ik ga deze stiekem kopen voor mijn vriendje en dan zeggen IK HEB HAMBURGER VAN DE FEBO en dan kijken wat ie zegt. hij wilt noooooit vega eten en sowieso t liefst een lap vlees bij z’n eten elke dag
Haha doen! Ben benieuwd of hij het proeft. Ben benieuwd!
Heeft iemand toevallig een foolproof recept voor groentenlasagne? Degenen voor wie ik het ga maken zijn vleeseters en vrij kieskeurig maar ik gok dat ik iets als lasagne er nog wel in krijg. Heb het alleen zelf nog nooit gemaakt (ja omg) dus zoek nog een fijn recept.
Toevallig had ik vanavond lasagne. Ik had hem deze keer gemaakt met champignons, knoflook en spinazie (en lasagnesaus, bechamelsaus, bladen en kaas natuurlijk), en die was erg lekker.
Gewoon een flinke zak roerbakgroenten door de saus vind ik ook altijd heerlijk, en lekker makkelijk.
Ik heb hem vandaag gemaakt met vegetarisch gehakt en ik vond het hartstikke lekker. Naast het vegetarisch gehakt lekker veel ui, paprika, champignons en courgette maakt het heerlijk. Een beetje rode wijn in de rode pastasaus doet ook wonderen😉.
Hmm ja ik vind gehakt echt nutteloos, overschat vlees dus vegetarisch gehakt hoeft van mij ook niet zo. Die groenten zijn wel lekker erin ja! En thanks voor de wijn-tip
Iemand de vegetarische salami van de lidl al geprobeerd. Ik was er vandaag, maar dacht er te laat pas aan.
Ik ben aan het bijlezen haha, dus ik heb geen idee of je er wat aan hebt. Maar op mijn werk (horeca) maken we dan vaak een “beet” wellington! Dus in plaats van met vlees vul je hem met rode (of andere bieten). Die doen er namelijk ook wat langer over om gaar te worden, dus dan kun je ongeveer dezelfde tijd aanhouden als met vlees.
Een makkelijkere optie is de bieten eerst voor te koken, dan de beet wellington vullen en in de oven doen. Dan hoef je alleen nog maar te wachten tot het deeg mooi goudbruin is geworden. Als extra feestelijke touch kun je sterren snijden uit een ander vel bladerdeeg en die op de wellington plakken. Ziet er altijd leuk uit!
Sorry voor de dubbelpost, maar dit klinkt ontzettend lekker! Waar heb jij die chipotle in abodo gekocht? En is dat erg pittig?
Ik roeptoeter even voor mijn beurt, maar je kan het krijgen bij Albert Heijn. Ik heb een potje van La Morena staan.
Ik heb de biefstukc eindelijk ook op. Vond het echt super vlezig, wel lekker, maar niet mn nieuwe favo. Ik hou niet zo van die vlees-/rooksmaak.
ik ben een slechte vega
ik bestelde vandaag in mijn pauze bij een broodje eiersalade en nam een hap toen ik terug naar het werk liep. was het dus tonijnsalade. ik terug naar die gozert, ‘‘yo ik had eiersalade besteld’’ zegt ie: ‘‘o ik dacht dat je tonijnsalade zei, we hebben namelijk geen eiersalade’’
dus ik schaamde me sowieso al dood want op die bordjes stond dus nergens eiersalade maar ik bestelde dat doodleuk, en toen durfde ik dus niet te zeggen dat ik het dan maar niet hoefde en er stond ook best wel een rij en ik had nog maar een kwartier pauze dus ook geen tijd om een nieuw broodje te kopen.
dus toen heb ik het opgegeten
Niet te streng voor jezelf zijn.
haha lief. I know. maar t voelde gewoon stom want normaal zou ik gewoon gelijk een nieuwe broodje kopen of erom vragen, alleen toen die zei ‘‘we hebben helemaal geen eiersalade’’ stond ik zo met m’n bek vol tanden dat ik het maar op at
Sinds een week of 4 eet ik geen vlees om te kijken wat de invloed daarvan is op mijn lichaam. Nou gaat het eigenlijk heel goed, alleen ik begin morgen na een lange vakantie weer met werken en ik weet echt niet wat ik op mijn brood moet doen. (Behalve pasta en pindakaas.) Iemand tips?
Hmmm misschien moet je het zo zien: het broodje alsnog opeten is beter dan dat het weggegooid wordt! Das nog meer zonde
Kaas, evt met komkommer, augurk of tomaat, sandwichspread, jam, appelstroop, eiersalade, andere salade van johma zonder vlees, vega worst of vega filet americain, vega leverworst, roomkaas, gebakken of gekookt ei
Hummus en baba ganoush van sabra! Ik eet 5 dagen per week brood met hummus en sambal als ik werk, zo heerlijk!
Oh of avocado, hummus, notenpasta’s, zonnatura groentespread, huttenkäse met jam
@Kusjessoldaat @anon98052296 Thanks! Ik ga zo is een tripje door de supermarkt maken en kijken wat ik kan vinden. Ik ben wel een beetje een zeikerd want ik hou dus niet van ‘vochtig’ beleg wat in je brood trekt. Maar misschien kan ik iets op school leggen en het dan daar smeren.