NOS-verslaggever viert ‘feest van de democratie’ net als vader met taart - Voorlopige opkomst iets lager dan in 2023 • Veel Jannen, Inges en De Boers op het stembiljet
🥹🥹
NOS-verslaggever viert ‘feest van de democratie’ net als vader met taart - Voorlopige opkomst iets lager dan in 2023 • Veel Jannen, Inges en De Boers op het stembiljet
🥹🥹
Ik ben zo stikzenuwachtig voor vanavond, ik ben hoopvol maar ik vrees tegelijkertijd het ergste.
nee niet zemra voeding geven om denemarken nog meer te haten aub!!!
Ik weet nog dat ik er vorige keer goed voor ging zitten, en dat echt binnen 10 min al duidelijk was dat Wilders de grootste was ![]()
Ik ben werkzaam op het stembureau vandaag (als plv voorzitter, spannend), het is druk hier. Hoe gaat het met de andere stembureauleden?
Wat is plv voorzitter?
Plaatsvervangend voorzitter
Ik vraag me ineens af hoe dat zit met de mensen die niet zeker weten of ze worden gekozen, dus bijvoorbeeld alles vanaf nummer 20 bij GroenLinks/PvdA. Werken die nu al fulltime bij een partij, of moeten ze dan als de wiedeweerga hun normale baan opzeggen nadat bekend is geworden dat ze wel in de kamer komen? Lijkt me echt zo gek dat je vanavond in een keer te weten komt hoe de komende vier jaar er uit gaan zien voor je.
Ligt er aan! Een collega van een andere afdeling op mijn werk stond opeens (zonder dat ze het had verteld) vrij hoog op de lijst bij een grote partij, omdat het eigenlijk wel al 100% zeker was dat ze in de kamer zou komen is ze gelijk gestopt met werken
Edit: Lol je zegt bij de lage op de lijst, sorry lezen is ook een kunst
Als ze nog niet in de kamer zitten baan opzeggen, neem aan dat ze dat bij de werkgever kenbaar hebben gemaakt dat dat kan gebeuren? En dan zullen ze er toch wel uitkomen hoop ik
Ja dat snap ik wel maar je kunt toch niet zomaar alles uit handen laten vallen? Vooral als je iets lager op de lijst staat en je er niet vanuit gaat dat je wordt gekozen. Ja dan heb je het besproken maar ik heb echt een nietsnuttige baan en ik zou ook wel een paar weken nodig moeten hebben om over te dragen. Ze worden over twee weken beëdigd, of gaan ze dan niet meteen aan het werk?
Lijkt me echt een soort limbo om in te zitten. Ik ken wel iemand die op de lijst in de EU zat maar die werkte al fulltime voor de partij.
Misschien tijdelijk even combineren je baan en kamerlid, maar 2 functies is wel erg veel😂 is er hier er insider die het weet?
Ik ben net klaar met m’n shift op het stembureau. Je kon je dit jaar in mijn gemeente voor het eerst aanmelden voor een vroege shift of juist late middag-avond. Maakt het denk ik laagdrempeliger om je aan te melden. Goede opkomst en ik zat met gezellige boomers dus ik heb een topdag gehad. Nu maar hopen op een gunstige uitslag ![]()
Gvd ik helemaal lopen oreren tegen mijn kind over wat egoïsme is en dat er een groep hele gemene mensen is die de baas wil worden in Nederland die niemand wil helpen. Voelde me echt even een burgerschap queen die de volgende generatie sociaal democraten kweekt
Zegt hij na 30 seconden ernstig nadenken ‘we moeten ze doodschieten.’
Ok Volkert van der G damn
be like schier ![]()
Peter de wit in de volkskrant
Ik moest ook voor mijn vriend stemmen, op d66. Ik heb zelf een vrouw uitgekozen in de partij (nummer 19, vrouw uit rotterdam). Ik heb heel even overwogen ook zijn stem op groenlinks te gooien maar zou ik uiteindelijk nooit doen, zeker omdat ik d66 ook oke vind, zeker als ze met gl gaan regeren.
Hele goede keuze