Vegetarisch eten

Ik heb pas het boek van chickslovefood 20 minutes or less gekregen, staan meerdere vegetarische gerechten in of er staat bij hoe je een gerecht vegetarisch kan maken. alles met ongeveer 5 ingrediënten die je gewoon bij de supermarkt kan halen

Ik wil al heel lang vega salami en ik zag deze in de jumbo😱 hij is wel vrij prijzig, iemand enig idee of deze lekker is/uberhaupt naar salami smaakt?

1 like

Welke falafel uit de supermarkt is het lekkerst?

Ik vind die van AH eigen merk heel lekker!

1 like

Maza!

4 likes

De Lidl heeft nu voor de feestdagen een speciaal schap voor gourmetten, en tot mijn grote verbazing zaten daar 4 soorten vegan burgertjes tussen! Is natuurlijk niks wat je niet zelf kan maken, maar het zijn wel leuke groenteburgertjes en ik vind ze best lekker. Vind het ook best grote verpakkingen voor €2. Wel een aanrader!

3 likes

Ik vind die van Maza lekker, lekker smaakvol/pittig ook.

1 like

iemand nog leuke docu’s op netflix/videoland? ben vrij vandaag

Ik vond Cowspiracy wel interessant. Gewoon duidelijk, verhelderend, en geen gruwelijke beelden. Ik keek alleen even weg toen ze een eend gingen slachten.

slikken jullie supplementen? ik voel me wel eens een paar dagen moe en sport veel. heb wel b12 liggen en magnesium maar als ik google zo moet geloven krijg je voldoende binnen met een beetje variatie in je eten en zeker wanneer je nog regelmatig ei, zuivel eet

Ik slik in de herfst/winter vitamine D. Los van vegetarisch eten, dat komt bijna iedereen te kort in de herfst/winter. Verder slik ik niks, maar ik wil wel nog altijd een keer mijn B12 laten controleren, daar komt het alleen steeds niet van…

1 like

Er zijn zo veel mensen met een b12 tekort - ook niet vegans/vega’s. Zeker een keer laten testen, of gewoon supplementeren.

Vitamine D is ook een goede inderdaad, vooral in de herfst/winter maanden.

hm, interessant toch wel dan. Ga het eerst via supplementen proberen dan! thanks

Ik slik multivitamine en b12 bij! Ik had op een gegeven moment iedere keer dat ik opstond dat ik heel duizelig werd en het grijs werd voor mijn ogen😅 na een tijdje b12 te slikken ging dat weer over

1 like

En je kan je geen overdosis aan b12 nemen. Dus als je 1000 mcg om de drie dagen neemt is dat prima.

1 like

Thanks! Maar die heb ik al gezien haha. Ben maar ex on the beach gaan kijken

2 likes

ja dat is wel fijn! bedankt voor al jullie tips, heb zelf ook nog wat ingelezen en ga de komende tijd weer braaf aan de b12 en ook eens zien wat vitamine d3 voor me doet

1 like

liquid smoke! Belangrijk voor allerlei marinades e.d. :stuck_out_tongue:
Misschien vega kaas en wijn e.d. ? (weet niet hoe strikt hij is). Een vegetarische variant van iets wat hij vroeger of nu heel erg lekker vond maar niet vega is? Of gewoon op veggiedeli kijken? Daar staan volgens mij ook paketten op

1 like

Waar koop je dat?!? Ik zie het zo vaak voorbij komen, maar ik heb het nog nooit in het echt gezien.

liquid smoke? Ik heb het gewoon van amazon. Maar je kan het ook op vegiedeli krijgen dus zie ik net :stuck_out_tongue:

1 like