Verhuistopic

Wij hadden ook een verhuisbedrijf. Dit moest een beetje omdat wij via een traplift moesten verhuizen (mocht niet langs de gang wegens gevaar voor krassen :expressionless:). Maar we waren er super tevreden over.
Wij hadden op voorhand wel alles al in dozen gedaan (gewoon die van action) en die hadden we zelf al verhuist. Alle grote meubels en dingen zoals wasmachine enz heeft het bedrijf gedaan. Was echt super handig. Op 4 uurtjes waren ze klaar.
Op voorhand kwam inderdaad iemand even langs om te kijken naar wat er precies verhuist moest worden en zo werd de inschatting gemaakt van grootte vrachtwagen en dat klopte echt perfect.
Als je het geld kan missen, zou ik het zeker doen!

1 like

Heel herkenbaar!! Daarom hebben wij wel voor een wat duurder bedrijf gekozen met heel goede reviews en niet voor een prijskraker. Die we uiteindelijk hadden waren inderdaad heel keurig, zou er ook niet aan moeten denken dat mensen minder netjes met je spullen omgaan dan jij zelf. Succes met zoeken!

1 like

Wij gaan over een tijdje verhuizen van Duitsland naar Nederland, ongeveer 600km. Ik ben nu al aan het nadenken hoe we dat het best kunnen doen! Ben echt heel benieuwd wat een verhuisbedrijf kost naar een ander land
 toch maar eens gaan uitzoeken allemaal.

Wat kost het ongeveer om een kleine inboedel te verhuizen? Ongeveer 20 km van het oude naar het nieuwe adres.

  • 3 zits bank
  • eettafel
  • wasmachine
  • koelkast
  • dressoir
  • matras
  • bedframe

Ik zit denken aan Studentverhuizers, maar ik heb geen idee wat duur of goedkoop is.

Oja ik woon op de 2e zonder lift inderdaad. Ik ga bij nog een paar bedrijven offrtes vragen. :+1:

Ik moet de komende maanden verhuizen. Ik blijf in de buurt, zo’n 500 m van mijn huidige huis. Ga van de ene naar de andere kant van een (hele lange) straat. Ik heb vooral veel boeken (4 Billy’s), schoenen en van die dingen als kamperspullen. Ik moet/zal veel op de fiets wegbrengen. Witgoed heb ik nog niet, dat bestel ik als bijna alles over is. Ook een bank enzo moet ik nog kopen. Enige wat qua meubels mee moet, zijn 6 Billy’s, een Expeditkast (als we die nog uit elkaar krijgen), 2 bureaus, een bed, een bank (als dat lukt) en wat stoelen. Zie er nu al tegenop :sweat_smile: Gelukkig heb ik geen haast door dubbele lasten en kan ik er een halfjaar over doen als ik zou willen. Zou het het liefste willen doen door verhuizen, maar helaas is het verhuizen met een erg klein budget, dus geen geld voor.

Koop een hondje, zo’n plank met vier wieltjes! Of huur een steekkarretje. Zwarte dozen enzo zijn dan heel makkelijk de straat door te rijden en het kost niet veel.

1 like

Gaan er nog meer mensen verhuizen binnenkort?

Wij gaan het zelf doen. De helft staat al ingepakt in een opslag en kan overgetild worden in een busje, en dan gaan we nog een keer met een busje het huidige appartement doen. Ik zit nu binnen door corona, maar misschien ga ik iemand vragen om wat verhuisdozen langs te brengen zodat ik kan beginnen met inpakken in ieder geval.

Ik vind het nu wel spannend worden. Ik merk dat ik het vooral lastig vind dat we niet op een specifieke dag echt ‘over gaan’ voor mijn gevoel. De eerste twee weken hebben we ingericht voor wat klussen en opknappen en gaat de helft van de spullen al mee, en dan de rest dus later. Ik weet ook nog niet precies waar we gaan slapen in die tijd, dat hangt een beetje van het proces af denk ik. Dus ben benieuwd wanneer dat als ‘thuis’ gaat voelen en het appartement als het ‘oude huis’. Mijn vriend heeft het idee dat we vanaf de dag van de overdracht (als we ook op het nieuwe adres ingeschreven staan) er wonen. Ook al staan er alleen nog maar een paar blikken verf haha. Voor mijn gevoel wonen we er pas over een maand ofzo Ă©cht.

Wat fijn dat al een deel ingepakt staat, geeft denk ik ook rust. Moet er veel gebeuren in het huis of is je vriend gewoon heel positief? :joy: Ik begrijp je wel, lijkt mij ook lastig als je dan geen echte datum hebt, maar wellicht komt dat als de sleutel er is?

Als je niemand geregeld krijgt, wil ik afhankelijk van je plaats ook wel verhuisdozen halen en afleveren. Kan eventueel vandaag of morgen. Wil toch nog een kringloopdag doen dus kan dat wellicht combineren.

Wij gaan vanaf volgende week klussen en dan midden volgende maand over. Grote meubels laten we doen door een verhuisbedrijf, alle losse spullen/kleine dingen doen we zelf. Ik ben al een maand geleden begonnen, alles is al ingepakt op wat dingen na. Voelt echt heerlijk alles leeg. Ik zie wel op tegen het klussen maar kijk enorm uit naar alles uitpakken en alles een plek geven :joy:

Hoe verhuizen jullie jassen en kussens enzo, ook in dozen? Dat voelt zonde van de doos haha. Misschien een vuilniszak ofzo?

1 like

Ik had vorige week al mijn jassen in van die grote Ikea tassen of XL shoppers gedaan, kussens en dekens idd in vuilniszakken (wel sterke kopen, niet aller goedkoopste :wink:

1 like

Ja, ik ben druk bezig met verven enzo :slight_smile: En ik neem 1 keer per dag een doos met spullen mee (en soms nog wat extra). Moet zoveel mogelijk zelf doen, omdat het nog niet zeker is of ik een busje kan huren (ik kan zelf niet rijden).

@anon18050057 Ik heb mijn kussens in zo’n mega IKEA shopper gedaan.

1 like

VacuĂŒm zak? Neemt het veel minder ruimte in!

Iemand ervaring met het verhuisbedrijf Studentverhuizers?
Heb verschillende offertes opgevraagd en zij zijn aanzienlijk goedkoper (scheelt soms wel bijna 1000 euro :open_mouth:) en lees ook best goede reviews, maar hoor het natuurlijk altijd het liefste van de betrouwbare en kritische forumleden :grimacing:

1 like

Nee heb ik niet, maar mijn ervaring is dat je bij verhuizers niet zo heel veel fout kan doen. In the end willen ze allemaal hetzelfde en dat is jouw spullen verhuizen zonder dat ze stuk gaan. Dat geld zit hem dan meestal in hondjes, de communicatie en een televisiedoos ofzo, maar in mijn ervaring zijn de goedkope opties altijd goed genoeg.

Edit: wauw ik heb gewoon op een 2 maanden oude post gereageerd hahaha! Ik hoop dat je ondertussen verhuisd bent :wink:

Heeft er iemand nog tips voor verhuizen in een tijd dat de bouwmarkten en woonwinkels dicht zijn? Iemand ervaring?

Ik heb op zich weinig nodig, alleen misschien een extra kast en bureau. Wat ik zou willen is wel een paar meubels vernieuwen/vervangen en wat met de muren. Is dat tweede deel uitstellen (naar wanneer je weer dingen in het echt kan zien, want dat vind ik vooral lastig) dan slimmer?

Verder - meer plannen zodat je op tijd kan bestellen als je toch dingen nodig hebt? Verf: voor nu maar even laten zoals het is of wit verven, en later kleur kiezen? Meubels: ik dacht eerst aan ikea omdat je daar wel makkelijke/basic meubels kan kopen die snel goed (genoeg) zijn, maar met de leverproblemen lijkt dat hem ook niet te worden.
Andere dingen waar ik niet aan denk?

Ik vind verven in een ingericht huis echt een verschrikking, dus dat zou ik sowieso doen voor je alles erin zet. Bij de action kun je nu click&collecten, dus alle tools kun je daar vandaan halen. De verf zelf zou ik daar alleen halen als je wit over wit alleen een beetje wil opfrissen, maar als je een mooie kleur wil of je moet wit over kleur zou ik voor een merk gaan dat bij de bouwmarkt in de aanbieding is. Of je dan nu een kleur durft te kiezen zonder dat je staaltjes kan bekijken enzo is een beetje aan jou, aan de ene kant is het best spannend en kan het mislukken, aan de andere kant als je het nu wit maakt moet je ook twee keer verf betalen en twee keer aan het werk, en misschien kies je toch wel in 1x de goede kleur.

Ik zou persoonlijk nu alleen kopen waar je echt niet zonder kan, mijn ervaring met verhuizen is dat je na een paar weken wonen en je inrichting drie keer omdraaien toch ineens tot andere inzichten komt en dat je dan andere dingen nodig hebt/zoekt dan dat je eerst dacht en dan is het jammer als je allemaal nieuwe dingen hebt waar je net niet mee uitkomt.

1 like

Heeft iemand nog tips om een wasmachine en droger te verhuizen naar de 2e verdieping? We hebben verder niet echt zware spullen dus een verhuislift gaan we niet huren. Is een steekwagen met 6 wielen handig voor op de trap? De trap maakt wel een bocht.

Ja met 6 wielen is dan het fijnste. Minder kans op beschadigingen aan de trap ook
De bocht zou ik ff uitmeten. Anders alsnog een verhuislift (is zo’n 60-80 euro)

1 like

Heh is een verhuislift zo cheap? Ik heb een aantal offertes opgevraagd maar het was zeker 100+ exclusief voorrijkosten, heb je toevallig een aanrader (omgeving Den Haag) voor een goedkopere lift?

1 like