Vegetarisch eten

@Jenn hoe was het? :stuck_out_tongue:

1 like

Ah, het viel heel erg mee. Ze waren vooral verbaasd, maar vonden het wel interessant ook. Ze wilden zelfs een stukje van mijn nepvisburger proeven (“He, is dit écht geen vis?”) :blush:

4 likes

Voor diegenen die een Coop supermarkt in de buurt hebben, komende week zijn alle Vivera vleesvervangers maar 1 euro! Ook een goede kans om de biefstukc te proberen.

5 likes

Die haribo snoepjes he… daar zit zeker gelatine in, of niet :disappointed:

In de zure snoepjes en de drop volgens mij niet!
Red band heeft wat snoep zonder gelatine en skittles natuurlijk en haribo dragibus.
Maar eerlijk, snoepen is echt afzien. Katja heeft trouwens wel snoep zonder gelatine (wel met bijenwas) en de lidl heeft vossenkoppen die helemaal vegan zijn.
Wat goed dat je ook op gelatine let!

Helaas… een collega trakteerde voor haar verjaardag en doordat ik met hoofdpijn zat en echt enorme trek had in iets zoets heb ik het aangepakt en opgegeten… dus dat opletten laat nog wel eens te wensen over, maar geen dieren eten = wat mij betreft óók niet in snoepjes.

Katja ken ik idd. Ik ben niet echt een zoetekauw en eet zelden snoepjes, maar die zure stickjes zijn echt mijn favoriet!

1 like

Ik was echt een zoetekauw maar tegenwoordig haal ik mijn plezier uit een bak fruit omdat ik de snoep keuzes niet zo geweldig vind (ik let ook op bijenwas want eet vegan). En soms eet je iets dat niet strijkt met je principes, kan gebeuren volgende x let je er beter op.
Ik sta voor de klas en verloot de traktaties die ik krijg altijd

1 like

Ik vind fruit over het algemeen ook veel lekkerder dan snoep. Je maakt me 10x blijer met een bak aardbeien dan met een zak snoep eigenlijk.
Als ik vroeger voor Sint Maarten met mijn lampion rond ging dan waren de mandarijnen als eerste op, daarna de chocola en chips, en met de rest kon ik bijna doen tot het volgende jaar :rofl:

1 like

Als ik mijn winkelwagen vol laadt met allemaal vers fruit word ik altijd heel blij :D. Blijer dan wanneer ik snoep en chips zou kopen.

Ik tegenwoordig ook, wij hebben ook een fantastische markt en daar ga ik altijd helemaal los, voor minder dan een tientje kan ik dan weer een week er tegenaan

3 likes

Ik heb nu al meerdere keren meegemaakt dat ik met anderen boodschappen deed, vleesvervangers meenam in mijn karretje, en er dan word gezegd “dat ziet er toch niet uit?”… Nee, rauw vlees, dat ziet er lekker uit zeker?!

2 likes

Huh, echt? Een vleesvervanger ziet er duizend keer beter uit dan zo’n pak rauw gehakt, rauwe worstjes of nog erger: rauwe kip.

He? Zit dat niet gewoon tussen de oren dan :sweat_smile: een vegetarische schnitzel/burger/visstick/etc ziet er toch niet heel anders of slechter uit dan de vleesvariant?

Ik wou echt dat ik dit had. Maar ik word echt zo blij van snoep, koek, chips, chocola etc.

Overigens gaat het minder vlees eten mij goed af. Ik eet geen vleeswaren meer op brood (dus hartig broodbeleg tips zijn van harte welkom! Heeft er iemand aanraders van die vleeswaren van de vegetarische slager?). Eerlijk is eerlijk, sommige dingen mis ik soms wel. Bijv. Chorizo of spinata romana. Maar dat zijn dingen die ik gewoon heel soms als ‘treat’ wil nemen. Ben wel bewuster bezig met eten - en eet daardoor ook wel gezonder.

Eet op werk wel vaak een kom soep, daarin zit toch vaak wel rundvleesbouillion of iets van vlees in, daar baal ik dan wel een beetje van. Maar ben best gehecht aan mijn kommetje soep. En eet minstens twee keer per week ook geen vlees bij het avondeten.

Hartige broodbeleg: Pindakaas bv met komkommer of sambal (erg lekker), kaas, hummus, ei. Van de vegetarische slager kan ik je de filet americain aanraden of anders zelf tonijnsalade maken van de tonijn van de DVS.
Je kan ook zakjes bouillon of cup a soup meenemen naar je werk. Dan heb je altijd vegetarische soep bij de hand.

Ja ik eet nu veel kaas en pindakaas! Is bijv. die pate van Zonnatura een beetje te vreten? Aan leverpate heb ik echt een bloedhekel, dus als het daar naar smaakt is het niks voor mij haha.

Ja cup a soup kan ik dus niet drinken. Daar krijg ik standaard de hik van, ook altijd precies als ik een slok door wil slikken. Dus dan komt de helft weer omhoog zetten haha.

De pate van DVS is wel oké. Ik ben zelf geen paté liefhebber dus daar kan ik je niet bij helpen.
Ja dat is lastig dan haha. Of anders zelf soep meenemen in een thermosfles?

Ik heb net garden gourmet vegetarische filet voor op brood en vegetarische smeerworst met kruiden gekocht en moet zeggen dat het me een stuk beter bevalt dan het broodbeleg van de vegetarische slager. En nu hopen dat ik voortaan kipfilet kan weerstaan op brood.

Vind vegetarisch eten bij het avondeten totaal geen probleem maar over dag zo moeilijk. Ik eet echt al 15 jaar letterlijke elke dag gerookte kipfilet op brood dus als iemand daar een goede vervanger voor heeft hoor ik het graag!:slight_smile:

Filet heb ik nooit lekker gevonden, ook niet toen ik nog vlees at. De smeerworst met tuinkruiden vind ik ook erg lekker ja!
Kom je toch weer bij DVS, maar ik heb de provencaalse boterhamworst geproefd, en die vond ik erg lekker om mijn kipfilet mee te vervangen.

Ik zie altijd zo op tegen de verjaardagen bij mijn schoonouders. Dat zijn echt enorme vleeseters, dus er staat alleen maar worst op tafel en bitterballen, frikadellen etc. En ik zit daar half te kokhalzen van de lucht (die ik inmiddels heel misselijkmakend vindt).