Verdwenen merken en winkels

Ik heb ook typ cursus gehad. Echter nooit gehaald, maar ik kan het wel.

Nachtmerries had ik daarvan.

(Dyslectisch en moest hele teksten op tempo typen, dus ook op tempo lezen…)

Haha, ik heb zelfs nog typles gehad op een ouderwetse typmasjien! #teambejaard

1 like

V-tech is niet verdwenen maar volgens mij kopen ouders tegenwoordig gewoon een ipad voor hun kind etc.

7 likes

Haha, wij hadden wel het correctielint, maar dat mochten we niet gebruiken, en als we dat toch deden viel dat natuurlijk hartstikke op, dus dat durfde niemand

1 like

Ik heb nog nergens deze gezien!! Beestenbos is boos!

Beyblades

8 likes

Ik heb ook typecursus gehad, heb anno 2018 nog steeds collega’s die onder de indruk zijn dat ik blind kan typen :joy:

Oh die spicegirl deo geweldig! Ze stonken zo! Mijn moeder vond me te jong voor deo maar ik had er wel 1, om naar te kijken? Haha.

3 likes

Ik weet nog dat ik toen ik 9 was stiekem deo kocht??? van 8x4, in een limegroene rollerverpakking (die best lijkt op de O2-variant van Impulse…), en dat ik die superprominent op het midden van mijn nachtkastje neerzette voor als iemand kwam. Volgens mij is het twee jaar lang ofzo, tot ik een stinktiener werd, mijn favo ornament geweest. Zo dom. :sweat_smile:

6 likes

ja man, wat was dat, dat deo echt stoer en een item was ofzo?
Wel spuitdeo, rollers was voor sukkels

5 likes

Dit spel had een vriendinnetje van mij vroeger, ik heb het nooit meer ergens gezien maar zou het zoooooo graag weer eens willen spelen. Het was echt een van m’n lievelings spellen.

10 likes

Ooh ja die hadden we bij m’n ouders! Was zo leuk inderdaad!

Wow deze was totaal uit m’n geheugen gebannen, maar die hadden wij vroeger ook! Vond die altijd echt heel leuk als kind.

Geen merk of winkel maar ik moest ineens denken aan een programma wat ik vroeger rond sinterklaastijd keek op Nickelodeon. Er ging dan een piet “de ontbijpiet” bij kinderen langs om te kijken wat ze voor ontbijt aten. Wat me echt altijd is bijgebleven is een gezin die iedere ochtend (!!!) wentelteefjes als ontbijt aten

3 likes

Misschien enkele kringloops afstruimen en wie weet heb je geluk.

Jaa typcursus van Pica, ik had een paarse map en als bonus kreeg je iedere week een geprint blaadje met “de moppen van Joppe” die je ook in de map kon bewaren :joy:
Joppe was de mascotte van Pica.

Maar ik kan nog steeds snel en blind typen :stuck_out_tongue: goede investering geweest.

10 likes

Dit is Joppe trouwens:

:face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Het zei mij allemaal niets maar die paarse map met Joppe staat nog steeds in mijn kast.

Hahhaa was blijkbaar wel populair! Ik heb ook pica gedaan, maar dan met de gele map (weet niet of dat dan echt anders is)

Ik weet het ook niet, misschien was dat eerder of later?

Maar zo anders dan hoe het nu zou gaan als je erover nadenkt: ik kreeg elke week enveloppen met de opdrachten in de post, en moest dan ook elke week de opdrachten die ik op de computer maakte printen en per post terugsturen ter controle.
En je moest dan ook zelf een eierwekker zetten om je opdrachten te timen (ook voor het examen, dus nogal fraudegevoelig, zo’n diploma haha).
Ik denk niet dat kinderen van nu zich dat voor kunnen stellen??

1 like

Wij hadden daarom twee toetsenborden haha. Eigenlijk hadden ze gewoon mee moeten doen, hadden ze het ook kunnen leren!

1 like