Vegetarisch eten

Ah dat is vervelend zeg :frowning: Ik heb dat nog niet, dat ik misselijk word van de lucht. Eerder dat ik dan denk ā€˜oh lekker, zo’n bitterballetje’, dat was echt een van mijn lievelingssnacks toen ik nog vlees at en als ik het ruik op een verjaardag dan mis ik dat echt wel eens. Zelf gooi ik dan wel eens vegabitterballen in de pan, maar op een verjaardag kan dat natuurlijk niet.

Ik wilde nog vragen of er niet te praten valt met je schoonouders, dat ze kaas erbij zetten ofzo, maar dat helpt natuurlijk niet tegen de lucht van de rest…

Collega: wat heb jij nou?
Ik: vega filet americain voor op brood
Collega: dat snap ik nooit hĆØ, waarom alles dan wel weer op vlees moet lijken
Ik: ja ik houd daar ook niet echt van, maar deze vind ik wel lekker!
Collega: ja van die schnitzels ofzo, eet dan gewoon lekker vlees als het er toch zo veel op lijkt
Ik: nou ja ik vind vleesvervangers die echt op vlees lijken niet lekker, maar mijn vriend eet die wel graag omdat hij vlees wel heel lekker vind
Collega: eet dan toch lekker een echte schnitzel
Ik: waarom zou je een dood dier eten als een plantaardig alternatief net zo lekker is? Dat snap ik niet.

Toen ging een andere collega zich er nog mee bemoeien ā€˜ja net als van die gezonde taarten, geef me gewoon lekker the real deal’.

Oja en tijdens dit alles zaten ze allebei doner en pizza met salami te eten.

Jezus. Probeer ook effe lekker m’n lunch te eten hoor.

8 likes

Ik snap dat gezeur nooit zo eigenlijk… Laat ieder lekker eten wat ie wil. Een vegetariĆ«r die niks wil eten wat op vlees lijkt? Prima! Een vegetariĆ«r die wel gek is op vleesvervangers? Ook prima! Niet iedereen stopt met vlees eten omdat ie het zo vies vindt.
Ik ben zelf wel gek op de vleesvervangers, omdat ik vlees altijd al oprecht lekker heb gevonden. Mee gestopt omdat het voor mij niet meer goed voelde om dieren te eten, maar dat neemt niet weg dat ik het lekker vind en dat ik het soms zelfs wel mis. Dus vleesvervangers die echt lijken? Kom maar door, idd, waarom zou je een dier eten als er een alternatief is wat minstens net zo lekker is?

7 likes

Haha in het begin miste ik bitterballen zo erg, was echt m’n lievelings.
Nu eet ik soms de groentenbitterballen uit de airfryer, die zijn echt lekker!
Gelukkig kookt m’n schoonmoeder wel vega als ik echt komt eten :wink:

1 like

Groentenbitterballen klinkt ook goed, waar vind je die? Ik vind de vegabitterballen van de Aldi erg lekker.

Ohhhh en nu heeft ze het over haar vissen in de klas. Dus ik vroeg of ze die mee naar huis nam deze zomer. Nee ze laat ze hier met een soort steen er in dat het langer schoon blijft, en ja als ze dood gaan koopt ze wel een nieuwe want op en neer rijden om ze te verschonen tussendoor is duurder qua benzine dan een nieuwe vis.

Ik tel ff tot 100 jongens

3 likes

https://www.google.nl/amp/s/www.parool.nl/amsterdam/dit-is-het-ultieme-vegetarische-kerstdiner~a4422468/amp

Ik heb die uit dit artikel een keer gemaakt en vond hem echt super geslaagd! Lijken wel veel ingrediƫnten en ik heb toen ook wel wat dingen weggelaten. Maar de basis van dit recept vond ik echt top!

2 likes

Wauw. Hoe heb je gereageerd?

1 like

Niet. Ik ben weggelopen. Ze zat er om te lachen ā€˜ja hahahah heel lullig maar ja hĆØ, ze hebben iig een leuk leven gehad in een groter aquarium dan in de dierenwinkel hiiihaahiii’.

:disappointed::disappointed::disappointed:

Gadverdamme. Snap dat je weg bent gelopen. Ze moeten haar eens in een aquarium stoppen. :’) ā€œGroter dan de baarmoeder waar je uit komt hihihi hahahaā€

7 likes

De like is voor het tot 100 tellen. Dat mensen dit soort dingen echt menen. Wauw.

Huh maar hoe krijgen die vissen eten dan? :frowning:

Laten we de vissen redden

Er bestaan apparaatjes waar je per dag voer in kunt stoppen en die dan automatisch iedere dag de vissen voeren. Maar ik durf eigenlijk niet te hopen dat deze persoon zoiets heeft geregeld…

Je kan tabletten kopen die je erin doet en voor best veel weken eten afgeven. Maar het blijft dieronvriendelijk, 5 weken in dezelfde bak zwemmen

Ik post het even hier omdat het hier al een tijdje over bbq gaat.
Ik heb vanavond de bbq van mn werk en er is doorgegeven dat ik vegan eet maar ik zie er gewoon zo erg tegenop.
Ik heb zelf 2 gehaktschijven meegenomen en een pot mayonaise dus ik heb wel iets maar ik heb er gewoon echt geen vertrouwen in en daar ben ik nu al chagrijnig om. (een cateringbedrijf verzorgt het eten)

Ah vervelend, daar liep ik dus ook tegenaan een paar weken geleden… ons cateringbedrijf had vis geleverd voor me, en ik ben er heel naief vanuit gegaan dat het wel goed zou gaan dus ik had niks meegenomen.
Gelukkig waren er lekkere salades en stokbrood (en wijn op kosten van de baas), dus dat kwam wel goed, maar vegan is dan nog iets lastiger met dressing en kruidenboter.
Ben je ook de enige?

Wij hadden laatst een bedrijfsuitje en we gingen eten bij… LOETJE. een biefstukrestaurant, terwijl een groot deel vegetarisch eet een een aantal ook vegan… zo onnadenkend :roll_eyes:.

Zou je het bedrijf kunnen bellen om te verifiƫren dat het wel goed gaat?

Oh dat is wel heel stom dan ja, hoe verzinnen ze het? Hier ben ik voor zover ik weet ƩƩn van de twee vegetariƫrs, en de ander doet sowieso al nooit mee met zulke dingen. Dat maakt mij de enige waar rekening mee gehouden moet worden, vind ik best lastig soms.

Om de hierboven geschetste redenen ben ik zo blij dat ik zaterdag naar een festival ga en niet naar een BBQ. :grin: Perfecte timing.