Vegetarisch eten

Mss kan je Googlen op chloes Italian kitchen? Dat is een vega Italiaans kookboek.
@Saturnus heeft die volgens mij ook en er werden denk ik ook laatst recepten uit gedeeld in het vegan topic!

1 like

Misschien een pasta met saus van geroosterde paprika’s en daarbij geroosterde groentes? Aubergine, courgette, paprika in grove stukken, rode ui,

1 like

Melanzane ala parmigianno ( ofzo iets). Is mega lekker en vrij simpel te maken. Ik bedenk me net dat je het wel in de oven maakt maar wij hadden het ook ooit eens gemaakt voor oudejaar. En toen thuis al 3/4e van de tijd in de oven gedaan en op het feestje zelf enkel opgewarmd.

1 like

Ik maak vanavond een vegetarisch driegangenmenuutje en ben nog op zoek naar een lekker dessert! Liefst iets dat niet in de oven moet want ik heb echt een hele slechte oven :cry:

• maĂŻssoep met gele paprika, peterselie en fetakaas (ev. geroosterde pompoenpitten)
  • courgetti met tomaat-mascarpone saus en champignons
  • dessertje?

Arretjescake?

2 likes

Het is uiteindelijk een Jack Daniels Honey geworden met chocolade, haha. Vegan fudge is een hele goeie! Ik vind deze fudge ook heel lekker.

1 like

Ik ben ook heel benieuwd naar die! Ik heb hem met pasen in mijn handen gehad, maar uiteindelijk laten liggen omdat de vriezer al vol zat en ik hem no way ging opkrijgen voordat het over de datum zou zijn.
Ik wilde zeggen dat die notenroast wel erg lekker is, maar ik zie dat deze andere ingrediënten heeft als vorig jaar, dus ook geen idee.

1 like

Meld me ook in het topic. Heb hem al voor de helft doorgenomen en wil ook vegetarisch gaan eten. Vind vlees de laatste tijd ook minder en merk als ik de keus heb dag ik liever iets zonder pak. Enige reden dat ik het nog eet is dat het lekker makkelijk is.

9 likes

Die gourmetpakketjes van AH vond ik helaas niet echt lekker. :frowning: Mini kaassoufflĂ©s werken wel goed in een pannetje overigens. M’n zwager zat wel een beetje flauw te doen van “moet dat niet in de frituur?!” Maarja whatever. Ik kon ook gewoon nergens mini kaasburgers vinden ofzo :joy:

Zelf een stukje kaas paneren en dan bakken, is ook erg lekker! Weet alleen niet of dit ook goed werkt in een gourmetpannetje

1 like

O wij vonden beiden wel lekker. Mss wel beetje droog dus saus is wel nodig .

Ik ga zo een geheel Vega bittergarnituur eten zonder hapjes met kaas. Ik ben :grin:

8 likes

Ben nu sinds een paar dagen vega te eten. Weinig moeite mee gehad tot een paar uur geleden. Mijn ouders hadden net super veel verschillende soorten garnalen op tafel staan en vond het op het begin wel lastig maar uiteindelijk wel blij dat ik mijn spring roll met ei en avocado heb gevuld.

7 likes

Ik vind/vond garnalen ook super lekker, maar ineens kwam het besef dat elke garnaal gewoon een heel dier is en toen heb ik er nooit meer 1 aangeraakt.

2 likes

Ja ik ben ook steeds excuses aan het bedenken waarom ik wel vis/schaaldieren zou kunnen eten, is gezond, mensen raden het aan. Maar uiteindelijk zijn het ook beestjes.

Hopelijk hou ik het vol.

2 likes

You can do it!!!
Op het begin dacht ik echt vaak aan de dingen die ik niet meer kon eten, maar die behoefte ging echt weg na een tijdje. En nu is het veel meer “niet willen” ipv “niet mogen”, maar daar gaat denk ik wat tijd overheen

1 like

Vind deze echt lekker! Is volgens mij zelfs vegan, zie niks dierlijks in de ingredienten.

2 likes

Ik heb hem toevallig ook liggen thuis, erg lekker en hij smaakt niet te ‘‘vlezig’’. Ik vind alleen de verpakking ontzettend onhandig, doordat het een blikje is kun je hem niet meer goed hersluiten. Had hem liever in een bakje zoals die van Kips gezien.

Bij de normale van Unox krijg je er vaak ook zon rood dekseltje bij waardoor die wel goed te sluiten is

Oh stom! Die heb ik bij de vega versie niet gezien, dan moeten ze dat maar gauw introduceren!