Vegetarisch eten

Vind deze echt lekker! Is volgens mij zelfs vegan, zie niks dierlijks in de ingredienten.

2 likes

Ik heb hem toevallig ook liggen thuis, erg lekker en hij smaakt niet te ‘‘vlezig’’. Ik vind alleen de verpakking ontzettend onhandig, doordat het een blikje is kun je hem niet meer goed hersluiten. Had hem liever in een bakje zoals die van Kips gezien.

Bij de normale van Unox krijg je er vaak ook zon rood dekseltje bij waardoor die wel goed te sluiten is

Oh stom! Die heb ik bij de vega versie niet gezien, dan moeten ze dat maar gauw introduceren!

Ja!

Ik at vanmiddag die smeerworst van Kips en m’n kat kwam zelfs schooien😂 Vind het altijd wel grappig als dieren vega dingen lekker vinden ruiken of zo.

4 likes

Klopt, ik had er nog een paar van de vleesversie. Helaas zijn de blikjes iets groter geworden denk ik, ze passen nét niet helemaal. Ik heb ze doorgedrukt en nu zit er een mini scheurtje in, maar verder werkt het prima! Ik vind die van Unox en die van Kips allebei erg lekker, maar die van Kips verkopen ze niet in onze Coop, dus meestal heb ik de Unox.

Af en toe doe ik een bestelling bij Picnic en als ik dat doe neem ik ook altijd de vegan worstenbroodjes. Voor mijn vriend de vleesversie, maar de honden vinden die van mij lekkerder :rofl:

2 likes

Ik heb idd ook een scheurtje steeds in mijn deksels, super irritant. Ik had die deksels gekregen van mijn moeder, die vond het zonde ze weg te gooien dus ze had er vet veel haha.

Ik vind die van Kips lekkerder, maar bij die is het echt stom dat er zoveel plastic omheen zit. Als je zo’n rood dekseltje hebt is die van Unox wel handiger

Je hebt die van Kips ook in een hersluitbaar kuipje toch?

Ohh dat zou wel kunnen ja, ik dacht dat er in die kuipjes weer iets anders zat maar zal er wel ff op letten!

Het is in ieder geval allebei paté, en ik heb me laten vertellen dat ze hetzelfde smaken. Die in het plastic heb ik nooit gehad, dus ik weet het niet uit ervaring. Het kuipje vind ik erg lekker.

Gisteren in onze AH was het vega-schap echt leeg en volgens de jongen die er werkte, was wat ik wilde ook niet op voorraad. Ik las op NOS dat er een tekort aan grondstoffen is voor vleesvervangers. Vind het wel een goed teken dat er blijkbaar meer mensen vega eten. En ik eet zelf heel weinig vleesvervangers dus vind het niet zo erg als ik iets anders moet eten.

1 like

Ik blijf het altijd verwonderlijk vinden dat ik nooit uit mezelf verkondig dat ik vega ben maar andere mensen het altijd opvalt en er dan ook meteen iets over willen zeggen. Ik was avondeten bij mijn vriend en vrienden van hem. Op een gegeven moment ‘hey dodecavia ben jij vega want ik zie dat je helemaal geen vlees pakt???’ ik: ja klopt. ‘OHHH ECHT???’ vervolgens krijg je alle standaardvragen en mijn vriend krijgt de vraag: maar hoe doe jullie dat dan als koppel dat lijkt mij heel lastig??? Mijn vriend: ??? ik ben niet zo gehecht aan vlees hoor en als we samen eten eten we altijd vega. Nou dat was ook maar moeilijk te geloven :’)
‘ik weet zeker dat naamjongen en zijn vriendin dit nooit zouden kunnen hoor!!!’ nou ben ik blij dat dat niet mijn vriend is. Wat een gezeur om niks ook weer dit.

Ik wilde het even delen hahah

7 likes

‘Het leed dat vega eten heet’

Zo herkenbaar dit :roll_eyes:

Ik zeg dus tegenwoordig: ik eet (liever) geen vlees. Heb gemerkt dat dat om de een of andere reden veel minder weerstand oproept. Maar liever zeg ik niks idd.

1 like

Misschien zijn food huggers anders een idee?

2 likes

Oh ja, goeie tip inderdaad! Thanks!

Deze zijn nieuw denk ik? Heb de worstjes gehaald. Wel echt duur maar ja :thinking:

1 like

Ik hoop dat er ook wat nieuws komt van het huismerk, of wat meer producten op groentebasis🙈 van mij hoeft het zeker niet op echt vlees te lijken

4 likes

Oe! Jumbo? Zag hier op insta al reclame voor, ben echt benieuwd!