Voetbaltopic #4

Gatver wat onnodig dit.

40 likes

Dit soort uitspraken doet ze regelmatig op verschillende plekken. Ze is er al meerdere keren op aangesproken maar ze zet het ook een beetje provocerend in.

14 likes

Zijn er eigenlijk grote ongeregeldheden geweest? Ik weet dat daar best wel voor gevreesd werd. In mijn stad - en volgens onderzoek van de lokale krant bovengemiddeld veel inwoners van Turkse komaf - waren er meer veiligheidsmaatregelen genomen dan bij de andere wedstrijden. Maar ik heb niks gelezen over lokale ongeregeldheden. Nu weet ik ook dat een hoop niet in de kranten verschijnt , maar ben wel benieuwd!

1 like

Ongelofelijk gedrag ook, zo jammer dat dit gewoon mag op het forum en dat sommigen zo een bericht liken

10 likes

In Den Haag is de ME ingezet en is er met vuurwerk naar de ME gegooid.

1 like

Hier is een grote Turkse gemeenschap, maar heb gister niet tot nauwelijks Turkije-supporters op straat gezien. Als Turkije gewonnen had waren ze denk ik wel ineens uit allerlei hoeken en gaten tevoorschijn gekomen. :sweat_smile: Zag alleen wat Nederland-supporters elkaar naar de grond werken, lekker vertrouwd. :thumbsup:

1 like

Ja hier idem dito. Verrassend rustig. Er gingen hier wel Hollanders juist toeterend door de straat. En er stond een man naast ons in het café echt heel ongepast te foeteren op het Turkse elftal. Ik wilde er eigenlijk heel graag wat van zeggen & om me heen ook heel veel verontwaardiging, maar uiteindelijk durfde niemand - ik ook niet - er iets van te zeggen.

@flwhrs zonde zeg, ik vind het mooie juist aan dit soort toernooien dat lijkt alsof er minder gewelddadig gedrag is en juist meer een landelijke verbroedering. Overigens over deze ellende dus niks gelezen op de nieuwssite die ik altijd check

1 like

Jaa er staat in de gedragdsregels “schelden en provoceren wordt niet getoloreerd”. Ik vind het behoorlijk overschrijdend, zeker omdat deze persoon dat telkens doet, en ook telkens over kanker. Snap het niet dat ze hiermee weg komt of wat het doel is, want stoer is het niet.

Maargoed als er niks aan wordt gedaan gaat ze op block bij mij.

9 likes

:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

4 likes

Genietend de nabeschouwing van gisteravond terugkijken. :orange_heart: Kan voor een keer mee lachen met Pierre en Rafael.

4 likes

:sob::sob::sob::sob:

2 likes

Yesssss de kankerdiscussie is mn favo

9 likes

Ik begrijp gewoon niet hoe moeilijk het is om niet het woord kanker, waar heel veel mensen aan lijden, te gebruiken om te provoceren op het forum. Het woord ligt gevoelig omdat het een dodelijke ziekte is waarbij iedereen wel iemand kent in zijn omgeving die er aan lijdt. En ik vind het opvallend hoe er toch een groep is die voor haar opkomt omdat je mogelijk bevriend met haar bent en daardoor dit goedpraten. Schelden met kanker is niet OK.

10 likes

Er zijn wel meer ziektes waar mensen dood aan gaan

2 likes

Ja dus? Want een niet empathische houding. Je zou maar lijden aan deze ziekte of een familielid hebben en hier lezen dat schelden met dat woord wordt gedoogd. Het is ook een kwestie van een beetje fatsoen en rekening houden met elkaar.

4 likes

Is selectieve verontwaardiging, zoals @Calypso al noemt hierboven. Kweek een beetje eelt op je ziel, het is maar een woord

6 likes

Elke keer als ik kanker zeg gaat er inderdaad iemand dood aan kanker.

Voelt nodig dat we hier eens stil bij staan :palms_up_together: :pray:t3:

1 like

Ik denk dat het een beetje selectief opkomen is en alles goedvinden wat je forumvriendin zegt. Een gebrek aan ruggengraat en meeloopgedrag. Mensen die schelden met kanker zijn ordinair en dieptriest!

En kweek een beetje eelt op je ziel? Wat een kille opmerking. Moeten we dit ook tegen de mensen zeggen die misschien chemo krijgen en op het forum zitten en waarbij dit woord gebruiken een trigger is. Wat een naar en onfatsoenlijk gedrag.

9 likes

Ik ken @Zemraluani niet hoor

2 likes

Zoek maar eens op @Maurice posts over vrienden, ik denk dat ze het concept vrienden gewoon niet begrijpt.

Ik heb hier geen vrienden hoor, ik vind het gezellig maar het is niet of we samen knikkeren.

5 likes