Tweede Kamerverkiezingen #3

Ik vrees dat je hier gelijk in hebt, het is ook meer ijdele hoop!

1 like

Ja nou dat kon ik dus niet echt inschatten

Werd er nou mee gelachen omdat mensen dit een grappige uitspraak vonden??? Of juist gelachen uit ongemakkelijkheid zo van wow wtf did he said???

Eerlijk ik heb alleen artikel van volkskrant gelezen erover, maar ik hoop toch echt dat het een ā€˜dit kan echt niet’ lachje was…

1 like

Niet per se naar jou, want ik heb meer mensen dit horen zeggen vandaag, maar dit is toch precies wat zijn achterban wil horen? Denk eerder dat het misschien nog wat mensen over de streep trekt om op hem te stemmen.

5 likes

Ik vind dit altijd zo dom. Als je minder asielzoekers wil dan moet je ervoor zorgen dat er minder reden is om asiel aan te vragen. Een partij die dan zegt we investeren in minder ontwikkelingshulp, zorgt er juist voor dat er meer mensen asiel aan gaan vragen. Schaarste creƫert conflict, conflict creƫert grond voor asiel. Wilders zelf snapt dat echt wel, maar ja zeggen we moeten meer geld investeren in ontwikkelingshulp is natuurlijk niet populair en heeft meer onderbouwing nodig.

27 likes

Ja ik denk dat het komt omdat ik in mijn hoofd afrika minder associeer met asielzoekers, terwijl daar natuurlijk ook mensen vandaan vluchten. En ik denk ergens dat mensen misschien bij honger in afrika denken aan het beeld van ā€˜zielige kinderen met een bolle buik’ dat je vaker ziet in de media en het misschien nog los zien van de asielzoekers in nederland.

Maar ijdele hoop dus :slight_smile:

Nee joh enige vorm van nuance is voor de pvv stemmer onbekend, mensen uit oa Etiopie worden net zo goed gezien als gelukszoekers.

1 like

Zijn vaste achterban van ong 20 zetels wel, maar hij heeft vorige verkiezingen juist 37 zetels gewonnen door ā€˜milders’. Ik denk eerlijk gezegd dat dit soort uitspraken het deel van de bevolking dat vorige keer strategisch op hem heeft gestemd wellicht wel afschrikt

1 like

Wat hieronder gezegd wordt klopt denk ik wel ook, van de mildere stemmers.

3 likes

Toen deed hij toch ook al vreselijke uitspraken? Ik hoop het hoor maar ik heb het gevoel dat vrijwel alles wat Wilders zegt door zijn kiezers wordt gezien als ā€˜hehe, iemand die voor ons Nederlanders opkomt!!’ & als dat dan ten koste gaat van oa vluchtelingen / mensen in Afrika, so be it.

Met de laatste peiling belooft het in ieder geval een spannende uitslagenavond te worden :popcorn:
PVV, GL-PvdA en D66 allemaal op 23 zetels bovenaan (ipsos)

12 likes

Als GL-PvdA’er geeft dit me hoop, ook al weet ik dat ik wss morgen weer teleurgesteld op de bank zit :sweat_smile:

13 likes

Ik heb vgm via hier zo’n handige site gevonden op wie je het beste kan stemmen als je bv zo’n nerdvote wil doen of iemand uit de queer gemeenschap. Welke site was dat ook alweer? Kan het niet terug vinden.

Mijn man wil namelijk het liefst op een queer vrouw stemmen als dat kan maar we hebben dus eigenlijk geen idee wie de opties zijn van de partij waar hij op wilt stemmen.

2 likes

misschien is dit iets?

https://rainbowvote.nu/tweede-kamerverkiezingen-2025/kandidaten-2025/

3 likes

wat heb ik ZIN in de flop van de VVD morgen :pray::pray::pray: de rest geen zin in maar ik ga hier echt van smullen

16 likes

Na het ontwijken van alle debatten nu maar aangezet en wat is dit om te huilen. Die vieze SGP’er die gewoon zegt dat IsraĆ«l zich wel aan het vredesverdrag houdt :upside_down_face: en nu Hamas dat niet doet, tja, dan kun je niet anders dan ze te bombarderen toch :person_shrugging:

En vind t matig dat ze eigenlijk helemaal niet op elkaar ingaan maar gewoon allemaal hun eigen verhaaltje doen

9 likes

Minimaal net zo hard juichen als zij deden bij bij1

5 likes

Die wallen van Laurens Dassen… Volt zakt ook weer wat terug in peilingen. En FvD stijgt juist :face_vomiting: :face_vomiting: :face_vomiting: Zeker door die Lidewij

2 likes

Die gewoon heeft omvolkingstheorieĆ«n zit te verkondigen. En niemand grijpt in, Bikker zit het te normaliseren met haar eeuwige ā€˜laten we verbinden en lief tegen elkaar zijn’. En er zou gefactcheckt worden.
Maar zowel bij de Vos als bij Stoffer werd niet ingegrepen.

5 likes

Ja focking mongool.

2 likes