Tweede Kamerverkiezingen #3

Nou hier één keer “strategisch” GL/PvdA (Barbara Kathmann) door mijn man en één keer ideologisch PvdD (Esther Ouwehand) door mij. Mijn potlood zweefde haast letterlijk boven het stembiljet but she had me at “Stop de fucking genocide” I guess

14 likes

Dit is nou influencen :star_struck:

55 likes

Wij zijn een van de lucky gemeenten met het nieuwe kleinere stembiljet, een verademing!

3 likes

Nou dat is een hele opluchting

7 likes

Hahaha heeft iemand dit ooit gedaan? Zoiets?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Nee, maar het brengt mij op ideeën voor de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar

2 likes

Het kan wél!

6 likes

voor het eerst in 35 jaar geen VVD gestemd :pray::pray::pray:

6 likes

Hangt de kieslijst dan in het hokje? Want anders is het toch heel moeilijk om te weten naar wie je voorkeur gaat. Mijn gevoel zegt dat mensen veel minder snel voorkeurstemmen uit zouden brengen als ze niet een heel boekwerk hebben.

2 likes

Ja er lag een soort ringband met per partij alle namen in het stemhokje. Die kon je doorbladeren. Bij je stembiljet werd ook alles middels een folder uitgelegd dus ik had thuis alvast het nummer van mijn kandidaat opgezocht.

4 likes

@Hiphopopotamus Ja eens hoor (jouw bericht was denk ik nav mijn post). Dat zou nooit mijn reden zijn om op een bepaalde partij te stemmen maarrr, ik bedoelde meer dat het ook geen reden is (voor mij) om niet op een partij te stemmen.

Ze liggen voor mij nek aan nek, wat het lastig maakt. Maar ik blijf erbij daar inhoudelijk stemmen belangrijker is dan strategisch stemmen.

Enfin, wel fijne inzichten hier. Het is idd 2 voor 12 dus toch GL-PvdA.

4 likes

Het was best druk bij ‘mijn’ stemlokaal en er stond zelfs speciaal iemand met een houten balk naast de container met stembiljetten om hem af en toe aan te duwen omdat het anders niet past🥰

5 likes

hahahaha die kleine met die baard is echt iemand die als ie in amerika zou wonen van die burgeroorlog veldslagen zou naspelen in een apenpakkie

3 likes

Mijn stemlokaal was verdubbeld. Dus ineens twee aanmeldtafels en tweemaal 3 stemhokjes.

2 likes

Gvd heb nog nooit eerder zo gezweefd.
Als het zo doorgaat moet ik een munt meenemen om te tossen in dat hok vanavond.

3 likes

Het helpt wel echt als je op een partij stemt waarbij je het stembiljet niet volledig hoeft uit te vouwen :joy:

6 likes

Je krijgt de kieslijst ook thuisgestuurd tot nu toe dus je kunt het voorbereiden voor je gaat stemmen?

2 likes

Luie mensen: stem GLPvdA :rose:

26 likes

Gewoon zoals de Denen. Vlaggetjes in de kerstboom hangen. Sowieso gebruiken Denen echt mega vaak hun vlag. En elke feestelijke gelegenheid blokje kaas, siepeltje en prikkertje met vlaggetje.

Maar nu even serieuzer, ik ben het eens met jou @Nefertiti en tegelijkertijd kan ik me weer vinden in de comment van @grace.

2 likes

Ik deed het uit automatisme toch :sweat_smile: