Tweede Kamerverkiezingen #3

Nou de stemmen uit Helmond moeten nog binnenkomen, denk echt wel dat daar meer dan 2000 mensen pvv gestemd hebben…

PVV is daar altijd gigantisch, Wilders kwam daar een aantal jaar terug zelfs langs in campagne periode omdat hij daar zo bizar populair is.

2 likes

Er is niks zo illustratief voor hoe nep progressief Utrecht is dan deze volledige d66 switch. Hoe ga je in twee jaar van een linkse partij naar een die wel met ja21 wil.

33 likes

Wat een nek aan nek race Ik denk dat er wel makkelijk een meerderheid gevormd kan worden zonder PVV? De meerderheid vormen voor PVV lijkt me bijna onmogelijk.

1 like

Ik zou het echt verwerpelijk vinden als glpvda hierin stapt. Je verliest 20 procent van je kiezers, net voor je fusie, dan stap je niet in een rechts kabinet. Moet je wel hele belangrijke dingen binnenhalen. Lijkt mij de weg om richting 0 te gaan.

25 likes

een coalitie over rechts (d66, vvd, cda, ja21) lijkt me waarschijnlijker, denk niet dat vvd en glpvda zo makkelijk samen in een coalitie stappen

1 like

Het is wel sad dat gl pvda eigenlijk geen een ‘nieuwe’ kiezersgroep heeft kunnen aanspreken. Heel hard campagne voeren voor… jezelf :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik kan er echt niet bij met m’n hoofd dat na zo lang ellende van rechtse kabinetten, nog steeds blijkbaar zo weinig mensen denken: de maat is vol, ik ga naar links. Hoe efficiënt wordt links gedemoniseerd (en hoe komen we hiervan terug)?

Ben redelijk blij dat er in elk geval geen onrechtstatelijke racistenclub met een monsterwinst vandoor gaat deze verkiezingen, maar echt sad over dit verlies van GLPVDA :frowning:

18 likes

Vind dit er ook niet echt hoopvol uitzien.
zoveel lichtblauw :face_with_spiral_eyes:

5 likes

Hadden ze geen andere kleur voor d66 kunnen gebruiken. Best onleesbaar het verschil

16 likes

Ja21 cda en vvd en d66 hebben geen meerderheid meer doordat vvd achteruit is gegaan vannacht. Dus ze moeten er dan nog een partij bij.

7 likes

Dit is ook wel voer voor complotdenkers binnen de PVV hè, zo’n minimaal verschil.

4 likes

Ik dacht gisteren te lezen dat GL/PvdA daar de grootste leek

Edit: sorry dat is nog prognose: Prognose: GroenLinks-PvdA grootste partij onder kiezers in het buitenland - NRC

3 likes

Ik denk eigenlijk dat hoe kutter het gaat in de wereld, des te rechtser mensen worden want de mens is gewoonweg een domme soort. Zal niet snel keren.

Ik probeer optimistisch te zijn en zie dat alle linksige partijen + cda op 77 zetels komen, zal natuurlijk geen coalitie worden maar dat vind ik een klein lichtpuntje

8 likes

ja dan gooien ze bbb erbij

Wow ik ben echt in shock dat de PVV in die prognose zo hoog scoort. 🫠

2 likes

Dan ben je dus zelf migrant en stem je in Nederland tegen migranten. Make it make sense

10 likes

Eens. Waar de wereld behoorlijk rechts is (geworden) de afgelopen jaren, vind ik elke beweging terug naar het midden een positieve, hoe klein ook.

6 likes

Als d66 dat doet zijn ze echt het padje af

2 likes

Ik ben normaal echt wel een trotse Limburger, maar vandaag even niet :sleepy:

8 likes

PARDON?!? :sob: