Vakantie met kids

Iemand die ervaring heeft met reizen met een newborn (± 2 maanden)?

Vakantiepark de roek! Enige nadeel is dat bij de huisjes waar wij zaten je alleen aan de kop van het reisbedje kon staan dus de huizen zijn niet heel groot. We zijn met 10 maanden ook naar een landal huisje geweest, heideheuvel, maar daar was je veel minder in het groen en je zit buiten tussen alle vakantiehuisjes. De roek heb je echt je eigen plekje.
Ook leuk voor iets oudere kindjes want ze hebben een boerderij.

1 like

Ohja die ken ik wel maar helemaal niet aan gedacht om nu naar te kijken, thanks voor de tip! Ik zie er zo snel al best leuke huisjes op staan.

@Kusjessoldaat dankjewel voor deze tip, ziet er heel cute uit en heerlijk zo’n groene omgeving direct al bij de huisjes!
Dat landal park had ik idd ook gezien. Wel heel handig dat je daar bijv. zo’n kinderbungalow hebt met kinderstoel, campingbed, aankleedkussen enzo zodat je dat niet mee hoeft te nemen, maar ik word niet gelukkig van een week op zo’n park zitten haha. Wellicht als m’n kind wat ouder is en meer kan spelen en zwemmen enzo.

2 likes

Ja wij hadden zo’n kinderbungalow en het was wel chill dat de kinderkamer groot was, maar het ledikant was nog steeds gewoon een reisledikant. Een kinderstoel en reisledikant hebben ze daarnaast bij de roek ook gewoon. Ik vond het ook wat zielloos, maar wij waren er in maart met een baby dus ook niet de beste tijd.

Wij hebben net de auto ingepakt en vertrekken donderdag naar Morgenrood. Een Nivoncamping in Brabant. Ik wil altijd genoeg speelgoed meenemen maar eindstand zit ze de hele dag in de zandbak en interesseert het d’r niks wat ik meegenomen heb :’).

2 likes

Deze campings zijn allemaal zo leuk!! Bedankt voor het delen!

1 like

Iemand ervaring met een leuk huisje op Terschelling huren waar ook dingen voor kinderen zijn? Maar ook weer niet te druk voor mij zijn :smiley:

1 like

Hier ben ik als kind nog geweest, denk zeker 15 jaar geleden. En heb me daar toen prima vermaakt. Zo leuk te lezen dat deze nog steeds leuk is, haha.

2 likes

Hier precies hetzelfde, één van m’n leukste vakanties als kind.
Vorig jaar zijn wij er geweest (dochter 2,5) en de man die destijds in de musical speelde was er nu nog steeds.

Huilen bij de musical omdat ik het prachtig vond om m’n dochter zo te zien genieten van hetgeen waar ik destijds ook van genoot.

2 likes

Hier begin deze maand 1 weekje weg geweest met onze baby van 3 maanden. Van de ene kant heel chill want ze zijn natuurlijk nog niet echt mobiel, dus je kunt ze makkelijk meenemen in draagzak/kinderwagen.
Aan de andere kant waren het wel echt veel prikkels voor hem en moesten we dus veel rust inbouwen. Niet uit eten geweest maar wel veel geborreld bij het huisje! Dus zou zeker zorgen voor een fijne accomodatie want daar zul je waars wel wat meer tijd doorbrengen. Of je moet een hele makkelijke baby krijgen, mja dat weet je vooraf niet :sweat_smile:

O ja, met 2 maanden is wel de krampjes piek. Ik had dan niet op vakantie willen zijn… Maar ook dat verschilt per baby.

Kortom, zou afwachten hoe het met je baby gaat en last minute iets boeken!

1 like

Ik wil binnenkort een keer met mijn kleuter een nachtje weg met de trein. Naar een leuk kindermuseum en misschien een leuke speeltuin oid. Iemand nog tips? We wonen in Utrecht dus kunnen overal wel heen waar een treinstation is, maar liefst niet iets wat te doods is op zondag.

Ik tipte in een ander topic het kinderboekenmuseum in den Haag. Is echt heel erg leuk en bijna meer een indoorspeelplek dan museum. Maar wel weer voor een iets oudere doelgroep dan het Nijntje-museum. Ligt op <10 min lopen van den Haag CS.

In den Haag heb je ook een eettent die de Boomhutclub ofzo heet. Nooit geweest maar positieve verhalen over gehoord.

1 like

Ik ben pas met mijn kleuter naar Amsterdam geweest naar Nemo en daarna mocht hij iets uitzoeken bij de legowinkel. Vond hij heel leuk.

Ook Naturalis vond hij heel leuk, daar was een dino-tentoonstelling en dino’s zijn voor hem altijd goed. Kan je misschien combineren met aan zee slapen in Noordwijk of Katwijk?

Dinoland in Zwolle was ook een groot succes. Geen museum, maar wel heel leuk. Verder weet ik niet of Zwolle interessant genoeg is om een nacht te slapen.

Afrader is het openluchtmuseum. Hebben we al twee keer geprobeerd, maar dat vindt hij ‘ontzettend saai’. Het kan ook aan mijn kind liggen hoor.

2 likes

Wat bedoel je precies met reizen? Lang/ver/met vliegtuig of het onderweg zijn?

Ik ben een weekje naar Texel geweest toen mn baby twee maanden was en een week op autovakantie geweest toen hij 5 maanden was. Dat laatste vond ik wel pittig en toen had hij wel meer last van een andere omgeving etc, maar met 2 maanden weg vond ik ideaal!

Ja fijne accommodatie willen we inderdaad zeker voor kijken want dan kun je er zelf toch nog zo’n leuk mogelijke vakantie van maken, mocht het inderdaad allemaal heel veel zijn. Tot nu toe lijkt ze een heel makkelijke baby, maar ze is pas 9 dagen oud haha dus denk dat er nog niet veel van te zeggen is. Maar ook lastig inschatten wanneer dan wel en wanneer we boeken. Mijn vriend zit vast aan de bouwvak dus ook nog een uitermate drukke en dure periode…

@Bailey Bedoel vooral denk ik vliegen en rondreizen. Iedereen verklaart ons voor gek dat we uberhaupt al zo vroeg met haar willen gaan en dachten qua spullen zelf dat met de auto misschien makkelijker is. Maar hoor ook van veel mensen die zeggen dit is juist de makkelijkste periode, omdat ze nog zoveel slaapt en je haar inderdaad overal mee naar toe kunt nemen. Normaliter backpacken we altijd en hiken we veel, maar ben nu aan het denken om misschien toch maar voor 1 of 2 plekken te gaan. We zitten vooral te kijken naar klimaat ook, omdat we aan juli/augustus gebonden zijn (dachten misschien berggebieden in Montenegro of Albanië (uiteraard niet te hoog voor haar), Azoren, Noord-Italië, La Palma of La Gomera).

Wij zijn naar Toscane geweest toen mijn dochter 2,5/3 maanden was. We zijn met de auto gegaan en hebben steeds stukken van 6 uur gedaan (Straatsburg, Como, Rapallo en toen twee plekken in Toscane). Ik vind het nog steeds een heel leuke vakantie! Je kunt best veel doen met zo’n kleintje. Bij ons sliep ze soms ook in de kinderwagen terwijl wij aten bijvoorbeeld. Of lag ze te slapen naast het zwembad.
Voordeel voor ons was dat we met de auto gingen waardoor je ook veel spullen mee kunt nemen.

Naturalis, Speelgoedmuseum Deventer, Kinderboekenmuseum, Villa Zebra, Maritiem museum en het natuurhistorisch museum (laatste drie in Den Haag)

O en in Deventer heb je op zondagmiddag nog spelen op de Brink (vanaf mei elke zondag dacht ik). Er staan dan ik weet niet hoeveel fietsjes/speelgoed van vroeger/etc op het plein. Is echt heel leuk en gezellig vond ik.

3 likes

@Keroppi @SleepingBeauty bedankt voor de tips! We hebben eigenlijk alles al eens gedaan haha. Ik denk toch naar Den Haag, vind ik zelf ook een leuke stad en er is best veel te doen voor kinderen.

4 likes

Legoland is hier ook populair! En museon en omniversum!

3 likes

Ik zou zelf eerder met de auto gaan, ik had me er wel in vergist hoeveel spullen je mee moet nemen :sweat_smile:. En ik zou accommodaties boeken die je ook last minute nog mag annuleren, mocht je het tegen die tijd toch niet zien zitten of als het op reis anders loopt dan verwacht.

Ik vond de vakantie met een 2 maanden oude baby echt ideaal want hij sliep toen met name op ons, in de draagzak of kinderwagen/maxi-cosi dus we waren alleen gebonden door voedingen en hebben lekker veel gewandeld. Bij 5 maanden was het echt een stuk lastiger, hij sliep toen bijv niet in de auto, en zijn we uiteindelijk ook 2 dagen eerder naar huis gereden omdat we merkten dat ons zoontje het echt niet meer leuk vond (en dat maakte het voor ons natuurlijk ook niet leuk).

We gaan volgende week voor het eerst met hem vliegen, dat vind ik nu wel meer gedoe qua koffers pakken etc dus ik ben blij dat we de eerste vakantie(s) met de auto hebben gedaan zodat we er ook een beetje achter zijn gekomen wat we mee moeten nemen etc.

1 like

Ik zoek een tip voor ‘slecht weer speelgoed’.
We gaan kamperen en voor mijn zoontje heb ik een set van die mini magnetische tegels gekocht want hij is echt van het bouwen.
Maar zoek ook nog iets dat niet te groot is voor mijn dochter van 2,5.

Edit: oh en ik wil nog even camping hoeve krekelberg tippen. Echt prachtig gelegen met grote plaatsen en super leuke speeltuinen.

2 likes