Vergeet niet dat je waarschijnlijk ook borg moet betalen voor de bus
Ja dat wel maar die krijg je weer terug en het eigen risico koop je dus af.
Ik ga binnenkort verhuizen en ik mag van de verhuurder niet boren en alleen verven met speciale heel dure verf? Weet iemand of dat mag? Ik kan er online niet echt iets over vinden. In het co tract staat dat we dingen mogen aanpassen in overeenstemming met de verhuurder maar in de praktijk is dat dus vrijwel altijd neeā¦
Volgens mij zijn dit soort dingen meestal wettelijk niet geldige gaatjes boren en een muur verven zijn gewoon normale dingen in een huis. Alleen moet je de gaten meestal wel opvullen en de muren weer witten bij oplevering.
Heel snelle Google sessie leverde dit op: Vreemde voorwaarden in het huurcontract | woonbond.nl heb de bron verder niet gecheckt enzo maar misschien staan er wat termen in die je verder helpen zoeken?
Heeft iemand weleens een verhuisbedrijf ingehuurd die echt Ɣlles voor je doet, inpakken, verhuizen, uitpakken, zelfs misschien je meubels weer in elkaar gezet ofzo. Alles in 1 dag. Wat is een beetje een grove prijsschatting waar ik aan moet denken? Ik snap dat het ws ook verschilt hoeveel spullen je hebt maar toch.
Naar mijn idee hebben we niet super veel want we wonen op 50m2, maar ja je hebt altijd meer dan je denkt. We gaan 16 km verder wonen dus niet ver.
Lijkt me echt ultieme luxe haha⦠ligt een beetje aan hoeveel geld we overhouden na verkoop van ons huis of we zoiets willen doen.
Mag ook via dm hoor.
@Diorshow ik zag dat jij all-in had gedaan?
Qua kosten kan ik je niet helpen,maar qua hoeveelheid ter referentie. Maar wij kwamen ook van 50m2 (2 personen, dus geen kidsspul nog) en zo een kleine vrachtwagen zat bomvol. Eigenlijk hadden we er 2 nodig. Nog best wat heen en weer gereden met spullen in auto.
Afgelopen mei heb ik een verhuisbedrijf alles laten doen, op het inpakken en uitpakken van de verhuisdozen na. Maar wel alles uit- en in elkaar laten halen en zetten en zelf verder niets hoeven doen. Van een tussenwoning voor 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen ± onder de 2 jaar) Ze hadden precies genoeg aan 1 grote vrachtwagen. Ze zijn echt goed in tetris, dit was me zelf niet gelukt. Ze hebben zelfs de vliering in het nieuwe huis helemaal netjes en praktisch ingericht met onze spullen zodat er nog een āpadā beschikbaar bleef om bij alle spullen te kunnen komen.
Maar om een indicatie te geven: ze waren er om 08:00 en om 16:30 waren ze klaar. Inpakken en uitpakken erbij was hier dus niet gelukt op dezelfde dag.
We waren zoān ā¬1600 kwijt, iedere cent waard haha.
Oja en ze lieten 1 ding kapot vallen. Ze vroegen aan ons wat het gekost had en dat kregen we vergoed.
Ja klopt, alleen uitpakken niet. Wel alles inpakken, alles van de muren en plafonds halen, indien nodig meubels uit elkaar halen, alle meubels in het nieuwe huis op de juiste plek en indien nodig weer in elkaar. Wasmachine weer aangesloten etc.
Toen ik de eerste keer ging verhuizen van 65m2 met een verhuislift aan het raam gebeurde alles op 1 dag. Om 0730 stond er 5 man binnen en tegen 1300 reden we naar het nieuwe huis. Zij gaan dan alles naar binnen brengen en intussen kun je bijvoorbeeld vast de keukendozen uitpakken. Om 1700 was iedereen weer vertrokken, de slaapkamer was alweer ingericht en de keuken ingeruimd.
Dat kostte ons ongeveer ā¬2.500 inclusief alles (ook dozen en kleden en ander verpakmateriaal dat later weer opgehaald werd).
Als de lay-out minder efficiĆ«nt is (bv: er kan geen verhuislift aan het raam en alles moet via de trap of lift, waardoor iedere beweging meer tijd kost) of je verhuist van groter m2, dan is 1 dag net te krap. Voor onze tweede verhuizing stuurden ze bij ons op dag 1 een persoon die je huis in komt pakken, dat gebeurt makkelijk in 1 dag (alles dat je nog wil gebruiken blijft natuurlijk beschikbaar, ik heb die dag gewoon thuis zitten werken), en dan op dag 2 beginnen ze ās ochtends met de laatste dingetjes inpakken en alles inladen. Volgens mij waren we toen (100m2, in nieuw en oud pand moest alles met de lift) ongeveer ā¬3.000 kwijt.
Dit is wel een relatief duur bedrijf volgens mij, ik denk dat je wel goedkoper kunt vinden als je dat zou willen! Zou anders gewoon twee bedrijven langs laten komen om alles te bekijken en een offerte te laten maken.
Wij zijn van 140m2 verhuisd naar 40 km verderop, 3 tieners, 2 volwassenen en wat huisdieren. We hebben een verhuislift gebruikt bij het weggaan, we hadden 4 verhuizers en ze hebben alles gedemonteerd en weer gemonteerd. Dit alles kostte -inclusief dozen & andere materialen- 2300 euro. Ze waren de hele dag bezig maar ze moesten dus ook 45 min rijden en ze hebben onderweg geluncht. Dus al met al zat er 1,5 uur aan āpauzeā in.
Ik was zeer tevreden: goed op elkaar ingespeeld, heerlijk dat alle bedden klaar waren aan het einde van de dag en alle meubels waren ook gebruiksklaar. Inpakken & uitpakken wilde ik niet. Inpakken niet omdat ik het op mijn eigen tempo wilde doen en uitpakken wilde ik ook zelf doen. Geen spijt van.
Bedankt @turbs @diorshow @Zoekie voor jullie ervaringen! Nu heb ik een klein beetje een idee en denk dat we het wel willen. Uitpakken van dozen ofzo wel zelf doen, maar klinkt echt fijn dat alles gedaan wordt en het gewoon binnen een dag/ 2 dagen gedaan is.
Ik ga maar eens wat offertes aanvragen en vergelijken. Ben benieuwd!
Wij hebben uiteindelijk ā¬800 betaald maar kregen ook offertes van ā¬1500 (die hadden dan een keurmerk of zoiets). Dit was voor een appartement van 50m2, alleen de ingepakte dozen en uit elkaar gehaalde meubels verhuizen naar 5 min verderop en het daar weer neerzetten in huis. Wij hadden wel drie heeele steile en smalle trappen in ons vorige huis, vandaar dat we verhuizers hadden. Ze konden ook geen lift plaatsen en moesten alles naar beneden tillen. In het nieuwe appartement wel een lift gelukkig.
Vond het toen wel prijziger dan gedacht maar was het wel echt waard.
Weet iemand dit?
Er staat overal op internet (en vooral verhuisbedrijf geeft het als tip) dat je borden verticaal in dozen moet doen en niet plat (horizontaal) omdat ze dan minder snel breken?
Ik denk wel dat dit klopt maar doet iedereen het dan ook zo of ben ik echt heel veel moeite aan het doen? Haha
Ik heb ze gewoon horizontaal meegenomen, ging prima
Ik heb ze gewoon horizontaal verhuisd. Handdoeken of keukenrol et voilĆ .
@vitaminwater bedankt! Dan ga ik ze denk ook horizontaal inpakken vind verticaal ook echt een extra gedoe
Verhuisbedrijf inhuren is wel relaxed. Haha, ik was met de hond uit, man heeft ze binnengelaten en ze zijn na 3uur al klaar met inladen. Duidelijk minder stressvol dan alles zelf doen dit!
Ga je vandaag verhuizen? Succes!!
Ik ben bezig met verhuizing doorgeven bij bedrijven maar heb een beetje rare situatie met de datum.
1 februari krijgen we sleutel nieuwe huis.
(Hier stond wat info met specifieke data)
Maar wat doe ik bij energie? Want we gaan x feb erin wonen maar er is wel al (minimale) stroom enzo nodig vanaf 1 feb ivm klussen en voor verhuizers. En ook in ons oude huis is misschien nog wel een keer stroom nodig als we daar nog wat gaan schoonmaken enzoā¦
Is het beste dan om een maand dubbel te betalen of kan ik gewoon doorgeven dat we x feb vertrekken uit oude huis en x feb in nieuwe huis gaan. En ik hou dezelfde leverancier, kan je daar überhaupt wel op 2 adressen tegelijk levering krijgen voor 1 maand?
Het beste voor ons is natuurlijk geen dubbele lasten⦠maar weet niet of het zo werkt. Iemand die er ervaring mee heeft?
Ja je kan met twee adressen op het energie contract
Die dubbele levering kan zelfs voor paar dagen ipv hele maand, als je het maar op tijd doorgeeft. Oude bewoners van jullie nieuwe huis zeggen waarschijnlijk op per overdrachtsdatum ook. Geldt ook voor water en gas enzo.