Dit ja! Mijn ouders waren ook vpro ouders en nu in to mona keijzer en ewald engelen en allerlei domme complot onzin
en anti havermelk en weet ik t allemaal
Ja als politiek je niet genoeg boeit om hier überhaupt in je relatie gesprekken over te voeren own dat dan gewoon in plaats van verbolgen te doen over dat je partner ineens huhhhhh noujaaaaaa stemt hi hi ha ha
met je partner ben je er echt veel meer zelf bij dan familie waar je niet mee samenleeft. ik bedoel niet te zeggen dat mensen niet āonverwachtsā kunnen vallen voor extreemrechts populisme maar iemand die blijkbaar niet eens zijn vrouw aan wil horen en zegt ālekker belangrijkā als je aangeeft dat punten in het verkiezingsprogramma tegen de grondwet in gaan⦠dan thatās the bed you made toen je met hem trouwde. die houding komt niet uit de lucht vallen
ja hi hi hij zei dat hij wilde scheiden als ik links zou stemmen hi hi hi
Ja ik snap dat echt niet. Never forget de beginperiode van onze relatie (lees 20 jaar geleden) dat we vurige discussies konden hebben over politiek en ik hem zo ongeveer verweet extreem rechts te zijn (PvdA en D66 stemmer voor de legalisatie van drugs) en hij mij neerzette als een soort maoistische communist (SP en GL stemmer uit een behoorlijk links nest). Terwijl we in belangrijkste idealen en overtuigingen heel dicht bij elkaar lagen. Maar deze discussies waren nodig om het gevoel te hebben āwij liggen stiekem wel op 1 lijn op zaken die we belangrijk vinden in het levenā. En dan heb je het echt over minieme verschillen. Als hij toen overtuigd VVDer zou zijn, dan hadden we nu echt geen relatie gehad, dat weet ik zeker. Laat staan echt extreem rechts.
Hoe kun je met iemand samenleven, van iemand houden en misschien wel trouwen of kinderen krijgen die blijkbaar zo anders in het leven staat? Hoe voed je dan bijvoorbeeld je kinderen op, vanuit welk normenkader? Dat gaat er bij mij echt niet in. Dat is zo essentieel voor een relatie.
Ik ben er ook van overtuigd dat de meeste VVD-stemmende mannen met een links stemmende vrouw dat niet zoān big deal vinden omdat ze hun vrouw toch niet zo respecteren en gelijkwaardig vinden.
Zo van āach doe jij maar lekker je partij voor de diertjesā ofzo (nemen het toch niet zo serieus)
hoe ontstaan dit soort situaties überhaupt? ik kan me niet voorstellen dat politiek niet al heel vroeg ter sprake komt. als je echt voor linkse standpunten staat, hoe kun je dan samenzijn met iemand die er zo egoïstisch in staat? sorry, ik kan me daar echt niets bij voorstellen.
Heel veel mensen staan precies nergens voor he. Een derde van dit land rouleert al jaren tussen extreemrechtse engnekken, het midden is zo zoekende naar een messiah dat ze nsc naar 20 zetels en 0 hebben laten gaan in twee jaar, links progressieven zijn te verleiden met een wapperende nederlandse vlag en wat gelul over positieve krachten, nieuw leiderschap of een gejatte Amerikaanse slogan. Hoe verbaast dit je?
D66 is grootste op bonaire.
Kan niet wachten om onze geliefden een opgestookte oorlog in te sturen ![]()
Gewoon er niet over praten? Ik heb schoonfamilie waar dat zo is āafgesprokenā. Best gek. Terwijl ze wel al 30+ jaar gelukkig zijn.
Maar er zijn zoveel themaās die je in een relatie bespreekt die te maken hebben met je politieke voorkeur? Waar praat je dan over? Ik begrijp het ook echt niet.
Wat is je lievelingskleur? Enz praat je dan over ![]()
maar de forummer staat niet echt voor linkse standpunten denk ik anders zou haar man niet hebben gezegd dat als ze links stemt hij een scheiding wil. neem aan dat ze dan dit jaar voor het eerst links(er) stemt dan voorheen en daarvoor altijd al centrum(rechts) zat.
is hoe het over komt op mij iig maar miss heb ik dat mis
ja goede vraag, misschien toch mijn linkse bubbel waardoor ik er vanuit ga dat alle linkse mensen daadwerkelijk voor bepaalde dingen staan. ik ben me wel bewust van die bubbel ook maar alsnog.
Zinnen waarvan je niet had verwacht dat je ze zou lezen haha (meer als in dat het tot aan Bonaire spannend is, ik weet verder niks over het stemgedrag op Bonaire)
Noem me delusional maar ik ben eigenlijk niet ontevreden over de uitslag, omdat ik een herhaling van vorige keer had verwacht op rechts en dat is uitgebleven en het land lijkt bestuurbaarder te worden.
Heb via de NOS gister veel gemeentes zien binnenkomen en je zag op zich wel positievere trends dan ik had verwacht. Ik weet dat d66 hier niet populair is, maar het is wel een progressieve (niet linkse) partij die bestuurlijk goed in elkaar steekt. Zelfde geldt voor het CDA ipv NSC. Zag rondom zo veel steden, ook in oost-Brabant en delen van Gelderland D66 terrein winnen tov conservatieve partijen en dat vind ik een positief teken, daar kan je mee werken.
Ik heb maar geaccepteerd dat de VVD onze karmatische straf van God is en dat we daar altijd aan vast kunnen zitten. Maar ik zie iig veel meer normaalheid dan ik had gedacht. Ja21 is kut, maar ik denk wel dat je er meer mee kan dan met de pvv, wat professioneler en iig hebben ze leden en meer standpunten dan alleen āislamā en die eeuwig herhalende speech van Geert.
Overall een kleine verbetering tov vorige keer vind ik. GLPvdA is de domper maar het zat er wel een beetje in, zijn echt slecht in communicatie ofzo, slechte campagne. Ik twijfelde zelf ook om erop te stemmen van de week, het voelde gewoon zo net-niet.
Kunnen we in die rode cirkel super veel yuppen plaatsen ipv rare Geert stemmers zodat we een mooie diagonale wokestrook hebben van Haarlem t/m Eindhoven?
En klimaat als belangrijk goed, ik probeer de winst ook vooral daar maar in te zien