Honger! van mma zsazsa. Is een van m’n lievelings kookboeken. Alles is vrij snel klaar, gewoon voor doordeweeks, maar toch lekkere combinaties. Bij elk recept ook hele lijst met wat je zou kunnen aanpassen en wat er allemaal lekker bij is. En ze schrijft echt heel grappig.
Vegan Soulfood. Die raad ik echt aan iedereen aan, ik heb echt nog geen misser gehad uit dit boek.
dit boek is voor mij helaas juist een miskoop geweest!
Karola’s kitchen
Ze heeft een blog en ik heb er al heel wat inspiratie gevonden
Ik vind Veg van Jamie Oliver fijn. Mooie foto’s en prima recepten. Ik heb ooit andere kookboeken van hem gehad, maar die vond ik allemaal niks.
Wat eten jullie met kerst? Als de enige vega in m’n schoonfamilie ben ik verantwoordelijk voor m’n eigen hoofdgerecht. Ik wil graag dat het er fancy uit ziet zodat de familie ziet dat vegetariërs niet alleen worteltjes eten . Iemand ideeen?
Wat ik wel eens maak voor kerst (ook enige vega in de familie):
- quiche (goed van tevoren te maken en lekker), ik vind het heel lekker met broccoli en amandelen maar je kunt er in doen wat je wilt
- paddestoelen ragout (evt. met truffel). Ziet er fancy uit met verse peterselie er op.
- Ottolenghi bloemkooltaart
- gevulde portobello
en sowieso mooie uitziende bijgerechten, verschillende soorten/kleuren gegrilde groenten, gratin dauphinois, chutney, een lekkere salade
Ik heb ook wel eens van die kant en klare vega kerstgerechten van de AH gehad en dat ik wel ok maar ik vind het eigenlijk nooit echt lekker
Vegetarische wellington kan je ook voor 1 persoon maken denk ik zo, met plakjes bladerdeeg. En ziet er heel feestelijk uit en vooral ook erg lekker.
@Spyrou ja gevulde portobello vind ik ook een goede optie! Of een gepofte zoete aardappel/pompoen/aubergine met vulling? Kan je er leuk uit laten zien door er van alles overheen te strooien
Het is wel veel werk zeker als het alleen voor jezelf is, maar dit is wel een succes; VEGAN BRISKET - Avant-Garde Vegan
De familie gaat voor meloen met zalm als voorgerecht voor kerst. Ik mag het niet, zwanger. Is de vega gerookte zalm een aanrader als vervanging?
Ik weet het niet maar de vegan carpaccio van AH kan denk ik heel goed met meloen
Heeft er iemand misschien een goede tip voor een mooi vega(n) Engelstalig kookboek om cadeau te geven?
Eén van de weinige kookboeken waar ik echt meerdere recepten uit heb gekookt!
Wat een super snelle reactie! En een mooi boek, bedankt!
Mijn tip is “the whole vegetable” van Sophie Gordon. In het Nederlands heet hij “no waste groente”
Bekijk The Whole Vegetable op: The Whole Vegetable, Sophie Gordon | 9780241465134 | Boeken | bol.com
Dankjewel!
Heeft iemand tips voor lekkere vegetarische salami voor op de pizza? Of bestaat dat gewoon niet ?
Ik heb m nog niet gevonden, mis dat vettige van echte salami waardoor ik het gewoon niet zo smakelijk vind
Die van wheaty. Echt vettig, koop 'm meestal bij ekoplaza