Tweede Kamerverkiezingen #3

PVV nu meer dan 2000 stemmen voor met Epe erbij :sob:

Op BES eilanden was D66 de laatste jaren veruit de grootste, maar geen idee hoeveel mensen gaan stemmen daar.

Jetten heeft echt heel duidelijk en consequent gezegd dat hij een samenwerking met ja21 niet uitsluit. Niet specifiek op jouw hoor, maar ik ben ook in mijn omgeving echt verbaasd hoeveel mensen dit niet hebben gehoord? Hij is letterlijk hand in hand met de vvd en cda deze campagne in gegaan, tuurlijk staat hij open voor over rechts.

32 likes

De stemmen van Nederlanders in het buitenland worden apart geteld door het Nationaal Briefstembureau, op dinsdag 4 november om 13.30 uur.

Betekent dit dat de briefstemmers pas dinsdag bekend zijn? Het staat onder de kop hertelling maar er staat niet of het al eerder geteld wordt

2 likes

ja NOS zegt ook op zijn vroegst maandagavond bekend

1 like

Ja naast dat alles wat je hoort in campagnetijd sowieso over boord gaat als een partij de grootste wordt of enorm wint. Volgens mij is dit ook altijd zo geweest.

6 likes

Ja precies, hun track record is regeren met rechts en dan tussendoor af en toe doen alsof ze links zijn; dramatisch hier scheiden onze wegen zeggen etc. Jeej voor dienstplicht, afschaffing van de peuterspeelzaal en vve en verkorting van de ww.

18 likes

Verschillen zijn in Epe gelukkig veel kleiner dan verwacht! Ik denk met briefstemmen erbij dat we dit makkelijk halen hoor, als dat inderdaad veel linkser georiƫnteerd is

1 like

Zit de voorlopige uitslag van Amsterdam hier al bij in of komt heel Amsterdam er nog bij?

1 like

de voorlopige uitslag zit er al bij, gaat alleen nog om het resterende deel

1 like

wacht wat

ik had het ff te druk met het inperken van het basispakket van de kant van d66 maar tis wle echt een gift that keeps on giving tering

1 like

Ja ze willen een integrale voorziening voor jonge kids, waar alle kinderen samenkomen en kinderen met een achterstand extra aandacht krijgen. Leest in het partijprogramma heel pro kansengelijkheid en zal wel weer Scandinavische inspiratie zijn, maar iedereen weet dat als je specifieke ondersteuning voor kids in de Nederlandse context laat opgaan in het geheel de ondersteuning slechter wordt.

6 likes

Die kinderen hoeven niks meer te kunnen joh die gaan over 13 jaar naar bootcamp

3 likes

Daar zijn ongeveer 80 procent van de stemmen geteld. Naar verwachting komt die gemeente morgenavond pas met de definitieve uitslag. (Amsterdam) 20% is nog wel een gedeelte.

Ook zijn er nog geen resultaten uit Almere en Venray. In de Limburgse gemeente hinderde een brand het tellen.

3 likes

Het is net een missverkiezing zo waarbij de verkeerde miss wordt gekroond als winnares :woozy_face:

2 likes

De buitenlandse stemmen komen naar verwachting pas maandagavond lees ik net :scream:

1 like

die denkbeelden zijn meestal niet opeens gekomen ofzo, je weet voor je gaat trouwen meestal wel waar iemand staat en welke richting dat op neigt

16 likes

De peiling van mensen in het buitenland is minder rooskleurig voor d66

4 likes

Tijdens corona zijn ook veel mensen ineens extreemrechts geworden, ik zie het bij mijn familie van 50 jaar lang pvda stemmen ineens BBB en weet ik veel wat allemaal, ik praat er niet eens meer over met ze

2 likes

Ja zo ongeveer alle vpro-ouders van mijn vrienden van vroeger zijn nu rechts. Vroeger mochten we niet eens foxkids kijken en nu vinden ze ā€˜Joost Eerdmans wel een sympathieke man’

6 likes

Jesse klaver naar verwachting nieuwe fractievoorzitter? Neeheeee dit was niet de afspraak

2 likes