Vaak wel. Maar wij dan nemen een flessenwarmer mee. Met turbelentie oid mag je niet lopen en dat risico wilden wij niet nemen als je het op dat moment wel echt nodig had.
Wij hebben alleen geen flessenwarmer en gaan morgen al weg, haha. Vind het ook zonde er nog een te kopen, omdat ze bijna van de fles af is.
Dan een thermosfles meenemen!
Je mag toch niet altijd water mee door de security?
Nee niet altijd, maar er is altijd wel een plekje waar ze je thermoskan willen vullen met heet water (eventueel tegen betaling).
Voor kinderen jonger dan 2 jaar wordt er op de meeste luchthavens bij de Security niet gekeken naar de hoeveelheid water die je meeneemt. Ik reis altijd met twee flessen van 1,5l mee in mijn rugzak en een doos kunstvoeding.
Babies zijn hier een uitzondering op.
Ik heb toen dit aan de hand was mijn thermosflesje laten vullen met heet water bij een koffietentje vlakbij de gate en een flesje koud water gekocht om te mengen, poeder toren mee. Dan heb je gewoon de hele vlucht lang warm water tot je beschikking en kun je flesjes maken wanneer je wilt.
De eerste paar dagen van de vakantie met onze peuter van 2,5 hebben we niet zo goed aangepakt đ«© We plannen bewust 2 dagen op de tussenstop, dat is voor hem wat relaxter dan beide dagen lang in de auto, maar hij is zoooo moe vandaag echt geen land mee te bezeilen. Snap ik ook wel, nadat we âm 4u âs nachts uit bed hebben getrokken.
Morgen met een bloedgang naar het huisje met zwembad ![]()
Iemand nog een tip voor een vuurwerkvrijpark waar je honden mee mag nemen?
Ik was vorig jaar bij Mölke. Dat was met jonge kinderen (2 en 5 toen) echt een gezellig parkje. Wij hebben zelf geen hond, dus weet niet hoe het met hond is. Op het park is namelijk geen vuurwerk, maar het grenst wel aan een dorp waar naar traditie carbid wordt afgestoken. Dat is met name op oudejaarsdag overdag enn dan doffe knallen in de verte, dus weet niet in hoeverre je hond daar last van heeft.
Edit: ik vind de site overigens heel kut, lijkt alsof iedereen er alles samen doet, maar dat was (in de winter iig) helemaal niet zo. Heel rustig en relaxed.
Westerbergen in Drenthe
Ben er andere periode geweest maar is vuurwerkvrij en leuk!
Mijn ervaring is dat je in Nederland altijd vuurwerk of carbid hoort. Dus op een park mag het niet maar 500 meter verderop wel. Weet niet hoe bang je hond is, maar die van ons trekt dat in elk geval alsnog niet. Wij gaan de laatste jaren altijd naar airbnbâs in wallonie. Daar is werkelijk niks van vuurwerk.
Molke zijn we vorig jaar ook geweest. Op zich die carbid knallen zijn oke zolang hij binnen is (en dat is al mega fijn want normaal ook binnen angst). Alleen wandelen was niet zoân succes met het carbid. Vind Molke ook ZO duur niet normaal. Al vond ik het park idd ook top!
Ik ga de andere opties (ook in wallonie) even bekijken, thanks!
@Ludo heb je nog aanraders daar? Iets met een tuin ook?
Oh, echt? Wij hadden vorig jaar last minute geboekt, dus dat viel hier gelukkig mee. Maar de prijzen voor een paar nachten kunnen echt belachelijk zijn idd.
Nou wij gaan altijd met vrienden en we zoeken gewoon iets afgelegen. Een keer hoorde we om 12 uur 1 knal heel erg in de verte maar andere jaren helemaal niks. Maar voor ons hoeft het niet perse mooi ofzo te zijn. We zoeken gewoon iets met genoeg kamers en een beetje in de natuur.
Wij zitten ook naar Molke te kijken voor een paar nachten rond oud & nieuw. Maar ik twijfel vanwege de reviews. Op insta lijkt het helemaal idyllisch, mooie gerenoveerde(kinder)bungalows met wellness enzo, maar in de recensies lees ik dat het ook best vies en verouderd is? Wat is jullie ervaring?
Ik zat hier toevallig ook naar te kijken, omdat mijn zoontje van 6 ook extreem bang is voor harde geluiden en vuurwerk. Ik keek nu een beetje naar de Ardennen.
Maar al die vakantieparken zijn inderdaad ZO duur. 3 nachtjes Center Parcs 1.100 euro, koekkoek. Landal Greenparcs, ook niet te doen. Ik dacht misschien in een park wel leuk, omdat er dan nog een beetje leven om je heen is, maar ik ga nu toch maar kijken naar een Airbnb denk ik.
Ik zag ook wel wat goedkopere vakantieparken, maar dan zit je echt in een soort hut van een paar m2. Prima voor midden in de zomer, maar met Oud & nieuw lijkt me dat erg ongezellig. Wil dan wel een beetje comfort.
Vind het erg lastig ook om iets goeds te vinden.
Ik vond het een prima park, maar niks bijzonders in de winter. Gezellig kleinschalig en een fijn restaurant met aangrenzende binnenspeeltuin.
Wij zaten ergens aan de rand. Er werd toen ook weer nieuw gebouwd. Ik denk dat het wel wisselt per huisje. Ons huisje vond ik wel fijn. Best een ruime kamer en prima afgewerkt en schoon. We hadden geen wellness of hot tub in ons huisje, ook geen speciale kinderbungalow, dus ik weet niet hoe dat is.
Vond het juist heel netjes! Schoon en moderne huisjes.