Tweede Kamerverkiezingen #3

Oh dan maar hopen dat ik t goede vakje kan vinden morgen :cry:

6 likes

Welke peiling is dat?

3 likes

Maurice de hond. Niet meest betrouwbare persoon maar volgens mij zat zijn peiling de vorige verkiezing er het dichstbij.

3 likes

Ik zie het nu overal ja, hopelijk zit hij er deze keer toch naast

2 likes

Blegh ik slaap echt al de hele week slecht door de verkiezingen, vandaag ook al sinds half 4 aan t plafondstaren dus echt zin in dat t vanavond allemaal grotendeels voorbij is en hopelijk blijven ze t ook eens 4 jaar met elkaar uithouden.

6 likes

Ik hoop gewoon zo dat we na vanavond kunnen zeggen dat Nederland een stuk minder extreem rechts is geworden en dat de PVV niet de grootste partij wordt. Hoop doet leven :sweat_smile:

11 likes

Ik heb echt 0 hoop na vorige keer

23 likes

Maar ook al wordt PVV niet de grootste, dat betekent niet dat NL niet nogsteeds extreem rechts is? Die stemmen gaan allemaal terug naar de fvd ja21 (vvd??).

Extreem rechts land behouden we sowieso ben ik bang

10 likes

Ja, dat is helaas waar, maar als PVV niet de grootste is, dan zijn andere partijen toch meer aan zet om een regering te vormen, denk ik.

3 likes

Dat is mijn overweging om op d66 te stemmen. Heb nog hoop dat zij de grootste kunnen worden. En alles beter dan pvv grootste partij.

8 likes

Yassss ik mocht op m’n kleine dorpsstation als eerste van de dag stemmen. Kreeg een klein applaus :rofl: maar ze hadden stroomstoring dus heb bij ‘kaarslicht’ (red: flashlight van onze telefoons) gestemd.

PS. Wat is dat terug opvouwen van dat biljet toch altijd een onmogelijke opgave hè?

42 likes

Vorige keer ging ik helpen bij het stemmen tellen en duurde het eerst een half uur om al die biljetten uit te vouwen. Mn smartwatch dacht dat ik ineens ging zwemmen.

Zometeen mag ik lid zijn van een stembureau. Ik heb slecht geslapen: ik droomde dat er mensen hun stembiljet meenamen ipv in de stembus deponeerden en we tot zonsopgang bezig waren tot we het opgaven.

16 likes

Ik ben wel bang dat de andere politici iets te enthousiast waren over het dalen van de PVV in de peilingen waardoor al die mensen die anders thuis zouden blijven, nu toch gaan stemmen op Wilders. Een dag voor de verkiezingen kun je PVV maar beter hoog in de peilingen hebben staan.

10 likes

Ging net stemmen en werd geïnterviewd door de lokale omroep. :upside_down_face: Ben toch bang dat ik haat ga krijgen.

Ben verder echt benieuwd wat de uitslag gaat zijn. Ben bang dat het weer same same gaat zijn.

12 likes

Heb ook voor Barbara Kathmann gekozen, ben benieuwd of ze het haalt

15 likes

Ik heb gestemd! (PVdD). Het biljet was weer een gevecht, was daar langer mee bezig, dan met stemmen zelf.

8 likes

Oke ik ben even heel trots op mijn dochter van 6. We hebben niet veel over verkiezingen of stemmen gehad. Maar net ging het er even over op het schoolplein met een andere moeder en ze riep bij het afzetten bij de deur: wel op een vrouw stemmen he! :smiling_face_with_three_hearts:

52 likes

Ja bah ben hier ook zo bang voor :weary: Ik heb zoveel hoop maar het vaat ongetwijfeld weer een immense teleurstelling worden

1 like

Die liveblog van nos is wel heel schattig (als je even vergeet op wie mensen gaan stemmen) een stemmentrekker (als in tractor) die rondrijdt, stemlokaal waar je op de fiets kan komen, stemlokaal die vannacht open was met bier en hardlopende man die in zijn rondje even gaat stemmen.

13 likes

Ze zouden de stembiljetten moeten maken zoals voor de mensen die stemmen vanuit het buitenland. 1 A4 waar je de partij op aankruist en het nummer van degene op wie je wil stemmen. (En dan een bijlage in het stemhokje leggen met alle partijen en namen op de lijst).

7 likes