Mogen er wat mij betreft veel meer worden. Al is iedere stem voor links natuurlijk goed.
Ik snap wat je bedoeld. Maar een kabinet met gl-PvdA gaat er toch niet komen als de PVV zo groot blijft (wat het in de peilingen wel lijkt). Dan geef ik liever mijn steun aan een linkse partij die normaal gesproken een beetje onderbelicht blijft.
Maar gelukkig kan iedereen stemmen wat die wil dus wil ook niet zeggen dat gl-PvdA fout is
Wat je zegt, links is goed
Hoezo niet?
Dat was pijnlijk en zeker een blunder, maar niet erg genoeg om hem dan maar geen lijsttrekker te maken toch?
Gaat hierover, voor wie nieuwsgierig is.
Op dat moment was de ophef echt heel groot. Het was nog maar een paar maanden na de ramp. Dus als je nu terug kijkt denk je misschien o valt wel mee, maar destijds was dit echt niet oké. Dit zou echt zo zijn alsof Hugo de Jonge tijdens de coronapandemie vol overtuiging misinformatie had gedeeld voor emotioneel effect. Er zijn politici in ieder geval gevallen voor minder.
Edit: Ik vind het sowieso een fout dat iemand gekozen is die al zo’n lange geschiedenis heeft om een fusiepartij te gaan leiden in plaats van ervoor te kiezen iemand voor te bereiden op het overnemen van een nieuwe partij maar ja die keuze is nou eenmaal de vorige verkiezingen al gemaakt
Holy shit wat is Sven Kockelmann toch een kwal
in het interview met Esther Ouwehand onderbreekt hij haar voortdurend en het is wel duidelijk dat hij zich aangevallen voelt als het gaat over zwaarder belasten. Echt een nare man
Ik snap ook niet waarom Klaver niet lijsttrekker is van die partij, of waarom ze Femke Halsema niet veel meer ‘inzetten’ in de campagne.
Als er iemand altijd veel haat krijgt is het wel
Femke Halsema.
Kijk ik sta ook niet direct achter Timmermans en persoonlijk spreken deze mensen mij ook meer aan (of Moorman), maar dat betekent niet direct dat ze het beter zouden doen in een campagne. Zeker nu er al ingespeeld wordt op beeld van radicaal links GroenLinks. Voor jonge mensen doet het denk ik wel iets maar de wat gematigde PvdA achterban stemt liever iets veiliger denk ik.
Het beste was geweest vorige verkiezingen al iemand klaar hebben staan die nieuw is die dan nu kon shinen, zoals Bonteballetje.
Ik verbaas me in mijn eigen omgeving (linkse bubbel vooral) dat mensen zo’n hekel aan Frans Timmermans hebben, maar niet echt kunnen uitleggen waarom dan. En ineens wordt Klaver steeds genoemd, waarom hij geen lijsttrekker is. Terwijl diezelfde mensen jaren terug Klaver niks vonden want die was maar arrogant. Zo dodelijk vermoeiend die focus op de lijsttrekkers.
Dit. Ik ben ook geen Timmermans fan, puur omdat ik liever had gehad dat de fusiepartij (of gewoon GroenLinks) een jongere frissere leider had gekregen, maar Timmermans doet het inhoudelijk niet slecht en staat er duidelijk beter bij dan vorige verkiezingen. Veel van de haat tegenover hem is ook gewoon gevoed door een overduidelijk deel van de rechtse campagne: hem consequent diskwalificeren. Nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar ik mis de tijd dat een superjonge Klaver theaterzalen vulde. Dat sfeertje is nooit meer terug gekomen bij GL en is denk ik definitief dood sinds de fusie.
Ik vind hem een saaie en ongeïnspireerde keuze, maar verder wel eens hoor! Eigenlijk wil ik een Jimmy van Dijk of iig een een (Vlaamse) Peter Mertens. Dan blijven we bij de witte man die het zo goed doet bij de bange sukkels maar wel met peper in hun reet.
Ik zeg dit ook altijd, maar hij heet Jimmy Dijk. Voelt heel on-Nederlands zonder dat van.
Ik denk dat GL/PVDA - D66 - CDA - VVD nog best zou kunnen toch?
Je loopt twee dagen achter, dit hebben ze al uitgesloten, volgens VVD minister en Dylano
Ik snap echt niet waar zij de audacity vandaan halen om dat nu ook al te roepen terwijl de VVD op zwaar verlies staat en op plek 5 staat van grootste partijen
Misschien denken ze dat het ze nog stemmen oplevert ofzo
Dezelfde persoon die beweerde het vorige kabinet alleen te willen gedogen? ![]()
Ik begreep dat dit mogelijk is om te voorkomen dat mensen naar JA21 gaan
Shit nu krijg ik straf van Lenin