Hoe gaan jullie om met een partner die nog wel (soms) vlees eet? Ik vind het soms best lastig.
Soms is hij super supportive en vind hij het ook heel leuk om nieuwe vega dingen te testen en wordt hij enthousiast als hij ergens is waar ze lekkere vega snacks hebben. We eten sinds een half jaar thuis ook vega en dat vond hij helemaal prima. Heb hem regelmatig gevraagd of hij thuis iets miste, maar dat was nooit het geval. Docu’s met hem gekeken en hij vond het heel interessant en zei sinds twee maanden ofzo dat hij ook richting helemaal vega aan het gaan was.
Vandaag zegt hij ineens dat hij het heel lastig vindt dat we thuis geen vlees eten. Dat hij het soms echt mist en dat hij ook zeker niet denkt dat hij echt vega zou kunnen worden. Ook is hij ineens helemaal niet meer supportive over het feit dat ik heel langzaam steeds vaker plantaardig probeer te eten. Haalt dan argumenten aan die niet echt ergens op slaan (dat het te moeilijk is en voor hem niet fijn, terwijl we ontbijt en avondeten vaak sowieso al plantaardig doen, en als hij daar kaas of een saus bij wilt vind ik dat helemaal prima)
Vind dit echt heel kut omdat ik steeds dacht dat we redelijk hetzelfde over deze dingen dachten…