Vegetarisch eten

Ik vind peasmakers ideaal! Enige minder ideale is dat je meteen heel veel verpakkingen moet kopen en je dan nog niet weet of het je zal bevallen :stuck_out_tongue_winking_eye: maar het zijn gedroogde stukjes die je even weekt in gekookt water en dan kan je er echt van alles mee. Smaakt heel neutraal dus steelt verder an sich niet de show. Ik heb veel intoleranties en veel vleesvervangers zijn ook niet zo puur natuurlijk, hier zitten echt maar een paar ingrediƫnten (drie dacht ik) in.

1 like

Verstegen heeft nu ook zo’n product. Weet alleen niet hoe puur die is qua ingrediĆ«nten

1 like

Geloof dat ik iets van een reclame heb gezien, maar dat was volgens mij een poeder! (En absoluut niet geschikt voor mij :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Peasmaker kan je gewoon even weken en dan bakken! Maar je kan er ook meer werk van maken en ballen van maken of een soort stoof gerecht. Zelf nooit gedaan

2 likes

Is nog steeds zo

Ohh dit ziet er echt goed uit!! Alleen stom dat je zoveel in 1 keer moet bestellen zeg. Ik baal ook zo dat bijna alle vega producten vol met allergenen zitten :sob:

Wij geven onze kinderen geen vlees en we krijgen zo vaak de opmerking dat we ze eigenlijk dwingen om vegetarisch te eten en ze hun eigen keuze niet kunnen maken. Ik vind het zo’n teringdomme opmerking, ik zeg dan altijd ā€˜ja en jij dwingt je kind om vlees te eten’. Ik hoop dat mijn kinderen ooit dankbaar zullen zijn, maar ze mogen zeker hun eigen keuze maken als ze oud genoeg zijn om zelf ergens eten te halen.

25 likes

Wat een stomme opmerking, alsof je ze uithongert ofzo. Ik vind het zo verbazend dat het nog zo diep verankert zit dat je jezelf wat ontzegt als je geen vlees en vis eet, alsof vega(n) eten geen lekkere, volwaardige kost kan zijn. We leren onze kinderen toch ook niet om te roken, dat is ook een keuze die ze zelf als volwassene kunnen maken (of hopelijk niet) :woman_shrugging:

6 likes

Nog even hier op terug te komen.
Ik weet niet of je een hoogvliet in de buurt hebt maar de eigen merk falafel van hun smaakt prima. Heb heb het gister op.
Is vergelijkbaar met die oude van de albertheijn. En de prijs is ook hetzelfde 1,69 voor 200gram

2 likes

Ik zei hier een keer dat ik m’n kind waarschijnlijk wel vlees ging geven omdat ik niet de keuze wilde maken voor haar om wel/geen vlees te geven. De reden dat we haar toch vegetarisch opvoeden was omdat daar reacties opkwamen dat je 1. Al heel veel keuzes maakt voor je kind dus deze er ook wel bij kan en 2. Je dan de keuze maakt om je kind niet als vegetariĆ«r op te voeden maar als vleeseter. Zo had ik er zelf dus nooit naar gekeken nog. Lijkt me prima adrem reactie van je. Maar ik ben ook verbaasd hoeveel mensen daar iets van vinden idd.

5 likes

Ja de reactie erop is ook vaak ā€˜oja, zo had ik het nog niet bekeken’. Althans, die krijg ik van de enigszins redelijke mensen, niet van de verstokte vleeseters die denken dat je doodgaat zonder vlees.

3 likes

Meestgestelde vraag tijdens m’n zwangerschap was of we ons kind dan ook veganistisch op gingen voeden.
Echt zo vermoeiend, weet ik veel welk dieet ik mijn ongeboren kind wil laten volgen. Sterker nog ze is nu bijna 2 en ik weet het nog steeds niet.

3 likes

Ik probeer dat ook maar wat ik lastig vind is als opa’s/oma’s etc iets zeggen als snoep maakt je dik/ ik neem geen taart want ben op dieet. Ik weet dan nooit zo goed wat te zeggen en ben bang niet uit mijn woorden te komen en wil niet in een woordenwisseling met mijn schoonvader komen. Hoe doe jij dat als anderen iets niet neutraals zeggen?

Ja zo sta ik er dus ook helemaal in. Helaas m’n man niet echt. Dan eet ze vandaag bijvoorbeeld alleen d’r vissticks en dan vindt hij dat ze later eigenlijk alleen een toetje mag als ze d’r bord leeg heeft. Het toetje is een bak yoghurt. Ik vind dat dus echt onzin. Maargoed ik leg dan mijn mening uit en ik zie het wel tegen de tijd dat ze dus ouder is en hij dit toe wil passen.
Net zoals dat ze veelal vegetarisch eet maar als er vlees is of vis krijgt ze dat ook aangeboden. Van mij hoeft het niet maar ik heb ook geen zin in het gedoe er rondom, voor die 1 x per maand, als ik daar anders in sta ga ik dan wel in gesprek. Maar ik ben degene die thuis kookt en dat is bijna altijd vega of vegan dus dat is ook wat ze overwegend eet.

Oh en over opmerkingen over gezond en ongezond ben ik wel duidelijk. Laatst ging m’n moeder zeggen dat ze wel een 2e x mocht opscheppen want ze had overdag weinig gegeten. Heb gezegd dat ze ff normaal moest doen en dat ze 't over avondeten had. Je mag gewoon eten zoveel als je wilt en als je voldaan bent dan stop je met eten. Tis geen 2e glas wodka dat je neemt ofzo.

5 likes

Ik heb die vuna tonijn gekocht omdat ik hier veel positiefs over las. Maar heb nu geen idee wat er mee te maken. Iemand tips?

o en ik heb die vraag van hierboven ook vaak gekregen en zei dan idd hetzelfde als @Nefertiti dat zij ook voor hen kiezen dat ze vlees eten. Maar ze mogen wel vlees eten bij familie of dergelijke. En ik merk nu wel dat mijn zoon echt een voorkeur heeft voor vlees… nuja hij mag zelf de keuze maken en we leggen alles ook goed uit.

Ik vind tonijnsalade (en dan evt. tuna melt maken), of een soort poke/rijstbowl (kun je het bijvoorbeeld mengen met een beetje mayonaise en sriracha) het lekkerst daarmee!

3 likes

Ik maak graag deze pokebowl met vega tonijn:

mega lange link

97K views Ā· 2.4K likes | Sanne | gezonde & makkelijke recepten on Instagram: "Spicy vegan tuna poke bowl šŸ«¶šŸ»šŸ„‘ Poke bowls zijn mijn go to als ik makkelijk & lekker wil eten en toch veel groentjes binnen wil krijgen. 🌱 Deze spicy vegan tuna bowls maakte ik met de vegan tonijn van @john.west.nl. Super makkelijk, want binnen 10 minuten staat dit gerechtje op tafel! IngrediĆ«nten | 2 personen 135 gr vegan tonijn @john.west.nl (1 zakje) 2 tl Sriracha 2 tl (vegan) Mayonaise Handje Sesam zaadjes 160 gr (pokebowl) Rijst 1 Avocado 150 gr Edamame boontjes 150 gr Komkommer 2 Lente ui Optionele toppings: sriracha mayonaise, sriracha & chili vlokjes P.S. de vegan tonijn is niet glutenvrij, voor een glutenvrije variant kun je de reguliere tonijn gebruiken van John West. BereidingšŸ‘©šŸ»ā€šŸ³ Meng de visvrije John West vegan tonijn met de sriracha en mayonaise. Kook de rijst. Snijd de avocado in plakjes en de komkommer en lente ui in kleine stukjes. Vul de bowl met rijst en beleg met de edamame, komkommer, avocado en vegan tonijn. Top af met de lente ui, chili vlokjes en sesamzaadjes. Wil je sriracha mayonaise toevoegen? Deze maak ik van 2 eetlepels mayonaise (vegan), 1 theelepel sriracha en 2 theelepels limoensap #spicytuna #pokebowl #tuna #tunasalad #gezondeten #gezonderecepten #makkelijkerecepten #easyrecipes #vegan #veganfood #veganrecipes #plantaardig #watetenwevandaag #lekkereten #eiwitrijk #gezondevoeding #edamame #avocado #tonijn #pokebowls #bowls #rijst #gezondafvallen"

3 likes

Ik doe dit echt in alles. Tonijn pasta, tonijn curry, tonijn poke bowl, tonijn pizza, tonijn salade, salade met tonijn, etc. Maar ik ben dan ook groot fan.

6 likes

Gisteren dit recept gemaakt wat heel lekker en makkelijk was dus ik dacht ik tip hem even hier.

Ben sowieso wel fan van 1 pans gerechten dus als anderen nog meer tips hebben…

6 likes

Dit recept had ik laatst geprobeerdz vond het heerlijk en is one pot

3 likes

Jaa zo lekker! Heb een boek waar hetzelfde recept in staat! Echt al enorm vaak gemaakt.

1 like