Voetbaltopic #5

Love Marokko ook en vind het leuk dat ze winnen maar volgende wedstrijd is Frankrijk dus moet toch zeggen allez les bleus!!! Echt meest sympathieke team dit wk.

Tenzij Frankrijk van Paraguay verliest, dan steun ik Marokko wel.

ah ja ik houd ook van frankrijk wel maar ben aan t appen met een marokkaanse vriend om misschien donderdag samen te kijken dus dat wordt toch echt een rood groene outfit dan

1 like

En eigenlijk ook echt de enigen die WK level voetbal neerzetten dus idd, Allez Les Bleus!

2 likes

Ik wil eigenlijk vooral dat het niet Argentiniƫ wordt.

17 likes

Ja dat sowieso, maar Marokko heeft een fucked up pad. Er van uitgaande dat Frankrijk gewoon wint is Frankrijk de volgende, dan de winnaar van Spanje/Portugal (ja sorry ik zie Belgiƫ niet langs die twee komen en de VS hopelijk ook niet) en dan nog de finale. Dus 3x heel moeilijk.

Argentiniƫ krijgt nu Egypte, das makkelijk. Dan wss Colombia of zelfs Zwitserland, is medium en dan Braziliƫ-met een matig team, Engeland met een volkomen matig team met een goeie Kane of Noorwegen met een matig team en slechte verdediging + superfreak Haaland.

Maargoed hoe moe ze leken tegen Kaapverdiƫ geeft misschien hoop?

1 like

Ik hoor hier tuuuuteren

Er wordt hier zoveel vernield omg, echt super grimmige sfeer. Ik begrijp niet waarom je met glas en vuurwerk gooit en auto’s vernield als je wint?

Wel sterk dat Afellay er tegenin ging toen hij werd gevraagd wat ie vindt van de vernielingen enzo van de marokkanen. Waarom moet hij daar iets van vinden?

12 likes

Je kan zelf ook wel een reden bedenken lijkt me

Er wordt toch ook niet aan Nederlanders gevraagd wat ze van de ajax hooligans vinden? Ik vind het terecht dat hij zegt ik heb geen zin om me steeds te moeten verantwoorden voor andere mensen. Betekent niet dat ik het ermee eens ben wat er op straat gebeurt (of bij ajax).

12 likes

Wel echt bizar hoe erg de presentator niet inzag wat Afellay zei en dan elke keer weer met een andere reden kwam waarom hij vond dat hij het gewoon kon vragen aan hem.

2 likes

Niet echt eigenlijk?

5 likes

Het is toch even dom als aan elke Nederlandse tafelgast vragen ja wat vind je van het racistische commentaar onder de berichten van bepaalde Nederlandse spelers. Om het even in het WK thema te houden. Dan wordt er toch ook automatisch vanuit gegaan dat je dat gedrag veroordeelt. Maar een witte Nederlander hoeft zich nooit te verantwoorden als een vaste kleinere groep mensen iets verkeerds doet. Dus waarom moet een Marokkaanse tafelgast dan wel verantwoording afleggen en actieve veoordeling uitspreken als een kleine groep iets vekeerds doet? Het probleem is dat met die vraag überhaupt stellen, je duidelijk maakt dat men altijd de ander zal blijven en niet op dezelfde manier behandeld wordt.

16 likes

Jongens we zijn bijna 10 min verder waar blijft die goal nou?

1 like

Onbegrijpelijk en zo vreselijk :frowning:

Het is denk ik ook bloed- en bloedheet daar. Dus mss even energie verdelen haha

4 likes

Vreselijk ook als je in de zon in dat stadion zit

Ik zit op een camping in Frankrijk, de bar is gewoon dicht gegaan, maar er zit 50 man in het restaurant.
Wat droevig zeg. Wel vlaggetjes ophangen vanmiddag…

Waar blijven de gele kaarten dan

1 like

Ik had toch wel verwacht dat Frankrijk ondertussen al wel een doelpunt gemaakt zou hebben. Maar zou wel een stunt zijn als het 0-0 blijft