Ja chill he en met weinig ingrediënten!
Had ook nog deze opgeslagen:
Ja chill he en met weinig ingrediënten!
Had ook nog deze opgeslagen:
Wow dit ziet er echt geweldig uit!
Is er hier wel eens iemand als vegetarier naar Ijsland geweest? Is dat een beetje te doen?
Niet als vegetariër geweest, maar ik zag wel bijna overal vega-opties. IJsland is wat dat betreft gewoon net als NL. Je moet geen culinaire toppertjes verwachten alleen. De traditionele IJslandse keuken is vaak wel vlees. Maar gewone restaurants hebben vaak een Amerikaans-achtig menu. Ik heb vooral pizza, burgers, friet, salade etc. gegeten, maar er was wel bijna altijd keuze voor vega dus.
Oke thanks! Ik zal me een beetje instellen op teleurstelling (ik heb beetje een hekel aan vega burgers en geitenkaas salade) maar het is ook maar voor een week
In Reykjavik zelf is het trouwens wel echt beter hoor! Maar als je rond gaat trekken kom je toch meer algemene toeristische smaakdingen tegen, en dat is gewoon simpel.
We gaan een week idd een beetje rond (niet heel ijsland, maar niet alleen Reykjavik). Maar ik hoor dat het ook veel zelf eten meenemen wordt, dus dat scheelt ook weer.
wij hebben ook veel eten meegenomen inderdaad maar naar mijn herinnering was het wel te doen hoor. ken je de app happy cow? daar kun je zien welke restaurants, cafés etc vegetarische opties hebben
Ah ja daar ben ik wel bekend mee, maar vergeten. Dankjewel voor de tip! Ik zal eens rondkijken.
In 2016 vond ik het wel ok, maar omdat alles echt stervensduur was kookten we vooral zelf (waren met camper auto’tje helemaal rondom gegaan). Reykjavik was gewoon prima, fantastische noodles gegeten ook.
Dit zijn tips in Reykjavik:
Verder heb ik helaas niet echt lekker gegeten in IJsland, veel matige maaltijden (in prima aangeschreven restaurants) voor veel geld. Het is toch een beetje behelpen als vegetariër, dus goed idee om ook zelf dingen te bereiden.
hoezo is het een soort cult hahaha
Omdat het is gestart door " Supreme Master Ching Hai, a Vietnamese-born British spiritual leader[3] of the Guanyin Famen (Chinese) or Quan Yin method transnational cybersect."
Er zat ook zo’n restaurant bij mij om de hoek in Amsterdam toen ben ik daar eens ingedoken haha. Je merkte daar verder niets van hoor
omg ik dacht dat je bedoelde dat het figuurlijk een soort cult was ivm raar publiek ofzo maar het is letterlijk een soort cult
Toen ik in ijsland was hebben we vanwege de prijs vaak zelf gekookt, in reykjavik 2x thais op met ook veel vega opties
En ik akuyreri is er ook van alles te vinden
Alleen op sommige plekken is er gewoon soms kilometers niets op 1/2 dingen na dus dan kan het als vega misschien erg beperkt worden
Cult of geen cult, ik mis de vegan kaassoufflé van loving hut
Weet iemand of de vegetarische slager petit filet ook een ander recept heeft tegenwoordig? Ik vond die altijd heerlijk maar nu niet meer. Ik huil ook nog steeds om de braadwurst die nu goor is.
Ik vind van AH eigen merk ook dingen minder lekker die shoarma vooral, heeft ook een andere structuur lijkt wel
Zou echt willen dat ze gewoon van het recept afblijven als er niks mis mee is
Man daar kan ik ook helemaal gek van worden.
En een ander opmerkelijk ding in de supermarkten hier in de omgeving: nergens verkopen ze meer Vega (ontbijt) spek van de Vega slager of la Vie.
Alleen de spekjes van de Vivera, die sowieso al niet favo waren, maar die ook smeriger zijn geworden.
Ik wil gewoon m’n niet dode varken spekpannekoek!
Wat zijn jullie favoriete snacks die je in de frituurpan kunt gooien?
Wij gooien gewoon alle airfryerdingen in de frituur en dat gaat prima! Kaastengels zijn favoriet