Vegetarisch eten

Ik eet zoiets vaak met gebakken aardappeltjes (van die opbak dingen) en iets van broccoli ofzo, ook niet heel spannend haha

3 likes

Heb de kips mini paté en filet americain gehaald en de Spaanse worst plakjes van de vegetarische slager, morgen testen

1 like

Ooooh NOG eentje, die rookworsten zijn wel hip he haha

Ah jammer! Ik vind die soja nasmaak/overheersing echt jammer bij sommige producten

Vandaag weer eens Melanzane gemaakt, was vergeten hoe lekker dat is! :drooling_face:

2 likes

Wij eten zoiets soms met wortelpuree njammie

1 like

Wat zijn jullie lievelings vega gerechtjes? En dan het liefst met voldoende eiwitten, maar als dat niet zo is, dan is het ook prima, dan kan ik er zelf wel wat bij verzinnen.

1 like

Shakshuka, tajine met kikkererwten, chili met gele linzen en bonen, gemarineerde en gebakken tofu (met wok ofzo), fried rice met tempé en zeewier

Ik maak ook 400x per week pasta met groenten of soja balletjes

2 likes

Ik had maandag goddelijke wraps met gegrilde groenten gemarineerd in olijfolie, citroensap en knoflook (paprika en aubergine), een sausje van griekse yoghurt met peper en zout en gebakken halloumi met een beetje rucola!
Recept van Ohmyfoodness

3 likes

Welke ‘stukjes’ vinden jullie lekker? Ik had gister kipstukjes van Veggiechef maar die vond ik eecht niet lekker

Ik vind die van Vivera en die van DVS erg lekker. Maar Vivera is dacht ik hetzelfde als Veggie Chef?

Wil even de vegetarische saucijzenbroodjes van de Bakker Bart hartelijk aanbevelen!
Ik eet zelf niet volledig vegetarisch en een saucijzenbroodje is iets dat ik echt kan craven en dit is echt een goede vervanger!

9 likes

Woah, sinds wanneer heeft Bakker Bart vega saucijzenbroodjes?? Lekker!

M’n AH gaat verbouwen dus voor die tijd heel veel in aanbieding, lekker inslaat vleesvervangers hoop ik


Kreeg vandaag een mail van AH dat ik een van deze nieuwe producten gratis mag proberen. Denk dat ik de patĂ© of smeerworst ga proberen. Ben benieuwd, tot nu toe vond ik soortgelijke producten nooit zo’n succes

Nu al zin in kerst met toast met paté en cranberry compote

1 like

quornfoods_41850121470
Ik vind deze echt lekker! Zo fijn dat de schappen met vega steeds meer uitdijen :blush:

2 likes

Ik had van quorn de vegan kipfilet en die was in twee dagen op :sweat_smile: op brood met een beetje may, peper en reepjes paprika, en op een wrap met knoflooksaus (ja ik ben een vreetzak).

Vond de kips pate ook lekker, ze zijn goed bezig de laatste tijd.

Heeft iemand hier het boek ‘Lekker vegetarisch voor iedereen’? Ik zou graag wat vragen willen stellen.

Als er iemand anders tips heeft voor een vegetarisch kookboek voor beginners/iemand die wil minderen met vlees eten, dan zijn die van harte welkom! Ik zoek een boek voor beginners met niet te veel verschillende ingrediënten per recept en met makkelijk verkrijgbare ingrediënten. Daarnaast vind ik het belangrijk dat het kookboek zich met name richt op hoofdgerechten.

1 like

Ik kijk graag op de blog van Cookie and Kate. Je kan dan ook selecteren op ‘dinner’ of zoeken op ingrediĂ«nten. Haar zoete aardappelchili is favoriet hier. Ze schijnt ook een boek te hebben: love real food, maar die heb ik zelf niet.