Vakantie met kids

Drop hier al je vragen over vakanties/weekendjes weg met kids. Van praktische tips voor reizen met kids tot aan fijne vakantie adresjes.

Leek me praktisch om toch een apart topic aan te maken, zodat het vakantie topic vrij kan blijven van steeds terugkomende vragen die niet voor iedereen relevant zijn. En fijn dat alles hier gebundeld staat.

————————-

Limburg

• Gele anemoon

Noord-Holland

• Het Bos Roept
  • Rorik

Zuid-Holland

• Grutto
  • Slingeland
  • De Kleine Rug

Gelderland

• Hallse Hull
  • De Bosbeek
  • Lolotte
  • Bij Ons

Brabant

• Morgenrood
  • Leijland
  • Hartje Groen
  • De Kwikstaart

Overijssel

• de Hoogte
  • Lemeler Esch

Zeeland

• Zilt

Friesland

• It Dreamlan

Drenthe

• De Blauwe Haan

Flevoland

• Netl

Groningen

• Noorderloo
  • De kleine wereld
18 likes

Leuk!

Wij gaan over drie weken naar Italië met een baby van bijna 9 maanden en een peuter van 3,5 jaar. We gaan rijden en hebben tijd om er iets langer over te doen. Mensen nog tips voor leuke kind vriendelijke overnachtingen zuid Duitsland en noord Italië?

Mijn grootste tip zou zijn een accommodatie waar je al meteen dicht bij het strand of iets te doen zit. Zodat je niet altijd alles in hoeft te pakken maar ook al even los van elkaar kan gaan terwijl de ander nog wat kan pakken etc.

In sommige landen vond ik het aanbod van babyvoeding tegenvallen dus dat ga ik dit keer voldoende van meenemen voor de baby.

Verder nog een klein zwembadje meenemen dat je ook bij het zwembad, strand of je accommodatie kan neerzetten.

Voor in restaurants had ik vorig jaar van de Primark kleine zakjes met legosteenjes waar je iets van kon bouwen. Ik zoek nu nog een alternatief.

3 likes

Wij gaan binnenkort naar molke. Ben heel benieuwd of het echt zo chill is of dat het overrated is.

Aanrader qua camping; de kleine wereld in onnen (Groningen).

Afrader: huttopia meinweg (limburg). Te druk, te massaal en duur en ranzig eten.

———————

En heeft iemand toevallig nog tips voor campings rond het meer van Annecy? Graag met zwembad en op loopafstand van het meer. En met safari tenten oid. We gaan met baby en peuter van 3.

1 like

Wij gaan deze zomer naar een camping in de Vendée (Village de la Guyonnière). Iemand tips voor een leuke overnachting omgeveer halverwege, waar we eventueel ook twee of drie nachten kunnen blijven? Ik zoek echt iets kindvriendelijks zoals een vakantiepark met zwembad etc.

1 like

Ik heb hier een lijstje van de voorgaande posts, misschien voor in de beginpost?

Limburg

• Gele anemoon

Noord-Holland

• Het Bos Roept
  • Rorik

Zuid-Holland

• Grutto
  • Slingeland
  • De Kleine Rug

Gelderland

• Hallse Hull
  • De Bosbeek
  • Lolotte
  • Bij Ons

Brabant

• Morgenrood
  • Leijland
  • Hartje Groen
  • De Kwikstaart

Overijssel

• de Hoogte
  • Lemeler Esch

Zeeland

• Zilt

Friesland

• It Dreamlan

Drenthe

• De Blauwe Haan

Flevoland

• Netl

Groningen

• Noorderloo
  • De kleine wereld

Ik ben van dit lijstje zelf bij Netl, de Blauwe Haan, Kleine Rug & Het Bos Roept geweest, en heb Rorik toegevoegd. Allemaal wel aanraders. We gingen altijd met tent, nu met twee kinderen hebben we een eigen camper. Heerlijk, gewoon ingepakt laten staan en niet meer die uren inpakken en je plek opruimen en de tent laten drogen etc. maar gewoon na het ontbijt weer rijden.

Iemand nog tips voor een camping met plek rond pinksteren…?

5 likes

Wij gaan dit jaar voor het eerst met onze dochter (8) naar Indonesië (Java en Bali), ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat ervaren. Verre reizen is ze gewend, maar vooral naar Amerika. Dit gaat wel een cultuur shockje zijn denk ik… Ik ben alleen bang voor buikloop :sweat_smile:

6 likes

Goed idee! Zijn dit uitsluitend campings of ook parken oid?

1 like

Ik haal bij de boekenvoordeelshop sticker/kleurboeken voor mijn peuter, ze hebben altijd heel veel keuze en mijn kind is er ook lang zoet mee. En iets duurder maar wel een hit hier zijn de mini magnatiles.

5 likes

Ja en die kleurboekjes met water van bijvoorbeeld hema. Zorgt hier echt voor een half uur speelplezier, elke keer weer @Pannenkoekenplant

Bij ons is zoiets een hit qua eten in restaurants

IMG_3043

Kan hij prima zelf even zoet mee zijn en soms spelen we een soort pictionary dat we moeten raden wat hij getekend heeft.

1 like

Ik vond de Meinweg eigenlijk wel prima en ik hou ook niet zo van massaal. Maar de plekken waren ruim en rustig.
Zwembad wat druk en we hebben 1 keer een frietje bij de foodtruck gehaald. Ik vond het sanitair niet zo fijn, dat vond ik niet zo fris.

1 like

Ja plekken inderdaad ruim en rustig! Misschien waren wij in een hele drukke periode toen? Ik vond het overal zo druk (bij zwembad en restaurant). En als het eten dan slecht is en te duur dan ben ik snel klaar :sweat_smile:

2 likes

Werd al eerder getipt op het forum en toevallig kreeg mijn kind er 1: Flying tiger heeft leuke stickerboeken. Bv een dier aankleden. Je kan de stickers achterin makkelijk loshalen zodat je kind niet heen en weer hoeft te bladeren. Mijne is 2.5 en heeft hulp nodig maar vermaakt zich er nu al zeker 20 minuten mee (ik ben nu een lange rit aan het maken). Sticker Book - Animals, 21.2x20.9x0.6 cm

Verder heb ik mini magnetix mee, blanco schrift met krijt en stickers, zoekboek van Usborne (ook echt een aanrader want is een beetje puzzelboek formaat dus pakt kleiner in dan veel andere zoekboeken uitgeverij usborne zoek & vind in het bos | ilovespeelgoed.nl) en verven met water. Het past allemaal makkelijk in één ritstasje van ca A4 formaat en stop het zo achterin de rugtas.

4 likes

Voor lange autoritten zijn raamstickers bij ons ook altijd een hit geweest. En je hebt van die magnetische aankleedspellen van Apli kids in een blik, die zijn ook leuk.

3 likes

wij waren met 4 volwassen en 3 kinderen en alle 4 de volwassenen ziek geworden, kinderen niet, gelukkig!

3 likes

Campings die in andere topics genoemd werden waren nog:

Drenthe

• De Buitenplaats

Friesland

• Smûk

Gelderland

• Nessst
  • Oetdoor
  • Stad en Land

Noord-Brabant

• Landgoed Geijsteren
  • Het Goeie Leven

Overijssel

• De Klashorst

Zeeland

• De Hoogte
4 likes

Heeft iemand een tip voor een leuk hotel?

We gaan naar Kroatië en ik zoek iets rond Salzburg.

Vereisten zijn vooral schoon en niet zo’n vies stoffig hotel met vloerbedekking. :sweat_smile:

2 likes

Voor Overijssel zijn de Beerze Bulten en de Zandstuve nog een aanrader.

————
Heeft iemand ervaring met een caravan met een stapelbed? Vanuit zichzelf of je eigen jeugd?

Vaak is dit een dwarsbed en ± 170 cm lang. Hier kun je natuurlijk niet tot een hele lange leeftijd van de kinderen mee doen.

1 like

Vroeger ging ik met een caravan met stapelbed op vakantie en hoewel ik volgens mij redelijk vroeg (denk rond 10-12 jaar?) naar een tentje verplaatste heb ik daar nooit last van gehad. Het was misschien wel wat krap maar ik trok m’n knieën gewoon in haha. Mijn sibling heeft er echt t/m 16 jaar in geslapen, boven met de benen uitstekend bij de trapopening, en mijn neefje en nichtje zijn nu ook rond die leeftijd en slapen er nog steeds in. Voor die paar weken per jaar is het denk ik prima te doen!

Ik vroeg me af of iemand aanraders heeft voor een huisje op een van de Waddeneilanden of bij de Veluwe o.i.d.? Voor met een baby van rond de 9 maanden oud, die slaapt nu vaak nog wel 3x op een dag dus wil het liefst in een omgeving zitten met veel natuur waar je direct vanaf je huisje lekker kunt wandelen en/of fietsen. En wat ook chill is om tijdens een dutje en 's avonds nog even buiten te zitten o.i.d.
Ik kom vooral of veel grote huisjes tegen voor meer dan 6 personen, of op een groot park en daar houd ik niet zo van.

5 likes

Ken je de website natuurhuisje.nl?

2 likes