Voetbaltopic (Deel 1)

Ik lees af en toe hier mee en vind jouw enthousiasme zo aanstekelijk. En oud collega is ook echt helemaal Ajax fan. Oooh toen Ajax verloor met the Championship League… die hele dag erna was het een hoop ellende. Vond het zo zielig.

Maare ik begrijp verder zo weinig van voetbal en helemaal van al die wedstrijden die, voor mijn gevoel, ook nog door elkaar lopen. Is er ergens een voetbal voor dummies?

1 like

Alleen! Ivm avondklok lukt samen niet :sob: maar ik zit sowieso hier en in 2 ajax whats appen groepen om te kunnen zenuwen samen :joy:

1 like

Ah wat lief! Haha ja de dag na CL zou ik met mijn oude werkgever (ook ajax gek) ergens heen gaan voor het werk. Hij zou mij ophalen maar ik hoorde maar niks. Ik om 11 uur maar appen eeuh ik zit nog thuis kom je nog of moet ik naar kantoor. Toen kreeg ik terug ja sorry maar ik trok het na gister nog even niet ik moest nog bij komen :joy: de hele middag liepen we met zijn tweetjes sip te zijn

Je bedoeld de competities en zo die door elkaar lopen?

1 like

Ahw, zo zielig! Ik had idd meer collega’s zo rondlopen. Het was een zwarte dag.

En idd dat de competities enzo door elkaar heen lopen. Vind dat zo vaag! Maar heb ook nog steeds nergens een goede uitleg kunnen vinden.

1 like

Je hebt de eredivisie dat zijn de nederlandse clubs die onderling tegen elkaar spelen in 34 wedstrijden. Ajax staat daar nummer 1 en word als het goed is kampioen.

Onder de eredivisie heb je de keuken kampioen dit zijn ook nederlandse clubs en die voetballen ook tegen elkaar met als doel om kampioen te worden en te promoveren naar de eredivisie. (Vanuit de eredivisie gaan de clubs die het laagst eindigen naar de keukenkampioen)

En je hebt de beker wedstrijden in nederland hier doen normaal amateur en prof clubs aan mee (nu met corona geen amateur clubs) en daar spelen ajax - vitesse as zondag de finale voor.

Daarnaast heb je de champions league dat is het allerhoogste in Europa en daar voetballen Europese clubs tegen elkaar.

En een stapje onder de champions league is de europa league en daar voetbalt ajax vanavond de return wedstrijd in de kwart finale die ze dus moeten winnen.

En dan heeft elk land ook weer zijn eigen competitie dus de spaanse competitie, engelse, duitse etc.

Dit was mijn voetbal spreekbeurt zijn er nog vragen?

4 likes

@Foefjeisthuis Sjaan in de basis

1 like

Het gekke is dus dat ik helemaal niet zenuwachtig ben nu. Ik heb gewoon al helemaal geaccepteerd dat we eruit liggen en de teleurstelling was vorige week al ofzo. Of misschien is dit een soort zelfbeschermingsmechanisme en als Ajax straks met 0-1 voorkomt krijg ik zenuwkwadraat dat kan ook haha.

1 like

Yessss in Sjaan we trust! Haha ten hag zei zondag na de wedstrijd weer Sjaan :joy:

@Rose_Gold eigenlijk wel chill dat je geen zenuwen hebt! Ik ben kapot en het is nog geen 9 uur :joy: Ben net maar weer een rondje gaan lopen en ff sigaretten gaan halen terwijl ik dus net zie dat ik nog een vol pakje had die had ik blijkbaar al gehaald. Complete chaos :joy:

Nee geen vragen, dank je wel😁

1 like

Alsje! Hopelijk is het zo een beetje duidelijk! En meer voetbal vragen mag je altijd stellen :grin:

Moet zeggen dat ik dat ook wel mis, die zenuwen. Vond dat altijd wel een lekker ‘ik weet weer even dat ik leef’ gevoel, die adrenaline! Had dat vroeger veel meer, echt in de ochtend al idd. Nou moest ik vandaag ook klinische dienst draaien in het ziekenhuis. Dus bij elk spoedgeval moest ik er iets aan doen, en die waren er nog al veel vandaag, dus ik ben nu ook echt al super moe.

Maar geen Ajax kijken is geen optie natuurlijk! Dan zou ik toch alleen maar vanuit mijn bed denken: hoeveel zou het nu staan?? Straks mis ik de comeback nog!

1 like

Ah dat kan ik mij goed voorstellen. Dan staat je hoofd ook even in totale werk stand/ andere vibe.

Hopelijk komen de kriebels voor je zo bij het fluitsignaal!

Wat denken jullie dat het wordt? Ik ga voor een 0-2 waarvan de 2e wel erg laat valt.

1 like

Wtf hoezo op ESPN2, dat heb ik helemaal niet :weary: Waar kijken jullie?

1 like

Rtl 7!

2 likes

Ik zit klaar!

Hoop echt dat ze snel kunnen scoren!
Zou echt ideaal zijn! (Voor iedereen :wink: )

2 likes

Ohhh haha gelukkig, ik zat gewoon scheef te kijken, thanks!

1 like

Haha ik zat ook al intens scheef te kijken. Ik zag EPSN en vroeg me af waarom ik ineens naar Slavia Praag zat te loeren. Maar blijkbaar was dat dan ESPN 1. Nu maar gewoon RTL dus.

Ik ben echt bang voor een bloedeloze 0-0 en dan 90 + 5 nog zo’n onverdiende kuttreffer van Roma. Want die luihonden gaan zich natuurlijk ingraven en zo onaantrekkelijk mogelijk spelen.

1 like

Vrees ik ook wat voor

Je ziet ze nu al lekker achteraan met 5 op een lijn staan… :face_vomiting:

1 like

En lekker met vijf spelers op één Ajacied duiken. Zelfs na een schot voor hen zag ik er alweer eentje in de spagaat in het stafschopgebied van Ajax liggen tijdrekken. Zo jammer dat dit soort dingen lonen. Ik las ooit het idee om per ‘gewonnen’ helft punten uit te gaan delen. Dus drie punten voor de hele wedstrijd, maar ook eentje extra (of juist voor de andere partij) als je de eerst of tweede helft ‘wint’. Ik vind dat best wel een goed idee om dit soort ploegen te dwingen om wel iets nuttigs met hun leven te gaan doen.

2 likes

Jazeker! Maar er staan al ingrediënten klaar om koekjes te bakken voor het geval ik weer moet verdwijnen. (nou nu dus)

7 likes