Unsuccesful adulting

Mijn huis is een teringzooi en morgen ga ik op vakantie voor een week.
Maandag komt de schoonmaakster dus zij ruimt het wel op, maar het genante deel is dat vrijdag en zondag m’n ouders komen om onze huisdieren eten te geven. En ik heb echt geen zin of energie op te ruimen.
(ik mis m’n man nu heel erg want die zou wel opruimen, maarja hij is ook op vakantie)

2 likes

Ik voel me echt een unsuccesful adult dat ik er vandaag pas achter kom dat er zelfs een wachtlijst is om te trouwen en ik nu vette stress heb of ik dit allemaal wel ga redden voor juli :exploding_head:

1 like

Je kan bij een andere gemeente trouwen! Hebben wij ook gedaan want dat kwam qua data beter uit.

4 likes

Gaat het dan specifiek om gratis/goedkoper trouwen of trouwen opzich? Voor die eerste twee is er waar ik woon wel een wachtlijst maar voor normaal trouwen niet. En anders in een andere gemeente kijken?

1 like

Ik las dit:

1 like

Nee het gaat er meer om dat als ik morgen bel naar de gemeente dat zij blijkbaar kunnen zeggen: ja in augustus hebben we plek voor u. Het gaat niet om het feest of de ceremonie ofzo, maar echt het tekenen van de akte.

1 like

Oh vreemd! Ik heb het voor twee gemeentes uitgezocht en bij de een kon je online boeken op beschikbare data maar dat kon echt al snel en bij de ander zeiden ze letterlijk: kies maar iets, er zijn genoeg opties. Dan woon je in een populaire gemeente waarschijnlijk (of waar zo weinig mensen wonen die gaan trouwen dat ze bij wijze van twee tijdstippen per week hebben haha). Hopelijk valt t mee als je belt en zijn jullie vroeger aan de beurt!

3 likes

Ja voor de afspraak maken moesten we daar langs, was in ons geval 1 stadje verder dus 20 minuten reistijd. We hadden toen alle stukken mee. En dan op de dag zelf weer daarheen. Ik vond het niet zo complex, wij hadden zo’n gratis partnerschap registratie ding. Ik hoefde ook geen trouwboekje (waarin je dus die andere stad ziet staan ipv de stad waar we wonen)

Edit : voor het niet gratis ding konden we trouwens echt binnen maand al terecht in onze eigen stad. Voor het gratis ding waren er 2 data beschikbaar in 3 maanden, maar beide waren de dag nadat we terug kwamen van een festival (die uiteindelijk niet doorgingen want corona 🥲)
En in die andere stad waren zo ongeveer alle gratis data nog beschikbaar, heb 'm toen zelfs nog verzet want moest anders mensen midden in de 1e piek met het ov laten reizen.

1 like

Kun je kiezen of je een trouwboekje neemt of niet? In dat boekje staan alle handtekeningen (ook van de getuigen) toch?

Ik trouw zelf ook in een andere gemeente dan waar ik woon (wij moeten nog in ondertrouw) dus lees even aandachtig mee :wink:

2 likes

Een trouwboekje is optioneel en betaal je (hier iig) voor bij. Dit heeft ook geen formele status. De trouwakte is het officiële document en blijft in bezit van de gemeente.

Edit @soleado ik zie nu dat het trouwboekje wel inbegrepen (niet verplicht) is, je betaalt alleen bij als je een gratis/goedkoper huwelijk of partnerschap doet .

1 like

Ik heb dus de hele vorige week slecht geslapen. Mijn vriend zei telkens: is het niet te koud in bed voor je, dat je daar niet door slaapt? Ik heel stellig neeeee daar komt het niet door! Hij heeft het winterdekbed er op gelegd en ik slaap als een roos… :grimacing:

6 likes

Als je nog niet gebeld hebt valt het misschien nog wel mee.
Toen wij trouwden speelde het ook al maar we konden gewoon terecht in de periode dat wij wilden. Mei verloofd en in augustus getrouwd heb in juli pas gebeld.
We hebben wel betaald trouwens, want gratis was niet te doen maar wist ik vooraf al.

1 like

Maar wat maakt een maandje later dan precies uit als het alleen om het tekenen gaat?

1 like

Al mijn zwarte kleding komt zo uit de was. Helemaal onder witte stofjes en pluis. Hier is al twee keer met de kledingroller overheen gegaan en 2x achter elkaar in de was geweest met speciale wasmiddel voor zwarte kleding. Ik weet het echt even niet meer.

3 likes

Is dit na de wasmachine of de droger? Alle filters goed schoon? Rubbers bij het deurtje?

3 likes

Na de wasmachine! De filter is schoon voor zover ik zie. Rubbers ook. Het is wel een oude machine, dus misschien dat het daar aan ligt

5 likes

Tissue mee gewassen?

Mijn oplossing is een dylon zwarte verf wasje ge draaien zodat alle witte pluizen zwarte pluizen worden :raising_hand_woman:t2:

6 likes

10 punten voor vindingrijkheid

12 likes

Wij hebben al 2 maanden geen koelkast en vriezer omdat de huidige is kapotgegaan. No additional comment needed

3 likes

De waterkoker is er niks hij :100:.

2 likes