Tweede Kamerverkiezingen #3

Ja als je precies even veel ermee hebt dan maakt het denk ik gewoon niet zo veel uit, dan is het allebei goed denk ik om andere redenen. Ik ga ook geen GL-PvdA stemmers ervan overtuigen op PvdD te stemmen, ik hoop dat ze heel groot/de grootste worden (al heb ik er een hard hoofd in). Ben het er alleen niet mee eens dat je op GL-PvdA moet stemmen als je idealen meer passen bij een linksere partij.

@Zemraluani ik verbeter je niet, ik reageer op dat jij zegt dat mensen die iets linkser zijn en misschien meer met PvdD of Bij1 hebben toch GL-PvdA zouden moeten stemmen.

2 likes

natuurlijk

https://vm.tiktok.com/ZNd3LnDU2/

2 likes

Ik zei als je twijfelt niet dat iedereen dat moet doen.

Maargoed ik zet je gewoon weer op negeer want dan ga ik ook niet vervelend reageren op je, soms ligt iemand je gewoon totaal niet.

3 likes

Graag

3 likes

Dit is jouw schuld hĆØ!!

2 likes

Omg

8 likes

Ik weet niet of ik moet huilen of lachen, maar iemand die ik ken stuurt een screenshot van een appgesprek door van een groepsapp van haar werk waarin de baas (!!) tegen zijn werknemers zegt dat ze VVD moeten stemmen omdat het effect heeft op hun business. Ziek ongepast.

Omg love it

Het is letterlijk een nationalistisch symbool

Buiten het WK en Koningsdag heeft die vlag een dikke vette connotatie en het is echt naĆÆef om te denken dat dit als lekker saamhorig inclusief symbool wordt gebruikt.

13 likes

Ik twijfelde tussen PvdD en GL-PvdA, maar dat gezeur over de sollicitatie van Lahlah was voor mij het duwtje om op haar te stemmen. Ze was verdorie een geweldige burgemeester geweest en als ze een man was geweest was er zoveel minder gezeik geweest.

Vind jouw optimisme heel knap @Zemraluani ik ben vooral bang voor waar we morgen bij wakker gaan worden :smiling_face_with_tear:

12 likes

Het is goed te onthouden dat ik dit enthousiasme vorig jaar november ook had voor Kamala :smiling_face_with_tear:

Maar wie weet er zijn altijd pluspunten! In U is de opkomst tot nu toe heel hoog, dat is altijd een goed teken hier. De NSC stemmers moeten ergens heen dan lijken CDA en D66 opties, de BBB stemmers zijn misschien ook deels nog op te vangen door normalere partijen? Wilders oogde echt terminaal het laatste debat dus misschien komen er minder uit hun kelder gekropen om op m te stemmen omdat hij momentum verliest.

10 likes

Ja, maar dat zeg ik niet, ik vind juist dat we de vlag moeten terugpakken van de nazi’s, fascisten, patriotten en ander tuig. Ik weet dat de actie niet als iets samenhorigs en gezelligs bedoeld wordt, maar eigenlijk is het toch belachelijk dat als je de vlag gebruikt dit meteen wordt gezien als een politiek symbool voor extreemrechts.

11 likes

Ik denk dat de vorige keren veel mensen BBB of VVD stemden en nu overstappen naar CDA!

Ik ga stemmen op Mikal Tseggai want staat op de grens van net geen zetel

5 likes

De liveblog bij de NOS: ā€œVeel Jannen, Inges en De Boers op het stembiljetā€ :joy: tot vandaag 21:00 veel non-nieuws en toch volg ik het natuurlijk.

3 likes

Maar waarom zou je de vlag gebruiken buiten komingsdag of voetbalwedstrijden of als je geslaagd bent voor je eindexamen? Buiten die momenten gebruiken ā€˜wij’ toch nooit de vlag? Dus hoe neem je het dan terug van de fascisten als je nu op momenten dat je het normaal niet zou doen de Nederlandse vlag gaat hijsen?

Ik zou niet in de VS willen wonen met aan ieder huis ene vlag, waarom moeten we meer vlaggen zien?

6 likes

De NOS stagiair fighting for his life

15 likes

Jetten zegt dit ook niet omdat hij een fuck geeft om vlaggen maar omdat hij ermee tegemoetkomt aan de witte gegoede middenklasse die toch ergens wel een ongemakkelijk ā€˜je mag ook niks meer zeggen’ gevoel heeft op de bakfiets op weg naar de biowinkel

Maar laten we ophouden over deze kk lauwe take, ik heb net 3 minuten gegierd om de beveiliging (ingehuurd van een lokaal amateurmusicalgezelschap) die Wilders tegen de moslims beschermde tijdens het stemmen

5 likes

Dat de opkomst tot nu toe iets lager is dan vorig jaar doet mijn hoop leven dat meer PVV’ers thuisblijvenšŸ˜‚

12 likes

Ja dit bad ik ook vanochtend, maar heb m dus wel zo in de stembus gedaan. Nu lees in hier dat m’n stem dan miss niet geldig is? :cry: