Met 2,5 kon m’n dochter zich hier heel lang mee vermaken.
En dit vond ze ook leuk.
Edit : tiny magic, alleen via vinted te koop volgens mij
Ik had pas voor vakantie het dokterstasje van Little Dutch aangevuld met wat houten speelgoed uit het keukentje. Mijn dochter houdt vooral van ‘doen alsof’ dus dat was perfect. Lang niet zo klein als de magneten maar alsnog licht en makkelijk mee te nemen en ze heeft er veel plezier van gehad.
Ik kon niet echt iets anders vinden in die categorie Een magneetdoos/-boek met figuurtjes wat hier getipt werd is ze bv toch snel op uitgekeken terwijl ze uren speelt met een pop, serviesje of doktersset.
Anders misschien een stickerboek van Flying Tiger (mijn 2.5 jarige kon dat overigens nog niet goed zelf maar vond het wel heel leuk) of verven met water.
Ja dat waterkleurboek wordt hier matig leuk gevonden haha. Die autos zien er wel leuk uit.
@Feather Stickerboeken etc gaan ook zeker mee! En ook teken spullen etc. Maar echt iets spelerigs zoek ik dus. Een dokterset klinkt wel als iets voor haar ook.
Thuis is ze al maanden druk met de melissa en doug ijsco kraam en haar poppen. Dus doen alsof is hier ook een ding.
Mijn dochter is ook een echt pretend play/poppenkind en eigenlijk is alleen een pop mee met een (door haarzelf ingepakt) tasje met wat kleren/spul voor de poppen al wel genoeg op de camping! De hele toestand eromheen verzint ze zelf wel. Als je voor de feestelijkheid echt iets nieuws wil geven is een poppendraagzak misschien ook nog leuk.
Kleine dierenpoppetjes doen het bij ons ook goed op vakantie trouwens! Is misschien ook leuk in combinatie met de magneettegels. Kan je ook makkelijk kleine activiteiten mee bedenken, in een pannetje in bad laten doen oid.
Sowieso boek ik bij Landal altijd een voorkeursligging, zodat je aan de rand kan zitten en bijv bij wandelingang bos. Dan merk je al een stuk minder van de rest van het park. Vind het dan echt wel prima
Polly pocket is ze nog net te klein voor misschien? Mijn dochter van 3 speelt er wel al mee. (En mijn zoon van bijna 6 ook trouwens)
Iemand een goede tip voor een all inclusive in Turkije? Zoontje is drie.
Ja mijn zoon speelt er ook mee. Maar ik zeg je eerlijk ik ben nog al streng ermee want ik wil gewoon niks daarvan kwijt raken. Dus hij mag er alleen mee spelen aan tafel en als ik poppetjes hoor vallen moet hij ze meteen oppakken hahaha. Het zijn dus mijn oude polly pockets van vroeger en ben daar zuinig op, dus op de camping gaan we dat zeker niet doen.
Ja het gaat mij meer om speelgoed om mee te spelen in de tent bij slecht weer. Van die ijs vormpjes en ander zandspeelgoed gaat sowieso wel mee.
Kleurboeken met waskrijtjes
Magnetisch tekenbord (of deze https://drukkemamas.be/products/kidydraw-mini-tekentablet?variant=53525556691323)
Stickerboeken
Zoekboeken
Kassa en wat kleine troepjes om winkeltje te spelen
Klei
Iemand die een leuke tip heeft in (liefst Noord/dichtbij Duitsland) Oostenrijk met kleine kinderen?
Mag op een camping, maar een leuke accommodatie met bijvoorbeeld een speeltuin erbij lijkt me ook leuk.
We willen begin September gaan, net buiten het hoogseizoen, hopelijk is het dan nog leuk!
Andere tips op ongeveer max. 9 uur rijden vanaf Nederland ook welkom! (Frankrijk, Zuid-Duitsland, Denemarken(?))
Ben naar hetzelfde op zoek maar dan bij de bodensee. Misschien ook een leuke locatie voor jullie?
Zoek inderdaad een leuk vakantiehuis of een camping (met glamping of vakantiehuisje accommodatie, geen stacaravan oid liever ietsje luxer haha). Kindvriendelijk uiteraard. En het liefst met wat restaurant opties in de omgeving.
Die Duitse camping sites zijn echt onmogelijk dus hoop dat iemand een goede tip heeft uit ervaring!
Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar wat betreft de camping vonden wij dit echt een hele fijne plek https://www.zugspitz-resort.at/
Wij zitten nu in de Ardeche (air bnb) en gaan over een week weer naar het Noorden naar een glamping in de Vogezen . Dus kan die wel reviewen. We reizen met kind van 20 mnd :). En ben zelf zwanger. Dus we wilden wat luxer. En buiten het hoogseizoen scheelt ook veel. Gelukkig heerlijk weer! Camping Au Clos de la Chaume| Luxe safaritenten in de Vogezen, Frankrijk - Glampings
Ben heel benieuwd!
Heerlijk, geniet ervan! En wat een handige site, kende ik nog niet!
Iemand ervaring met camping Pukkemuk (Dongen), Wilgenhart (Molenschot) of Zandeind (Riel)?
Wil mogelijk 2 a 3 dagen alleen met mn dochter weg, dus wil in de buurt blijven en iets wat voor een 3jarige leuk is. Zelf heb ik niks nodig als ik met haar ben, dan draait het toch vooral om haar plezier
Voor de mensen die regelmatig weggaan: hebben jullie manieren om het inpakken makkelijk te maken? Hebben jullie bijvoorbeeld vaste inpaklijstjes of bepaalde dingen dubbel die je gewoon ingepakt laat?
Wij gaan regelmatig een weekend logeren bij familie, maar ik ben een chaoot en met weinig slaap en een drukke dreumes is inpakken soms echt een ingewikkelde exercitie
Ja ik heb op mijn mobiel een inpaklijst per categorie en die herbruik ik steeds en pas aan waar nodig van te voren. De categorieën zijn: kleding, slaapspullen, toiletspullen, speelgoed, zwemspullen, eten en drinken, overig. En soms staat ergens iets dubbel, mja dan heb ik het iig echt mee
Ik heb inderdaad ook een lijstje (in Excel) met verschillende categorieën (elke kolom een categorie). Ik heb die lijst al best lang en sinds ik voor het eerst met kind op vakantie ging heeft hij zijn eigen kolom haha
Edit: en als me iets te binnen schiet app ik het naar mezelf o.i.d., dan zet ik het later op de lijst.
Mijn kind gaat regelmatig logeren en ik vergeet ook altijd wat. Het belangrijkste zijn zn speen en knuffel en de rest is altijd bij te kopen denk ik altijd maar