Heeft iemand hier ervaring met een lange reis maken ri Zuid-Amerika met een klein kind van rond de 2 jaar?
Wij hebben volgend jaar een bruiloft in Peru. Het is alleen in Noord Peru dus best een eind reizen.
We kunnen een paar dagen Lima erbij pakken. Maar hoe leuk is een grote stad met zo’n kleintje?
Ze trouwen dus in het noorden op het strand, soort van backpackersplaatsje. Maar heb al even gekeken en zie niet heel veel chille accommodaties ook 🥹 dacht dan pakken we daar een mooi resort ofzo, maar dat hebben ze kennelijk niet.
Pfff ik baal er een beetje van want Peru lijkt me heel tof. Maar misschien niet op deze manier?
Bedankt voor deze tip! We hebben hier een hele leuke vakantie gehad deze zomer.
Ik weet dat deze vraag vaker voorbij is gekomen in de diverse topics, maar kon niet veel concrete dingen terugvinden.
Ik wil ergens begin oktober een weekend (za en zo) met mijn dochters weg. Dus ik ben opzoek naar een leuk hotel met een familiekamer waar voldoende leuke dingen te doen zijn, zowel bij goed als slecht weer. Liefst max 1 a 1.5 uur van Rotterdam. En ik wil maar 1 overnachting, want er zijn ook best wat hotels (zeker aan de kust) waar je minimaal 2 nachten moet boeken.
In eerste instantie dacht ik aan Van de Valk bij Avifauna. Maar juist op de datum wat ik wil is er iets in dat hotel waardoor je blijkbaar niet die datum kan selecteren.
Toen zag ik een hotel aan de kust, maar die doen alleen boekingen met een minimum van 2 nachten.
Wie heeft leuke tips. Kinderen zijn dan 5 en 7.
Van der Valk Wassenaar, als het lekker weer is naar het monkey bos in Meyendel en een pannenkoek eten bij de pannenkoeken boerderij, als het minder lekker weer is Museon in Den Haag.
Strandpark de Zeeuwse Kust! Wij hadden daar een familiekamer voor 1 nachtje, ze hebben een zwembad met wildwaterbaan en indoor + outdoor speeltuinen. En aan het strand. Het is wel prijzig (250 euro) maar de kinderen vonden het geweldig
We zijn aan het kamperen met ons camperbusje en een bustent, op campings met privé sanitair en dat is zooooo relaxed met 2 kleuters!
Ik hoef niet mee te lopen naar het sanitair gebouw, als ze naar de wc moeten, kunnen ze meteen gaan.
Echt top
ik denk dat ik dit voor langere vakanties er de komende jaren gewoon in houd haha
Maakt het kamperen wel heel erg relaxed moet ik zeggen.
Wist niet dat dat bestond! ![]()
We overwegen om volgend jaar in de zomer een camper te huren. Zelf ben ik niet met kamperen opgegroeid en het enige waar ik tegenop zie als we het daadwerkelijk gaan doen, is het toiletgebruik op campings! ![]()
Als dit bestaat is dat natuurlijk ideaal. Weet je toevallig of veel campings dit hebben, of is het iets nieuws?
Heel veel campings hebben dit
Volgens mij is dit sinds covid tijd bij best veel campings geïntroduceerd!
In Frankrijk kan je bijvoorbeeld kijken naar Yelloh village en sandaya campings.
En op de website van kampeermeneer staat een uitgebreid overzicht van campings met prive sanitair in Nederland.
En op de website van acsi kan je ook filteren op prive sanitair: ACSI Eurocampings: 9731 jaarlijks geïnspecteerde campings in Europa
(Zoeken op vakantiethema: campings met privé sanitair)
Sommige campings verhuren een badkamer in een sanitair gebouw en op andere heb je een badkamer op je camping plaats. Vooral die laatste vind ik met jonge kinderen echt heel erg fijn.
Ja veel campings hebben dit maar… is ook wel heel snel volgeboekt is mijn ervaring. Dus als je dat wil zou ik niet pas in april/mei gaan boeken zegmaar (althans als je hoogseizoen moet hebben)
Ik wil misschien nog een nachtje (of 2) weg met baby voordat mijn verlof eindigt.
Maakt me eigenlijk niet uit waar of wat. Maar omgeving Noord brabant, noordlimburg, utrecht (ivm de afstand, ik wil geen 2 uur rijden met baby).
Iemand tips qua hotel/huisje of andere praktische dingen of wat leuk is om te doen?
Zou het liefst naar zee, maar vind dat te ver om te rijden met baby
(ja zit in mijn hoofd weet ik)
Wij waren laatst in Leeuwarden in een hotel met familiekamers. Daar kon je de lobby gebruiken voor spelletjes etc, Leeuwarden was leuk om 2 dagen te zijn! Het hotel was Vie Via en als je de miniatuur mensjes tocht gaat doen: er zitten er een paar op de gevel ![]()
Ik vind Hoorn een hele leuke stad. Wij slapen dan bij Vd Valk. Je hebt daar in het weekend ook live cooking. Incl speelkamertje waar ze toen we er waren een keer koekjes gingen bakken met kinderen en een andere keer werden ze geloof ik gesminkt. Mijn kind slaapt nog in een babybedje dus hadden geen familiekamer maar die hebben ze ongetwijfeld.
Hoorn heeft ook een kidscafé (Toetie en Bo) in het centrum waar je naast spelen ook koekjes kan bakken en spelletjes kan doen. En volgens mij is Sprookjeswonderland ook niet heel ver rijden? Je zou 1 van de dagen bv ook naar Volendam kunnen.
Ik vind van der Valk Cantharel een aanrader. Heel mooi/gezellig hotel en je kunt direct vanaf het hotel ook wandelen en er zijn verschillende leuke bospaviljoens in de buurt. Ook genoeg open haarden om lekker met een boek bij te zitten, ligbad op de kamer en een prima restaurant in het hotel zelf. Je kunt zelfs een privé bioscoop reserveren haha
Kan zijn dat je het te ver rijden vindt, maar ik vind Landal Beachresort Nieuwvliet Bad echt top met een baby. Aan zee en park is heel fijn.
Ik zoek ook tips voor een leuk hotel met iets van een kids kamer, zwembad en in de stad. M’n zoontje heeft eind november studiedag op dinsdag en is woensdag vrij dus leek me leuk om van dinsdag op woensdag ergens heen te gaan. Ik lees veel over die Van der Valk hotels met familiekamers met LEGO etc. maar die zitten voor m’n gevoel niet in een stad/centrum? Ik ga namelijk met de trein
Misschien is de treinenkamer in Stayokay Utrecht wat? Die kamer is in thema van het spoorwegmuseum. Volgens mij alleen geen zwembad. Of overnachten bij Beekse Bergen?
Antwerpen heeft hele leuke familiekamers en een zwembad, is volgens mij helemaal nieuw en het ontbijt was ook echt goed.
Wij zijn een paar weken geleden in Sprookjeswonderland geweest en ik vond het zo leuk. Echt veel te doen en ik vond het voor mijn peuter en kleuter veel leuker (en minder duur) dan de Efteling.
Nog ff een gekke vraag, maar kan ik water laten opwarmen in het vliegtuig voor een fles of is het beter om een thermosfles met warm water mee te nemen?
Geen persoonlijke ervaring bij gebruik, maar een tijdje terug zat ik op een vlucht naar Mallorca met op iedere rij een baby (niet overdreven) en toen riepen ze om dat je je water kon laten opwarmen, maar dat ze het per paar rijen deden ivm de drukte. Ik begreep toen van vriendinnen met kleine kinderen dat het per vliegmaatschappij wisselt of ze het willen en kunnen doen.