Tweede Kamerverkiezingen #3

Ik ben geen statisticus maar ik vind 17% ook gewoon best veel??

Kijk ik snap dat er gepeild wordt want het is informatie voor campagnes etc, maar de media geilt er zo hard op en geeft gewoon geen fatsoenlijke context bij wat voor cijfers er gepresenteerd worden. Waarom doe je het dan? Te lui om daadwerkelijk wat interessante analyses te doen?

4 likes

Heb mijn stem laten leiden door nerdvote en dat was dan ook toevallig een vrouw. Dus win-win :sunglasses:

16 likes

Ik stem helaas niet zelf vandaag doordat ik in het buitenland zit. Maar mijn vriend stemt wel voor mij vandaag.

Dit stond bij mijn stembureau

Love it

63 likes

Ik zie net op een foto dat Lidewij haar stembiljet niet heeft dichtgevouwen, zou wat zijn als haar eigen stem ongeldig is :sweat_smile:

En ben nu met de auto onderweg, kom op viaducten de Nederlandse vlag tegen. Blijkt Operatie Hijs De Vlag te zijn zag ik net online :sob: Ik wil ze echt weghalen, wat erg weer

2 likes

GL-PvdA staat helemaal links, hoef je bijna niet voor uit te vouwen

9 likes

Ik kom daar en probeer al (per ongeluk) de rij te ontwijken :skull_and_crossbones: Blijkbaar moet je langs vijf mensen. De achterste man zat te wuiven, dus ik loop vol zelfvertrouwen en enthousiasme naar hem toe. ā€œEh ja je moet eerst langs de andere vierā€. Top. Kreeg ik uiteindelijk het grootste papier van Nederland overhandigd. Dat ding wordt elke keer groter? Ik het stemhokje in. Vouw ik het hele ding (ondersteboven) open terwijl de partij (GL/PvdA) waar ik op wil stemmen op de eerste pagina staat. Top. Uiteindelijk met een rode balpen (!!!) het juiste hokje ingekleurd. Nummer 26. Toen begon het minste werk… origami vouwen. Onder toeziend oog en ietwat tijddruk. Vouwen, vouwen, vouwen en in de stembus drukken. MISLUKT! Past niet!!! Nog een poging en nog een poging…. Vier keer is scheepsrecht en ik schaamde mij kapot :smiling_face_with_tear:

9 likes

Ik vond dat vouwen ook onduidelijk. Er staat dat je stem niet zichtbaar mag zijn maar in het hokje stond dat de kandidatenlijst niet zichtbaar mag zijn. Kreeg er ook echt een error van.

Dan vind ik dat je op de poll gewoon ā€˜ik stem’ mag klikken toch? Heel goed dat je iemand hebt gemachtigd om voor je te stemmen!

Vriendin van mij woont in het buitenland en heeft haar stem al 2 weken geleden in een feloranje enveloppe moeten toesturen. Dat vind ik altijd helemaal ouderwets klinken haha.

3 likes

Ik zie veel handige grafieken voorbijkomem, maar kan er geen vinden over de wooncrisis en wat de plannen van partijen op zullen leveren. Heeft iemand zoiets?

1 like

Krijg je dan bevestiging dat je stem is aangekomen? Zou het moeilijk vinden als je die bevestiging niet krijgt.

Heb dat elke stemronde ook weer met die stembiljetten. Heb ik het rondje wel goed ingekleurd? Het stembiljet goed dichtgevouwen? Als je stem ongeldig wordt verklaard, zal je dat niet weten natuurlijk. Dus hoop inderdaad elke keer maar weer dat ik het goed heb gedaan :sweat_smile:

Ja maar wat een idiote actie. Iedereen stemt toch gewoon voor een goed Nederland (in hun ogen, welke partij je ook stemt). Ik ben het in die zin wel eens met Rob Jetten en zijn Nederlandse vlag, het wordt ineens gezien als een nationalistisch symbool terwijl het gewoon ā€˜onze’ vlag is. De prinsenvlag is een ander verhaal en echt misselijkmakend, maar mij provoceer je echt niet met een Nederlandse vlag.

5 likes

Je vouwt hem toch gewoon dicht zodat alleen de achterkant zichtbaar is? Zo’n hogere wiskunde is dat toch niet, los van het origami-aspect.

Ik had ook 2 volmachten en het papiervouwen was het probleem niet, maar de man van het stembureau was helemaal in de war. Waar kijk ik naar??? Hoe kom je aan drie stembiljetten???

Is toch wel stembureau 101 of niet :smiling_face_with_tear:

4 likes

https://x.com/Woonbond/status/1980219297478955286
Tabelletje van de woonbond

3 likes

Klopt!!! Stem :rose:
Laten we weer een regering hebben

19 likes

Ja dit is echt mn favoriete liveblog. Stembureau dat te laat open is omdat de beheerder met de sleutel er niet is etc. De dag vol bloggen terwijl er tot 21u eigenlijk niets te melden is :smile:

Edit: het allermooiste bericht vond ik het weerbericht. In de ochtend de meeste kans op droog stemmen!

13 likes

Zo zat er bij mij een studente beveiliging/handhaving op het stembureau. Toen ik het biljet kreeg van de stembureaumedewerker, vroeg zij hem: wat is dat ding groot, staan al die namen dan ook op die lijst?!?!

1 like

Ik had de laatste paar kleine partijen op de een of andere manier aan de buitenkant, was verkeerd om begonnen met uitvouwen want heb GL/PvdA gestemd. Maar ik zie nu in de filmpjes ook allemaal van die mega lange stembiljetten. Die ik had was nog een extra keer gevouwen volens mij (in ieder geval kleiner, raar).

2 likes

Ik heb in mn omgeving opvallend veel CDA stemmers, terwijl ik die partij echt niet gehoord heb als optie de afgelopen jaren (te conservatief etc). Heeft Bontenbal een geheim charisma waar ik niet van weet?

1 like

Weet ik eigenlijk niet, ga ik vragen! :grimacing:
Maar antwoord zal even op zich laten wachten want ze slaapt nu (Canada).

1 like