Vegetarisch eten

Niet zo streng zijn voor jezelf, elke dag zonder vlees is er eentje gewonnen :slight_smile: Mijn man doet het ook op die manier en ik ben ervan overtuigd dat dat de manier is waarop hij het al die andere dagen van de week volhoudt met mijn vegetarische keuken. Mocht iedereen al Ă©Ă©n dagje per week geen vlees eten, zou dat al zo’n enorme impact hebben op de wereld


2 likes

Smaakt dit echt naar vis? Heb al 15 jaar geen vis meer gegeten dus soms komt de geur ervan heel hard binnen maar ik ben hier wel heel nieuwsgierig naar eigenlijk


Ik vond het echt naar tonijn smaken ja! De smaak van echte tonijn is iets ‘sterker’ ofzo, en je ruikt ook niet echt vis, maar ik heb serieus even extra gecheckt of ik echt de goeie salade zat te eten.

Oh echt? Dat wist ik ook niet!

Goh, bijzonder! Benieuwd hoe ze die smaak dan plantaardig imiteren, misschien met zeewier, dat heeft toch een beetje een vissige smaak?

Thuis kook en eet ik bijna altijd vegetarisch. Soms ook plantaardig maar dat is dan toevallig. Als ik uiteten ga eet ik wel vlees of vis tenzij het vega eten op de kaart me lekkerder lijkt/ik er zin in heb.

Ik gebruik bijna geen vleesvervangers omdat ik het echt niet zo mis. Wat ik soms koop zijn die falafel burgers van Boon en voor sommige gerechten koop ik vega gehakt. Voor wok gerechten ga ik altijd voor tempeh, vind de structuur zo lekker. Iemand een lekker marinade recept voor tempeh?

Ik doe altijd lichte sojasaus, rijstazijn, ketchup, chili en gember. Soms sesam olie als ik het in huis heb. Het is een beetje zoet maar ik vind het zoooo lekker, echt mn favoriete tempeh marinade. Heb nu helemaal zin in tempeh

4 likes

Hebben jullie nog tips voor een leuke blog met vegetarische recepten? Ik ben echt zo inspiratieloos voor m’n weekmenu’s tegenwoordig. De pasta en rijst komt een beetje m’n neus uit. Ik lust verder alles, dus dat is makkelijk haha.

Mexicaans (burritos, wraps, Taco met lekker veel bonen), couscous, ovenschotel?

Klinkt goed :smiley: dankjewel!

1 like

ikbenirisniet.nl

1 like

Ja die hebben ook lekkere dingen! Je hebt ook Tasty Vegetarian, net zoiets :slight_smile:

Dit is echt een van mijn lievelingsgerechten! https://dagelijksekost.een.be/gerechten/cannelloni-met-spinazie-en-ricotta

Wij maken de tomatensaus niet altijd zelf, maar eigenlijk is het best makkelijk en snel. En toch fancy :wink: niet vegan

4 likes

Ik heb geen probleem met brokkelen eigenlijk. Ik had het wel ingevroren, maar kan me niet voorstellen dat dat het verschil maakt (lijkt me juist dat het daar sneller van gaat brokkelen zelfs?).

1 like

Ik heb ook nooit problemen met brokkelen van halloumi, en vries het nooit in. Heb je echt halloumi en niet schapenkaas ofzo?

Oh ja hahah, invriezen had ik ook niet gedaan voor brokkelen ofzo hoor, gewoon omdat ik het langer wilde bewaren.

Dat snapte ik :stuck_out_tongue: Maar gewoon als ervaring van niet-ingevroren halloumi :slight_smile:
Ik zou trouwens wel denken dat het dan minder brokkelt haha. Bevroren dingen houden hun shape (??? wat is dit in het nederlands) vaak toch beter vast?

Vorm? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik had die van de Makro, geen idee wat voor merk dat is, ze hebben er maar 1

Haha ja dankje