Vragen aan de mods en admins

Dat is geen afbeelding, die link die je hierboven geplakt hebt. Dus daarom kan het ook niet als plaatje getoond worden. Je linkt naar de website van H&M. Op sommige websites kun je de link van de afbeelding niet zomaar kopiëren en dan plakken. Dat heeft verder niks met het forum te maken.

Het is nog wat complexer dan dat. Dit is niet een plaatje, maar het is een verwijzing naar een script dat op de server van H&M draait, en dat script dat haalt dan het plaatje op.

Het begint hiermee: /hmgoepprod? en alles tussen de / en de ? is de naam van het scriptje. Vervolgens wordt de naam van het plaatje zelf opgevraagd:
/6b/2e/6b2e99376361ee2e48f37469e370232c81da01ea.jpg
(in het mapje 6b staat een mapje 2d en daarin staat een plaatje met een heel funky gegenereerde naam die eindigt op ea.jpg.

Vervolgens worden er nog extra instructies in de URL meegegeven, namelijk iets over de origin van het plaatje (‘origin[dam]’), iets over de categorie waar het plaatje in valt (‘category[ladies_dresses_mididresses]’) en zo verder.

Al die instructies die in de URL zitten ingebakken geven het scriptje genoeg informatie om te weten welk plaatje op welke manier moet worden teruggegeven.

Daar kun je ook mee spelen. Je ziet in de url ergens staan ‘res[m]’ en ‘res[s]’. Als je die beide verandert in ‘res[l]’ (de L van Leo) dan krijg je hetzelfde plaatje maar dan niet meer in een groote van 657x987 pixels maar in een grootte van 1080x1620 pixels. Een aanzienlijk groter plaatje dus.

Alles bij elkaar betekent dit dat je als link niet direct naar een plaatje verwijst, maar naar een scriptje. En dat snapt het forum niet. Dus inderdaad, helaas plaatje lokaal opslaan en dan uploaden als je het echt geüpload wil hebben.

1 like

Je kunt ook rechtsklikken/2-vingerklikken, copy image, en vervolgens plakken op het forum, dan werkt het ook, je hoeft het plaatje dus niet te downloaden en vervolgens weer te uploaden.

1 like

Dag lieve mods, ik ben hier wat veel tijd aan het verdoen en ik moet echt een project afmaken voordat mijn groepje MIJ afmaakt. Zou ik een tijdelijke ban mogen tot de 29e? :sob:

He, hoezo moet een nieuw topic opeens goedgekeurd worden? Die melding heb ik nog nooit gehad…

dat is een paar maanden geleden ingesteld, hier vind je het antwoord:

1 like

Er was eerder de optie om uit te zetten dat als je post je meteen naar de laatste post gaat, zodat je kunt posten maar ook gewoon rustig verder kunt lezen zonder dat je moet onthouden waar je was en terug moet scrollen. Komt dat nog terug? Of is het al terug en kijk ik er overheen in de instellingen? Mis dat namelijk wel een beetje…

klopt inderdaad, vinden wij ook jammer. is niet instelbaar verder. hopelijk komt het redelijk snel terug, we houden het in de gaten. dit soort dingen wordt vaak in updates verholpen. maar hiervoor zijn we dus helaas afhankelijk voor van de softwareleverancier.

1 like

Dank voor de snelle reactie! En dan wachten we het gewoon rustig af. Heb inmiddels ook alweer ingebakken zitten dat ik onthoud bij welke reactie ik was (heel handig dat balkje met die teller), dus het is ook geen ramp :smile:

1 like

Ik kan sinds een tijdje niet meer linkjes enzo (opmaak items?) invoegen. Heb alleen nog het uploadpijltje met daaronder o.a. camera. Heb ik per ongeluk iets veranderd? Ik forum altijd vanaf (dezelfde) mobiel. Wil het graag terug :smiley:

Heb je al op die drie streepjes bovenaan je reactiescherm geklikt?

Ok @Lula @Mhysa dit moet een geval van dikke vingers zijn :face_with_hand_over_mouth:. Ik drukte daar steeds op dacht ik en dan klapte het bericht dicht. Denk dat ik te ver naast zat. Vet dom. Sorry :expressionless:
Heee de emoticons kan ik nu wel beter zien :smile:

Nee, dat kan niet.

Zijn de anonieme polls in bijvoorbeeld Stel je persoonlijke vraag-topic echt anoniem of kunnen mods stiekem toch zien wie wat gestemd heeft?

2 likes

Is er ook een mogelijkheid om privéberichten te verwijderen? Bij sommige kan ik mezelf uit het gesprek verwijderen maar bij een aantal ook niet…

Je kunt ze niet verwijderen maar wel archiveren. Dan zie je ze niet meer tenzij je er specifiek naar op zoek gaat. Staat naast of onder de ‘antwoorden’ knop als het goed is.

Deze zag ik níet aankomen.

2 likes

dit is een handeling die je niet zelf kunt uitvoeren. je kunt een berichtje sturen met moderators als ontvanger, dan wordt het in orde gemaakt.

klik op je profielplaatje rechtsboven, dan krijg je een envelopje. dit brengt je naar de persoonlijke berichten! nieuw bericht klikken, dan ben je er.

Daar die blauwe knop!