’ gehad in zijn campagne, maar er zijn weinig mensen die hem niet sympathiek vinden.

Daarom zou ik dus geen Klaver kiezen, momentum is geweest toen hij volle zalen trok en hij is ook heel erg GL. Bovendien heeft hij ook iets dat ergernis opwekt, iets neps. Als tussenpaus verder prima.

Verder vind ik het een heel lastige wie het wel zou moeten zijn. Moorman vind ik zelf geweldig, maar weet niet of zij echt een inspirerend leider is en buiten de Randstad kent niemand haar.
De Hoop is goed maar nog te jong, mist ervaring. Lahlah vind ik een supergoede, maar ik denk dat NL helaas nog niet klaar is voor een vrouw met een hoofddoek als lijsttrekker. Bovendien kleeft het Tilburg burgemeester gedoe nog aan haar. Westerveld is een topper, maar vooral een pitbull in haar vakgebied. Ik zou dan bang zijn voor een soort Omtzigt achtige toestanden.
Piri heeft ook wel wat, maar ik weet niet of ik haar nou echt sympathiek vind.

Nou ja eerst maar een tussenpaus en dan is er misschien nog wel een supertalent die nu wethouder in Gouda is ofzo waar we nog nooit van gehoord hebben maar die wel fantastisch is.

15 likes

Ja precies wat jij nu zegt is waarom ik denk dat Klaver het niet gaat worden. Teveel groenlinks en hij blijft een beetje dat ‘snotneus’ imago (en tbh ook die uitstraling) hebben. Denk echt dat deze partij een nieuw iemand nodig heeft. Ik vind Lisa Westerveld heel erg goed, maar ik hoop eigenlijk niet dat zij het wordt omdat ik bang ben dat zij dan ook totaal afgebrand gaat worden en uiteindelijk opstapt of haar populariteit verliest en we hebben mensen zoals zij juist zo hard nodig.

Maar we gaan het zien!

17 likes

Zijn niet alleen 2e kamerleden ook die potentiële kandidaten zijn. Aboutaleb, Halsema en Marcouh worden ook genoemd.

Dat is nou niet echt de jongere generatie waar Timmermans op doelde hoop ik haha. Ik denk ook niet dat zij dat nu gaan doen. Daarnaast wordt iemand als Halsema minstens net zo gehaat als Timmermans.

10 likes

Als we van fratima naar ome abou gaan zeg ik mijn lidmaatschap op en keer ik niet terug. Wat een nachtmerrie.

9 likes

En ik ben Femke stan maar laten we die ook ff overslaan als we populairder willen worden

24 likes

Ik ken Moorman niet eigenlijk, maar als persoon die haar deze campagne voor het eerst zag dacht ik wel van oh die heeft wel écht een PvdA kop zeg maar. En ik weet niet of dat groter appeal heeft, zoals Jetten dat wel heeft.

Hebben ze in beide partijen samen niemand knaps in de ranken? Een Wouter Bos achtig type oid? Ja die verloor toen, maar haalde wel echt tering veel zetels. Denk gewoon dat dat misschien nodig is omdat veel mensen toch een beeld van links hebben en een beetje een vlotte look toch wat scheelt.

7 likes

Westerveld zet zich al jaren in voor dezelfde doelgroep. Stemmen die naar haar gaan zijn volgens mij vooral van mensen uit jeugdzorg, GGZ, gehandicaptenzorg. Ik denk dat zij beter is in deze portefeuille dan als partijleider, waarbij iemand anders haar portefeuille moet gaan overnemen.

12 likes

Ja en aangezien ik niemand vertrouw om die doelgroep zo serieus te nemen als zij hoop ik op een andere partijleider!

3 likes

Ja ik vind eigenlijk hetzelfde van Moorman. Ze scheelt ook maar 10 jaar met Timmermans, dus dat vind ik nog steeds best oud.
Jammer inderdaad dat de Hoop echt nog jong is (27). Ik denk ook niet dat je nu een lijsttrekker kan vinden die komende verkiezingen al winst gaat behalen. Jetten heeft ook eerst enorm verlies geleid.

2 likes

Aboutaleb is echt net met een nieuwe baan begonnen dus dat betwijfel ik.

Had hij dit nou maar eerder gezegd. Had d66 nog meer stemmen :smiling_face_with_tear:

20 likes