Waar erger je je aan? #10

Zou eigenlijk gewoon tegen hem zeggen, jo ik wil echt wel op die kat van je passen, maar al die extra klusjes en je bank aannemen etc ga ik niet doen. Mijn vader kan ook een handje er van hebben om te denken dat men personeel van hem is. Toch ook gewoon een beetje aso om een bank te laten komen als je er zelf niet bent en dan verwachten dat iemand anders het doet.

2 likes

Reels op Instagram.:weary:

Die stomme dansjes, dat gewijs naar teksten die verkeerd geplaatst zijn en vaak ook nog eens te snel verdwijnen. Wanneer stopt deze ‘trend’ ?

15 likes

Ja het is in principe wel mijn kat, maar mijn ouders zijn gescheiden en verblijf vaker bij mijn moeder. Dus op mijn kat passen doe ik sowieso, maar al die extra dingen die er steeds bijkomen vind ik vervelend. Maarja als ik dat aangeef krijg ik dus ‘ja soms moet je vervelende dingen doen in het leven’, krijg niet echt veel ruimte. En hij doet ook veel dingen voor mij, dus wil ook niet ondankbaar zijn en niks terugdoen
 vind lastig. Hij is sowieso geen heele gemakkelijke man omtrent zulke dingen en gaat waarschijnlijk best boos worden wanneer ik zou zeggen ‘ik doe het niet meer’.

Sorry ik vind je wel een beetje een aansteller :woman_shrugging:t3: Ik snap wel dat ie het niet leuk zou vinden als je zegt dat je het niet meer doet. Je woont daar toch deels, dan kun je ook helpen met dit soort dingen. Vind het een beetje kinderachtig. Neem aan dat je het ook fijn vindt als jij ergens hulp bij krijgt.

Dat je het niet fijn vindt dat er vreemde mannen in huis zijn vind ik een ander verhaal.

12 likes

Daar gaat het ook vooral om. Boodschappen aannemen en opruimen no problem. Maar ik vind het niet prettig alleen te zijn met vreemde mannen, of die nu even een bank beneden komen brengen (ok dat was wel vervelend want kwam met veel gezeik) of uren lang aan het klussen zijn. Zit ik niet op te wachten. En toevallig hebben al die extra dingen dus steeds te maken met vreemde mannen binnenlaten.

Daarnaast ja vind ik het ook wel een beetje vervelend dat je dit soort dingen plant wanneer je zelf weg bent en er maar vanuit gaat dat ik het doe, beetje irritant, maar dat zit me niet het meeste dwars en over die irritatie kan ik me makkelijk heen zitten. Geen begrip voor mij hebben dat ik het niet chill vind om vreemde mannen binnen te laten, vind ik wat lastiger om me overheen te zetten.

1 like

Ja dat klopt. En dat heb ik dus ook geprobeerd (via telefoon wel, want hij is al weg). En dan zegt hij ja kan ik me wel voorstellen maar het is niet anders. En als ik dan voorstel om hem wat later te laten komen zodat ik eerst de boodschappen kan aannemen en dan zelf weg kan gaan is dat een ‘nee want hij komt altijd om 8 en hij moet wel weten waar hij aan toe is’. Duss dat uitleggen heeft niet zoveel zin, want ik moet het gewoon doen. Prima, ik doe het wel, maar wel met tegenzin. Voel me er niet prettig bij.

2 likes

Ik kan ook echt boos worden als ik zo een stom filmpje voor bij zie komen. Vooral omdat het bij 9 van de 10 uitvoerders het er mega awkward uit ziet, de timing niet klopt én mensen ineens zo een blik met getuit mondje gaan trekken van kijk mij een dansje doen.

Stop er mee :face_with_symbols_over_mouth:

4 likes

Als je je er echt onprettig bij voelt en je vader is niet voor rede vatbaar kun je er ook voor kiezen om gewoon een harde grens te trekken voor jezelf. Ik doe het niet, punt. En dan gewoon niet komen. Je vader hoeft het niet per se te begrijpen om toch die keuze voor jezelf te maken. Je stuit dan waarschijnlijk wel op weerstand, maarja nu maak je van je vaders probleem je eigen probleem terwijl je dat duidelijk heel vervelend vindt. Je kan er ook voor kiezen om het niet meer voor hem op te lossen en het zijn eigen probleem te laten zijn. ‘Ik snap dat het niet leuk is maar zo is het leven nou eenmaal’
kun je net zo goed tegen hem zeggen. Als je vader maar een paar dagen weg is moet het echt niet zo godsonmogelijk zijn om die dingen buiten zijn eigen vakantie om te plannen.

9 likes

Ja dat is zo, heb je gelijk in. Moet even nadenken of ik het het waard vind om er ruzie over te krijgen, want dat gebeurt dan sowieso ben ik bang. Wellicht dat als dit nog een keer gebeurt ik die keuze wel ga maken.

1 like

Als je niet alleen wil zijn met iemand die je niet kent, kan je dan niet vragen of een vriend of vriendin rond die tijd ook bij je is? Ben je niet alleen, kan je bijpraten met je vrienden, spullen aannemen en je vader hier mee ontlasten.

4 likes

Als mensen dat soort dingen willen zien dan gaan ze wel naar tik tok, het is niet nodig om instagram er ook mee vol te gooien. Nou is er helemaal geen ontsnappen meer aan

2 likes

Jaa zou chill zijn maar mijn vriendinnen werken morgenochtend gewoon dus die kunnen niet blijven pitten en ik ga mijn vriend niet op zijn enige vrije dag vragen om om 7.30 deze kant op te komen.

Ik overleef het wel, in het ergste geval ben ik 2 uur lang thuis met die man, ik sluit me gewoon op in mijn kamer en kom hem alleen tegen als ik de boodschappen opruim. Maar vond het gewoon vervelend en ongemakkelijk en wou het een beetje kwijt :weary: maar komt (vast) wel goed.

1 like

Ga er vanuit dat het inderdaad wel goed komt. Opsluiten zou ik dan weer niet durven. Liever semi spontaan de deur open doen, koffie aanbieden en zeggen dat hij een gil moet geven als er iets is en bij blijven zitten terwijl ik iets anders doe dan mij forever afvragen of er iets gestolen is.

Ik vind het zielig voor klusjesmannen dat mensen altijd zo alert/voorzichtig zijn :pensive: toen ons huis verbouwd werd waren er klusjesmannen die verbaasd waren dat ze eten en drinken van ons kregen, want bij sommige gezinnen mochten ze niet eens naar de wc. Dat vind ik zo erg
 maar goed dit is even de andere kant van het verhaal. Hij komt daar gewoon om te werken @Nysmn en doet vast niks raars. Komt goed!

34 likes

Ahh dat is ook zielig, maar gaat er vooral om dat ik alleen ben. Als ik met mijn pa/ma/vriend whatever was, kom binnen ga naar toilet neem wat eten maakt me niet uit. Mijn pa vertrouwt hem ook gewoon helemaal (hij heeft zelfs sleutels), maar gaat er puur om dat ik hem nog nooit heb gezien en het alleen zijn met hem dus.

1 like

Niet, insta gaat zich hier nog veel meer op focussen.

Ja dat lijkt me heel kut als vriendelijke klusjesman. Ik heb inmiddels ook een ervaring met een cv monteur die maar aanbleef dringen dat hij nog een keer koffie wilde komen drinken en invasieve vragen stelde. Merk dat ik inmiddels minder vriendelijk en geĂŻnteresseerd over kom naar mannen bij mij in huis. Je krijgt wat te drinken en ik maak me uit de voeten.

4 likes

Ja dat is super rot. Jammer dat rotte appels dat voor anderen verpesten. Ik denk nog steeds wel eens terug aan onze vloerenlegger, hij was zo leuk!

3 likes

Dat is ook wel genoeg toch? Kopje koffie en aan de slag hoor. Ik hoor het wel als er iets is. Verbaas me wel altijd over hoe ik het toilet aantref. De klusjesmannen die hier komen kunnen echt niet mikken. Gisteren weer met alcohol de hele wc ontsmet hahaha.

2 likes

dat zal ze leren

17 likes