Zojuist ook gestemd bij de school van m’n dochter! Gl/pvda, op een bekende die in de lijst staat. Hoop dat ze erin komt!
Ik baal zo. Door iets heel doms kan ik waarschijnlijk niet bij mn stempas. Kans is in elk geval heel klein. Door een samenloop van allerlei stomme omstandigheden. Vind het zo kut want was er eindelijk uit op wie ik zou gaan stemmen (PvdD Olivia Butterman). Ik hoop dat het toch nog gaat lukken maar kans is klein :((
Daar worden al testen mee gedaan, was bij de provinciale verkiezingen in een aantal steden zo.
Ik ook!
Ik herinner me als kind dat er ook van die computer waren!
Maar dat zal wel nog altijd te hack gevoelig zijn haha
Nou back to my roots, don’t make me regret this Frans ![]()
![]()
![]()
![]()
Oh dat wist ik niet! ![]()
![]()
Ik twijfel zo tussen PvDD en GroenlinksPVDA. Qua standpunten sta ik het dichtste bij PVDD en ik weet dat strategisch stemmen altijd anders uitpakt dan je denkt, maar toch voelt het alsof GroenLinkPvdA meer kan bereiken als ze groter is…
Maar goed ik denk iedere verkiezing dat de VVD nu echt aanzienlijk minder stemmen gaat krijgen en dat is voorlopig nog nooit gebeurd
@mercurysummer verbaast me echt helemaal niks
Ik denk dat peilingen het stemgedrag beïnvloeden en niet andersom. In sommige landen zijn peilingen ook verboden toch?
Dit was ik vorig jaar en ik heb pvda/gl gestemd en ik had daarna spijt (niet dat ik niet óók achter die standpunten grotendeels stond, maar omdat dat strategisch stemmen niks heeft opgeleverd en het pvdd een stem heeft gekost).
Misschien is het dit jaar anders maar als ik je advies mag geven dan zou ik toch voor de partij gaan die het dichtst bij je staat.
Edit: ik ga zelf overigens nu wel weer op pvda/gl stemmen, maar dat is dit keer ook de partij waar ik me het meest in kan vinden!
Het verbaast me ook altijd dat het hier mag. Is er weleens onderzoek gedaan naar hoeveel invloed peilingen hebben op de verkiezingen? Dat lijkt me niet verwaarloosbaar eigenlijk.
Ik ben in 20 jaar stemgerechtigd zijn ook nog nooit gepeild maar ok.
Edit; o hahahah 1 seconde googelen 'Peilingen hebben beperkte invloed, maar kunnen kiezers een zetje geven'
Je moet je aanmelden bij panels om gepeild te worden, dan krijg je af en toe een vragenlijst in je inbox. Maar beter doen we er misschien gewoon niet aan mee.
Ik ga vanmiddag stemmen voor mezelf en twee anderen en moet dan dus DRIE van die biljetten opvouwen ![]()
Ik denk dat het effect groter is dan hier wordt gesteld zelfs door het onbewuste element. Die beperkte invloed van 17% van de ondervraagden die het aangeeft lijkt me te klein. Wat er ook al wordt gezegd in dat artikel over het uitnodigen en de zichtbaarheid in de media van partijen. Maar ik denk dat het grootste effect nog is dat je ziet wat anderen doen, dat beïnvloed je sowieso of je het nou wilt of niet, zou wel interessant onderzoek (maar vrij onmogelijk uit te voeren denk ik) zijn.
Bij1 zit helemaal rechts op het stembiljet, dat scheelt weer vouwwerk ![]()
Haha, heel sterk argument!! Maar het wordt PvdD voor mezelf en twee keer GL-PvdA voor de anderen.
Stem jij op een vrouw?
(no shame als je het niet doet uiteraard, er zijn ook goede mannen enzo)
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik ben benieuwd of er mensen zijn hier die geen stem uitbrengen. Misschien het verkeerde topic maar probeer het toch.
Anoniem!
- Ik stem wel
- Ik stem niet
0 stemmers
Edit:
Omg was bezig hiermee tijdens de post van @Pininhetweb haha pollvervuiling oeps
Ik vind 17% ook niet echt beperkt klinken.