Ja weer 2 punten uit gelopen en daarmee weer een stukje dichterbij kampioenschap
Ik vind het zo jammer dat er als alles zo blijft lopen geen huldiging is
Die van 2019 had ik ook al gemist omdat ik de dag er na op vakantie ging en ik nog super veel werk had liggen
Ja dat vind ik ook jammer idd! In 2019 was ik er ook niet, want ik was altijd op donderdag vrij toen, behalve van 1 mei tot 1 aug, dus toen kon ik niet 
Ik bedacht me vandaag nog: wat als we de EL winnen (nee gaat niet gebeuren, maar dromen kan). Dan is er dus geen huldiging. Niet de finale in een café kijken. Waarschijnlijk gewoon in mijn eentje op de bank, echt kut!
Wat ik me ook bedacht: hoe kut is het voor Haller als Ajax de EL wint? Dat je dan op je stoeltje zit te vegeteren terwijl je teamgenoten geschiedenis schrijven omdat iemand vergeten is op een knopje te drukken.
Hahaha Ajacieden zijn weer van ‘oh nee dit is een tussenjaar, hopelijk worden we kampioen’ naar ‘stel we winnen de EL’ gegaan.
Daar had ik het van de week met mijn ajax vrienden ook over. Ik wil zooo graag dat we de EL winnen en ik weet ook niet als ik mezelf dan in bedwang kan houden om toch niet alsnog op straat te gaan feesten. Ook echt suf die gedachte want ik hou mij nu gewoon aan de regels.
Ik zag net deze tweet over haller; Haller is dat jongetje die niet mee op schoolkamp mocht omdat z’n moeder te laat betaalde. Moet nu elke week horen hoe leuk het in Europa was tijdens de saaie lessen op school. Krijgt ook nog een ‘4’ voor motivatie. “Sébastien is goed genoeg, daar ligt het niet aan mevrouw
Moet je nagaan inderdaad als ze de finale halen of de finale winnen hoe hij zich voelt
Hahaha ja echt he
ik vind ‘tussenjaar’ sowieso een kutterm en daar heb ik echt helemaal niks mee. Ik vind dat je als Ajax zijnde altijd ambitie voor het hoogst haalbare moet hebben (en dat vind ik ook van psv en feyenoord).
Maar fantaseren over EL winst heb ik afgelopen week ook al gedaan 
Ik zei vanmiddag nog tegen mn man, een paar weken/maanden geleden was ten hag nog alles kut, moest ie weg, ditdat. Hoor je ook niemand meer over 
Misschien voelen mensen met deze karaktereigenschap zich wel gewoon aangetrokken tot Ajax! Want dit ben ik in mijn dagelijks leven ook haha. En voetbal sowieso heel erg. Spits 1 scoort 4 weken niet: oh nee die is echt kut, verkopen, doe spits 2!!! Spits2: scoort ook niet. Fans; waarom is spits 1 eruit gehaald? Hij was zoveel beter!
@Foefjeisthuis. Ja ik hoop echt dat dan minimaal gewoon terrassen open zijn ofzo en het daar uitgezonden wordt. Kan ik misschien nog met mijn mede Ajax-collega’s daar gaan zitten. Ik woon niet meer in Amsterdam dus ik verwacht in mijn huidige degelijke niet-Amsterdam buurt sowieso niks op straat qua feest. Iemand beschreef ooit de sfeer in de Amsterdamse straten in 1995 toen met de CL en dat lijkt me echt zo leuk om mee te maken.
Jaa dat zou fijn zijn als het in ieder geval op terras kan of met meer dan 1 persoon thuis.
Ik woon in Amsterdam centrum dus het is dan lastig als je iedereen op straat ziet feesten om te denken ik blijf wel binnen 
CL en wereldbeker 1995 weet ik nog zo goed. Ik was toen 10 maar ik weet nog zo goed het feestelijke gevoel. Na de CL finale mocht iedereen ook later op school komen zodat we savonds konden kijken. Mijn vader heeft nog heel veel geld met de poule op zijn werk gewonnen omdat hij kluivert + de minuut van scoren goed had.
De wereldbeker was overdag dat keken we met de hele school in de gymzaal en na de laatste penalty rende iedereen naar buiten, overal toeterende auto’s, mensen die met vlaggen over straat renden echt zo fantastisch was dat.
Dit lijkt me echt zo leuk om te hebben meegemaakt! Ik heb dit meegemaakt als 2 maanden oude baby in een box haha. Ik ben ook echt bang dat we dit nooit meer gaan meemaken. Maaar de Europese campagnes van de laatste jaren had ik ook niet verwacht. Dat we eigenlijk wel structureel verder komen dan één ronde na de poulefase en er dan met een zielige 2-1 afgaan tegen FC Oostblok laagvlieger.
We hebben natuurlijk wel recent al een EL finale mee gemaakt en de CL halve finale. Ik zie echt nog wel binnen 5 jaar gebeuren dat we een van die 2 gaan winnen.
Het feit dat we inderdaad nu gewoon rondes doorkomen en niet tegen half bakken ploegen waar je nog nooit van hebt gehoord worden weg gespeeld geeft al vertrouwen 
Ja EL finale was 2017, dus als we nu weer ver komen, zit je op 3 behoorlijke Europese successen in de afgelopen 4 jaar. Niet verkeerd al zeg ik het zelf
Wereldbeker weet ik ook nog wel, toen zat ik in groep 7 en hadden we zo’n tv op zo’n rijdende standaard, weet nog zo goed dat we gingen kijken met de hele klas. Ik had toen ook thuis een mapje waar ik met koeienletters in had geschreven ‘28 NOVEMBER 1995 AJAX HEEFT DE WERELDBEKER GEWONNEN IN EEN WEDSTRIJD TEGEN GREMIO’ ging ik jaren later dat mapje weer gebruiken, vond ik dat blaadje weer 
Aaah dat is echt super cute!
Ik had vorig jaar mijn ajax plakboek uit die tijd bij mijn ouders opgehaald (mijn moeder wilde die in een opruim bui weg gooien
) Ik was toen zo fanatiek met alle kranten knipsels en zo verzamelen. Mijn vader nam mij mee naar de Meer voor de trainingen en dan stond ik daar altijd met mijn plakboek voor handtekeningen (ik heb het hele team + staf uit die tijd verzameld) en ik heb een originele afdruk van een persfoto van de huldiging. Dat plakboek gaat echt nooit meer weg!
Ohja een plakboek had ik ook ooit. Mijn buurman gaf me wel eens wedstrijdkaartjes. En als ik dan dan een ansichtkaart had met handtekening op de achterkant, plakte ik die erin en knipte ik een gat op de plek van de handtekening. Dan kon ik die aan de andere kant van de bladzijde alsnog zien haha! Maar mijn plakboek was meer een verzameling van foto’s uit tijdschriften enz. Niet echt persoonlijke dingen. Die is volgens mij allang weg.
Ah zo leuk om te lezen dat ik niet de enige was die dit deed! Ik had ook een plakboek met allemaal uitgeknipte kranten- en tijdschriftenartikelen, foto’s, een boek met wedstrijdkaarten van mezelf en een hele verzameling met van die witte Europese vlaggetjes die altijd worden klaargelegd in de Arena met het duel en de datum erop. Bij het verhuizen kwam ik een foto van mij met een superjonge Daley Blind tegen haha, zo leuk.
Ik had vroeger die wedstrijdspanning altijd nog veel meer, dat ik ook helemaal wist hoe laat de selectie dan bekend gemaakt werd. En dan Ajax.nl steeds refreshen haha. En één van de eerste dingen die ik met een computer kon was F5 indrukken op teletekst om de stand te verversen. Ik was toen 7 ofzo denk ik? Dat mijn vader me dat leerde en dat ik dat dan om de 10 minuten mocht doen.
Jaaa zo blij 

Jaaa ik verheug mij al op morgen! Outfit al bedacht voor met mijn ajax shirt. Ik zag net wel dat ze in rood wit spelen dus misschien bedenk ik nog een ander outfit met thuis shirt. En dan de hele dag de wedstrijd hype voelen
Die starttijd
Maar wel zin in!
Ik heb morgen vrij 

In ieder geval Gefeliciteerd met de 121e verjaardag van ons aller Ajax