Vegetarisch eten

Ik heb deze net op, heerlijk!

1 like

Zijn hier mensen met een vriend die nog wel vlees eet? Ik vind het soms wel lastig. Meestal eet mijn vriend wel met mij mee (ik kook ook altijd), maar soms mist hij het vlees dus echt heel erg en moet ik het wel klaarmaken. In het begin deed ik dat nog wel, maar nu mag hij dat zelf doen, want ik voel me er niet prettig bij.

Mijn vriend eet ook gewoon vlees. Meestal kookt hij, bij AGV eet ik gewoon een vleesvervanger, en bij dingen waar het vlees normaal doorheen zit houden we het apart en gooit hij het er op zijn bord door.

1 like

Aubergine! Beetje olie en zout erop… of vega worstjes :smile:

Ben niet gek op aubergine, maar ga dit wel eens met courgette proberen :+1:

Wij wonen allebei nog thuis maar als ik kook eet hij gewoon met mij mee. Als we gaan samenwonen mag hij zelf zijn vlees gaan bakken als hij dat wil.

2 likes

Nee :frowning: ik zou zo graag een knakworstje willen (of een heel blik). Laatst at iemand ze en ik begon spontaan te kwijlen van die geur (vraag me niet hoe want het ruikt eigk naar hondenvoer)

4 likes

Tofu uit laten lekken, dan invriezen en ontdooien (of dat zelfs twee keer doen) verandert de structuur ook! Maar dat plaatje wat jij post kun je bij de toko kopen, dan heet het volgens mij ‘tofu puffs’.

2 likes

Veel dank!

Die is zo chill!

Ik probeer zo weinig mogelijk vlees te eten (ontbijt zonder vlees, op werk ben ik vegetariër en ik koop het ook zelden voor thuis), maar als ik uit eten ga zwicht ik toch altijd voor vlees. :sweat_smile: En dan baal ik van mezelf, want ik vind dieren zó lief, maar soms is vlees toch nog te lekker.

Ik weet niet of je ooit vegetarisch wilt gaan eten, maar het groeit vanzelf wel. Ik wil nou inmiddels écht geen vlees meer eten, maar dat komt ook omdat ik het al een tijdje niet meer eet, dan wordt de zin minder denk ik

1 like

Denk dat je gelijk hebt, ik heb dat nu ook met vleesbeleg haha, dat heb ik nu ook al maanden niet gegeten en dat mis ik nu ook niet meer.

2 likes

Ik heb laatst besloten om echt 100% geen vlees meer te eten, maar nog wel vis ivm gezondheidsredenen. Sowieso at ik al 5 dagen per week vegetarisch dus het is niet zo’n grote stap, maar nu wil ik het echt helemaal niet meer doen.
Wat ik tot nu toe het moeilijkste vind is het schuldgevoel tegenover mijn schoonouders omdat ze nu extra moeite voor me moeten doen :redface: Terwijl ze dat helemaal niet erg vinden en gewoon alvast superveel vegetarische shit hebben ingeslagen voor die ene week dat ik op de boerderij help over een paar weken :’)

2 likes

Ik vond dit in het begin moeilijk. Ik kom uit een familie van echte vleeseters en ze vinden me al zo’n linkse hippie. Maar ja, aan de andere kant, ik kook ook bepaalde dingen niet die anderen niet lekker vinden of niet willen eten. Ik heb vrienden/familie die niet goed tegen bepaalde producten kunnen, koosjer eten, vegan eten, iets specifieks heel erg vies vinden etc., en als ik ze uitnodig om te komen eten houd ik daar rekening mee. Vlees is iets waar mensen een beetje raar over kunnen doen (‘wat eet je dan wél??’) maar ja, als ze per sé een AVG willen als ik kom eten dan eet ik gewoon alles behalve het vlees. Uiteindelijk reageerden verreweg de meeste mensen prima!

En de beste manier om mensen ervan te overtuigen dat ze echt niet doodgaan van een avondje geen vlees is om heeeeel lekker vega te koken als ze bij jou komen eten :).

6 likes

Hebben jullie nog tips voor vegetarisch bbq’en? Iedereen loopt altijd alleen maar vlees naar binnen te stampen en dat vind ik altijd een beetje te veel van het goede… Verder dan gegrilde groente kom ik eigenlijk niet

1 like

Brood met smeersels, salades, vegetarische burgers/worstjes?

2 likes

Verse burger van AH, de groentefrikandelletjes van Samhoud, tomatenburger van Samhoud, Little Willies van de Vegetarische slager en de filetlapjes van de Lidl schijnen ook heel lekker te zijn (zelf nog nooit gehad). Verder vega gehaktballetjes halen en dan die spiezen met wat groente.

1 like

die spiesjes met groente en vegaballetjes zijn een goed idee, zo makkelijk eigenlijk! dankjewel

1 like

Dat is hierboven ook al gevraagd en besproken, daar staan nog wel wat tips

Op de bbq eet ik vaak gevulde champignons, vroeger met kruidenkaas maar tegenwoordig snijd ik ui, paprika, knoflook, courgette, champignon steeltjes en wat er nog meer is heel fijn. Daar doe ik kruiden bij en olie en daar vul ik de champignons weer mee. Het is echt zo lekker en supermakkelijk.
Verder aubergine plakken, banaan in de schil met chocolade erin (en beetje alcohol wil ik volgende x ook doen hehe).
Groentespiezen, de miljoenen vleesvervangers (ik maakte vorig jaar pakketjes en vroor het dan in. Dus 1 burger, 4 balletjes en wat nuggets ofzo). Dan had ik altijd iets bij een bbq en zat ik niet 2 dezelfde burgers achter elkaar te eten.
Uiteraard ook maïskolven, en prei is ook lekker vd bbq.
En salades, liefst aardappelsalade ook. Dat hoort er voor mij echt bij.
En loads of stokbrood (insert hartjes ogen)

2 likes