Ik begrijp er allemaal echt helemaal niis van, de vorige keer was het toch niet zo unhinged???
Er zat gisteren een pvv flyer in mn brievenbus eww
voelde mij echt aangerand en heb het direct verscheurd ![]()
En de PvdD stuur mij maar geen campagne pakket op?? Ben lid en heb het niet gekregen en heb het nog apart aangevraagd ook
Een burgemeester moet boven de politieke partijen staan. Dat zou Halsema heel slecht doen.
Het sbs debat is nu bezig. Eerste debat dat ik kijk maar wat een chaos nu al met die stomme toeter
En wat kut dat er mensen in het publiek steeds klappen bij Wilders, gaan ze dat blijven doen?
Ja, je kijkt letterlijk naar SBS6, dat is de pvv als tv zender.
Had jij het nou laatst over de neus van Bontenbal? Want opeens zie ik niets anders meer ![]()
Ik heb geen sm meer. Ik lees op de nieuwssites vooral dat men vindt dat Wilders gister vol op werd aangevallen (vond ik wel meevallen?) en dat er verder weinig inhoudelijk gebeurd is. Ik ben heel blij dat Timmermans imo sterk en kundig over kwam. Wat vonden jullie? Hoe hebben jullie naar het debat gekeken?
Dit klopt wel, het was een grote show ipv een serieus debat. Typisch sbs.
Ja als het dan toch al 1 grote show was, had die emmer dan ook gewoon gebruikt om het af te maken.
Ik vond het aanvallen ook wel meevallenâŠ
Niet. Waarom zou je naar een debat willen kijken op sbs? Je weet van te voren toch al dat de kont van Wilders gelikt wordt en er niks inhoudelijks besproken wordt.
Had vorige week een gesprek met mn vader die vorige verkiezingen PVV gestemd heeft âuit protestâ en er van overtuigd is dat Wilders niets gedaan kreeg omdat hij werd tegengewerkt. Ik ben het echt met ALLES wat hij vind oneens, maar was wel goed om er over in gesprek te gaan en zijn âargumentenâ te horen. Het is vooral gebaseerd op allerlei angsten en onderbuikgevoelens. Hoop dat ik hem duidelijk heb kunnen maken dat zijn stem op zoân partij niet een protest is, maar een stem vóór een ideologie die mensen uitsluit en haat en verdeeldheid zaait. Hij gaat iig deze keer niet op PVV stemmen, waarschijnlijk âgewoonâ weer VVD (laten we het maar als winst zien tov de pvv)
Er wordt gezegd dat het sbs debat vorige keer voor wilders de klapper is geweest waardoor nog meer mensen op hem gingen stemmen. Ik heb het nu niet gezien maar ik kan me wel voorstellen dat mensen er daarom naar zouden willen kijken.
De klapper (voor de geĂŻnteresseerden) was overigens in 2023 dat er een vrouw was die een bijstandsuitkering kreeg, en benoemde dat ze chronisch ziek was en dus elk jaar het eigen risico moest betalen. Timmermans gaf aan dat het afgebouwd moest worden, waarop Wilders zei daar heeft deze vrouw niets aan, deze vrouw heeft nu geld nodig!
En diezelfde vrouw werd laatst geĂŻnterviewd en blijkt het helemaal niet zo slecht te hebben
man heeft een prima baan, ze heeft een koophuis en gaf zelfs toe dat de uitkeringen fijn zijn als extraâtje maar niet Ă©cht nodig zijn. Hoewel de gemiddelde PVV stemmer dat waarschijnlijk toch niet boeit. Volgens Wilders gaat deze dame gewoon weer op haar stemmen.
Ja zij zit in Rutger en de uitkeringstrekkers.
Daar doelde ik ook op inderdaad.
Ik kan me niet voorstellen dat dat de reden is dat mensen daarom naar het debat willen kijken. Het is een hoop geschreeuw en gezeik en als je al niet van plan bent om op de pvv/vvd etc te stemmen, waarom zou je jezelf dan pijnigen om naar die idioten te kijken? Dit sbs debat is meer bedoeld om zieltjes te winnen voor de pvv, Wilders schuift niet voor niets alleen bij dit debat aan. Hij weet heel goed dat ie op deze manier het juiste publiek bereikt.
Ik vind het echt moeilijk dit jaar. Ik twijfel tussen SP en GL/PvdA. Elke kieswijzer komen die twee partijen er uit, en de ene keer scoort de een hoger en dan de ander ![]()
Heb alleen het idee dat SP niet veel kan/gaat bereiken dus denk dat ik toch weer voor GL/PvdA ga
De SP kan net zoveel voor elkaar krijgen als een groenlinkspvda. Namelijk goede oppositie voeren op onderwerpen die jij belangrijk vindt, en hoe meer stemmen ze krijgen met hoe meer mensen ze zich in die onderwerpen kunnen verdiepen.
Voor mijn gevoel is de SP echt bezig met een comeback onder links, ik hoor veel mensen erover dat te willen stemmen, terwijl het echt jarenlang een schande was vanwege hun migratie standpunt.
Ik wil bij1 stemmen maar ik twijfel nu toch omdat ze mogelijk niet voldoende stemmen krijgen. De vorige keer heb ik er ook op gestemd en ondanks dat ze niet voldoende stemmen hadden, had ik geen spijt van mân keuze. Maar nu voelt het toch anders omdat ik op veel punten ook met pvdd overeen kom. Tegelijk is bij1 wel echt âmijnâ partij en voelt het dan stom daar niet op te stemmen terwijl ik 100% erin geloof, iets wat ik bij pvdd niet heb.
Ik herken je struggle rondom bij1. Qua idealen is het de partij die het beste bij mij past, maar o.a. het gerommel in de partij en dat ze nu geen zetel hadden voelt het echt als een verloren stem om op ze te gaan stemmen. Ik heb vorig jaar ook niet op hen gestemd, verkiezingen daarvoor wel. Ik ben bang dat ze hun momentum al kwijt zijn.
Ik heb dezelfde twijfel. Er zijn natuurlijk ook nog veel zwevende kiezers, wat ook invloed heeft op de peilingen. Maar het lastige is dat die peilingen er nu voor kunnen zorgen dat mensen niet op bij1 gaan stemmen, terwijl ze dat eigenlijk wel zouden willen. Dus eigenlijk vind ik dat ik het risico moet nemen in de hoop dat anderen dat ook doen.
Maarja wel kut als ze het dan toch niet halen en je met je stem misschien ook een andere partij een extra zetel had kunnen geven.