Verhuistopic

Ok, geen idee of je op advies zit te wachten, maar dit vond ik handig:

Ik vond de vuistregel elke plank of lade een doos wel een goede richtlijn! Je kunt misschien ook wat bananendozen halen, gratis en lekker stevig. Oh en ga je zelf verhuizen of heb je een bedrijf? Anders misschien een busje met laadklep! Iets duurder, maar heel chill met zware dingen verplaatsen. Je kunt er evt ook een rolcontainer bij huren, daar kunnen veel verhuisdozen in (en kan gelijk met de laadklep omhoog).

2 likes

Vind t vooral echt heerlijk om je huis helemaal uit te mesten. Dingen die ik niet heb aangeraakt sinds ik hier ben komen wonen flikker ik gewoon echt weg :muscle:t2: Channeling my inner Marie Kondo

4 likes

De richtlijn van Max heb ik ook gebruikt. En zorg ook voor veel big shoppers! Bijvoorbeeld kleding, kussens, beddengoed e.d. kan je daar makkelijk in doen en zo verhuizen. Ik heb mijn kleding deels ook in verhuisdozen gedaan. Ik heb mijn ondergoed/sportkleding/sokken e.d. allemaal in van die bakjes van IKEA zitten, lekker vierkant erin gestapeld en kon zo weer in mijn kast gezet worden zonder gedoe. En ik maakte een essentiele tas met dingen waarvan je niet wilt dat anderen met die spullen lopen of wat je echt nodig hebt. En een weekendtas met kleding voor 2/3 dagen waardoor ik niet meteen in allerlei tassen/dozen hoefde te graaien als ik niet alles meteen kon uitpakken.

Hangkleding in een vuilniszak per paar hangertjes vind ik ook echt een goede! Je laat het ding waarmee je de kledinghanger ophangt erbovenuit steken en kan dan zo alles terughangen in de kast, vuilniszak er weer af en klaar.

En een herkenbare tas of doos maken met alles voor de eerste nacht.

1 like

Ik ga binnenkort verhuizen naar een studio en vind het zo lastig om in te schatten wat er precies in gaat passen! Moet sowieso een kledingkast kopen, maar ik weet niet zo goed welk formaat ik het beste kan aanschaffen
 Heb het gevoel dat alles te groot gaat zijn. Heb wel wat afmetingen maar ik heb het nog niet zelf op kunnen meten, dus vind het echt moeilijk!

Ik woon nu in een huisje (met huisgenoot) dus het wordt sowieso wel weer even schakelen qua hoeveelheid ruimte en spullen

3 likes

Ik had toen op internet een tool gevonden waarop je de precieze afmetingen van je huis in kan voeren en dan ook meubels op formaat in kan voeren. Is echt super handig en dan kan je heel gericht zoeken! Ik weet alleen niet meer hoe hij heet, maar ik denk dat je op google genoeg kan vinden.

Edit: ik lees nu pas dat je nog niet precies hebt kunnen meten. Dan heb je er misschien nog niet zoveel aan. Heeft de verhuurder geen afmetingen voor je?

Ja ik heb al even met Floorplanner zitten kijken, misschien bedoel je die! Dat helpt inderdaad wel een beetje. Ik heb online wel iets kunnen vinden, alleen hebben ze daar de keuken in losse afmetingen erbij gezet, maar het is een studio, dus ikw eet niet helemaal waar de “woonkamer” ophoudt en de keuken begint. Aan de verhuurder ga ik toch niets hebben want dat is één of ander beleggingskantoor haha! Dus ik probeer wel wat en hoop maar op het beste.

1 like

Ik verhuis over 6 weken naar mijn koophuis en ik vind het zo spannend. Ik ben wel vaker verhuisd en ik heb me er nooit echt druk in gemaakt, maar nu opeens wel omdat het ‘voor echt’ is / de laatste keer is (hopelijk) dat ik zal verhuizen?

Eerst geef ik mezelf een 15-tal dagen om wat klusjes te doen (o.a. verven), daarna een paar dagen om effectief te verhuizen. Ben opeens ook bang dat ik essentiĂ«le dingen ga vergeten te regelen of zo (en low key ben ik ook bang dat ik het er niet leuk ga vinden - net omdat het ‘voor echt’ is). Wtf brein.

Wat je zou kunnen vergeten te regelen kun je met verschillende checklijsten nakijken, staan verzekeringen en g/w/l enz op.
En je zit toch niet voor de rest van je leven daar. Mocht het echt kut zijn kun je toch weer verhuizen? Ja niet zo gemakkelijk als een huur opzeggen misschien maar ook niet onmogelijk

1 like

Vraagje, met de zoekmachine kom ik er helaas niet uit.
Heeft iemand een verhuisbedrijf die zij kan aanraden waar je een goede ervaring mee hebt?

Denk dat het heel erg regio gebonden is. Ik heb 3 bedrijven gebeld in die tijd, 2 zijn langs gekomen voor een offerte en daar heb ik mijn keus uit gemaakt. Uiteindelijk was het een lokaal bedrijfje geworden.

Hebben jullie tips voor zo goedkoop mogelijk verhuizen? Meeste meubels etc heb ik wel en in het ergste geval schaf ik her en der wat later aan.
Ik mag een appartement bezichtigen. Is een groepsbezichtiging dus nog niks is zeker.

Maar ik wil vooraf graag een kostenschets maken.

1 like

Volgens mij zijn de dozen van de action en allsafe het goedkoopste, maar die van de action vond ik helemaal niet stevig.

Maar ik zou vooral kijken of je via marktplaats misschien (gratis) gebruikte dozen kunt overnemen, of supermarkten afstruinen naar (bananen)dozen.

Zelf ergens een busje huren (en dat kan goedkoper dan bij de bekende busjesverhuurbedrijven), bij de supermarkt vragen of ze bananendozen voor je willen bewaren en vrienden vragen om te helpen sjouwen. Dan kost het je alleen het busje (een paar tientjes destijds bij mij).

Ik heb gebruikgemaakt van brenger. Dan komt een zzp’er met eigen bus je spullen verhuizen. Was goedkoper dan een busje huren. Je moet wel opletten want als je wil dat ze helpen met in- en uitladen moet je soms bijbetalen en ze zijn niet allemaal even vriendelijk maar ik had geluk met een leuke man. Wij hoefden toen zelf alleen nog maar een paar keer op en neer met de auto voor dozen en losse spulletjes terwijl mijn vader wat dingen monteerde en de verlichting fixte enzo en toen was het allemaal in een dag geregeld

3 likes

Marktplaats! Voor verhuisdozen maar ook als je een professional nodig hebt. Er zijn veel kleine lokale bedrijfjes/ZZP’ers die daar adverteren en dat is in mijn ervaring veel goedkoper dan grotere bedrijven die goedkoop lijken (zoals Studentverhuizers).

1 like

Bananendozen! Ik heb toen vooraf wat supermarkten gebeld of ze dozen voor me wilde achterhouden, was wel echt een gedoe met ophalen (op de fiets hahha
), maar ze zijn wel heel chill en stevig. Nemen wel mega veel ruimte in beslag!

En kun je misschien wat dozen lenen in je omgeving? Ik vond dit trouwens een fijne vuistregel: elk keukenkastje (per deur) en elke la 1 doos. Lijkt veel, maar je hebt echt meer nodig dan je denkt.

En verder denk ik een goede planning maken? Ik ben de vorige keer vrij spontaan verhuisd, en dan heb je zoveel kleine dingetjes waarvoor je even naar de bouwmarkt moet enzo.

1 like

Zo ging mijn laatste verhuizing dus ook en toen brak ik ook nog mijn been waardoor het in de soep liep. Kutte is wel dat ik het waarschijnlijk pas twee weken van te voren weet als ze niet coulant zijn met de ingangsdatum.

Maar wel een goede reden om nu gewoon vast te ontspullen. Ik heb oprecht best veel troep die ik eigenlijk al heel lang weg wil doen.

En @ iedereen
Bedankt voor de tips! Heel bruikbaar.

2 likes

En mocht je in de buurt van Den Haag wonen, heb ik nog wel verhuisdozen voor je die je mag hebben.

1 like

Ik vind de verhuisbus nog wel meevallen. Grootste verhuisbus met laadklep, geen eigen risico en steekkar is 150 euro. Oh dat is trouwens voor zelf huren, ik heb gelukkig al iemand die kan rijden.

Grootste kostenpost is de nieuwe vloer en het laten leggen als niemand in mijn vriendenkring dat kan doen. Omdat het voor de vakantie is heb ik besloten dat verven altijd nog kan.
Gordijnen doe ik eerst gewoon budget van IKEA en kan ik altijd nog vervangen voor luxere.

Ik heb alle kosten even op een rijtje gezet en kom nu op een kleine 1400 (dat is exclusief vloer laten leggen). Mocht niemand kunnen helpen met vloer leggen ben ik ongeveer 700 kwijt.

1 like