Voor de mensen die op GL-PvdA gaan stemmen, op wie stem je precies? Ik moet voor m’n vader en z’n partner stemmen op GL-PvdA en mag zelf kiezen op welke vrouw - maar ik stem zelf PvdD en heb niet heel veel tijd of zin om mij in te kandidaten van GL-PvdA te verdiepen
Dus mocht iemand hier twee extra stemmen voor hun kandidaat naar keuze willen ronselen hoor ik graag op wie je stemt en waarom!
En meer algemene vraag, hoe werkt dat met stem op een vrouw als je partij naar keuze al veel vrouwen in de lijst heeft staan? GL-PvdA heeft volgens mij veel (meer dan 50%?) vrouwen (hoog) op de kieslijst staan, en datzelfde geldt voor PvdD (stuk minder zetels te verdelen naar verwachting natuurlijk). Dat hele stem op een vrouw net onder de verwachte te behalen zetels gaat dan misschien niet perse op omdat je dan met je stem misschien ook gewoon een andere vrouw uit de kamer stemt? Toch? Wat is dan goed om te doen? Kan je dan juist beter op een vrouw stemmen die wel binnen de verwachte zetels valt maar een beetje onderaan hangt? Of gewoon op een vrouw waar je het meest achter staat, ongeacht welke plek ze heeft? Of zaak om vooral verder te kijken naar andere vormen van representativiteit zoals kleur, geaardheid, etc?