Tweede Kamerverkiezingen #3

D66 is grootste op bonaire.

6 likes

Kan niet wachten om onze geliefden een opgestookte oorlog in te sturen :heart:

2 likes

Gewoon er niet over praten? Ik heb schoonfamilie waar dat zo is ‘afgesproken’. Best gek. Terwijl ze wel al 30+ jaar gelukkig zijn.

2 likes

Maar er zijn zoveel thema’s die je in een relatie bespreekt die te maken hebben met je politieke voorkeur? Waar praat je dan over? Ik begrijp het ook echt niet.

5 likes

Wat is je lievelingskleur? Enz praat je dan over :joy:

1 like

ja goede vraag, misschien toch mijn linkse bubbel waardoor ik er vanuit ga dat alle linkse mensen daadwerkelijk voor bepaalde dingen staan. ik ben me wel bewust van die bubbel ook maar alsnog.

1 like

Zinnen waarvan je niet had verwacht dat je ze zou lezen haha (meer als in dat het tot aan Bonaire spannend is, ik weet verder niks over het stemgedrag op Bonaire)

2 likes

Noem me delusional maar ik ben eigenlijk niet ontevreden over de uitslag, omdat ik een herhaling van vorige keer had verwacht op rechts en dat is uitgebleven en het land lijkt bestuurbaarder te worden.

Heb via de NOS gister veel gemeentes zien binnenkomen en je zag op zich wel positievere trends dan ik had verwacht. Ik weet dat d66 hier niet populair is, maar het is wel een progressieve (niet linkse) partij die bestuurlijk goed in elkaar steekt. Zelfde geldt voor het CDA ipv NSC. Zag rondom zo veel steden, ook in oost-Brabant en delen van Gelderland D66 terrein winnen tov conservatieve partijen en dat vind ik een positief teken, daar kan je mee werken.

Ik heb maar geaccepteerd dat de VVD onze karmatische straf van God is en dat we daar altijd aan vast kunnen zitten. Maar ik zie iig veel meer normaalheid dan ik had gedacht. Ja21 is kut, maar ik denk wel dat je er meer mee kan dan met de pvv, wat professioneler en iig hebben ze leden en meer standpunten dan alleen ‘islam’ en die eeuwig herhalende speech van Geert.

Overall een kleine verbetering tov vorige keer vind ik. GLPvdA is de domper maar het zat er wel een beetje in, zijn echt slecht in communicatie ofzo, slechte campagne. Ik twijfelde zelf ook om erop te stemmen van de week, het voelde gewoon zo net-niet.

64 likes

Samson en Geert

7 likes

Kunnen we in die rode cirkel super veel yuppen plaatsen ipv rare Geert stemmers zodat we een mooie diagonale wokestrook hebben van Haarlem t/m Eindhoven?

14 likes

En klimaat als belangrijk goed, ik probeer de winst ook vooral daar maar in te zien

3 likes

Hopen dat kabinet Rob1 daar een van de nieuwe steden gaat bouwen!

19 likes

Ik heb dan goed nieuws want iets ten westen van die circel komt een heel nieuw dorp Cortelande in gemeente Zuidplas (tussen Gouda en Rotterdam)

2 likes

Dit ja. Ik denk echt dat dit het maximaal haalbare was tov de vorige verkiezingsuitslag. De vorige coalitie heeft ruim 30 zetels ingeleverd. Teleurstellend dat pvdagl heeft ingeleverd en dat het blijkbaar en geen drol uitmaakt wat de VVD doet en een flink deel van NL blijkbaar stockholmsyndroom heeft.
Ik heb wel hoop voor Jetten als premier, het lijkt mij iig een capabele leider en toch mooi als we een eerste queer premier hebben

3 likes

Gisteren zeiden ze bij de NOS ook wel dat GL-PVDA de mensen voor wie hun plannen het meeste helpen (armere bevolking) niet bereiken, dus dat hoger opgeleiden vooral op hen stemmen.

Zie het om me heen ook wel hoor, beetje de American Dream mentaliteit: nu niet breed hebben, maar rechts stemmen want hypotheekrenteaftrek en erfbelasting en ‘Als ik dan vermogen heb met bitcoin heb ik er profijt van’.

Die mensen zien niet in dat het rijk zijn waar de rechtse partijen voor strijden meer dan 2x modaal is en 4 woningen bezitten, niet Henk en Ingrid met hun rijtjeswoning.

15 likes

jij mag nooit meer voorspellen :cry:

2 likes

Kunnen ze geen nieuwe stad rond Eindhoven bouwen zodat al die yuppen niet over de grens naar België komen en de prijzen nog meer opdrijven :melting_face:

Het kan dus nog wel even spannend blijven als de briefstemmen maandag pas bekend zullen worden?

Ik blijf goede hoop houden

“Inmiddels is 98,9 procent van de stemmen geteld. Alleen Venray, Saba en Sint-Eustatius hebben nog geen uitslagen (of tussenstand) doorgegeven. Ook moeten de briefstemmen vanuit het buitenland nog geteld worden. Daarnaast zijn Amsterdam, Almere en Hilversum nog niet klaar met tellen, al hebben ze eerder wel een tussenstand doorgegeven.”

1 like

Plus het thema klimaat is een gevoelige waar veel mensen niet aan willen en daar speelt rechts ook lekker op in.

Henk en Ingrid die gewoon een stukkie vlees op de BBQ willen blijven doen, in de winter lekker de houtkachel aansteken en ach “al die klimaatdrammers” moeten eens normaal doen.

5 likes

ja21 en fvd zijn toch geen haar beter dan de pvv en die zijn wel flink gegroeid, dus nog net zo verrot als het was.

9 likes