Waar erger je je aan? #10

Als je toevallig een Hedera in de buurt hebt, daar even wat takken van in de container gooien. Is giftig voor maden! Werkt hier super goed.

3 likes

Ik erger me kapot aan onze buurkinderen. Sinds deze zomer speelt er bijna dagelijks, als het droog is, een grote groep op het voetbalveldje tussen de flats. Hartstikke goed natuurlijk ipv de hele dag binnen zitten, maar ze schreeuwen en gillen aan een stuk door. Vaak begint het ook pas om half 9 / 9 uur in de avond en gaat tot laat door (terwijl het vrij jonge kinderen zijn). Ik las op internet dat je het geluid van spelende kinderen moet tolereren en daarom heb ik er tot nu toe niets van gezegd, maar het volume is echt niet normaal en niemand lijkt toezicht te houden. Ouders halen de kinderen om 22:00 bijv niet naar binnen. Het is ook totaal onbekend waar de kinderen wonen, want dit is een buurt dat alleen maar bestaat uit flats. Ik weet dus niet of het een beetje gangbaar is spelende kinderen te verzoeken om iets minder de krijsen en te gillen en op een normale manier met elkaar te communiceren, dus ik deel hier mijn ergernis maar.

Edit: ik lees bovenstaand bericht terug en het is een hele rant geworden. Volgensmij ben ik nu officieel volwassen en een oude zeur geworden haha :sweat_smile:

2 likes

Wij kwamen net terug van vakantie en overal maden :+1: nu alles schoon gelukkig

Ik ben gister op mijn grote teen door een mug én een bij gestoken. Ik heb echt nog nooit zulke jeuk gehad wat is dit vreselijk

Ja, die heb ik in mijn tuin. Bedankt voor de tip!

Ik zat op het terras een beetje in mijzelf te genieten van taart en koffie. Zit er zo’n linksdraaiende kutvader met zijn dochter van zes het concept privilege, modaal inkomen en het klimaat te bespreken. Allemaal prima, maar toen begonnen ze over mij en taart eten op het terras en dat zij dat niet doen en alleen sapjes drinken. Die lul had niet door dat ik alles gewoon kon horen.

18 likes

Waar slaat dit ook ĂŒberhaupt op???

1 like

Ik zie het wel vaker dat ouders net te hard met hun kinderen praten en intelligent willen overkomen, maar deze man was wel next level.

zou dan bijna ook net de hard zeggen dat sommige ouders hun kinderen het slechte voorbeeld geven, wel lullen over privilege en dingen maar niet anderen die rustig een kop koffie drinken met rust laten.

Waarom zou je overigens alleen maar sapjes drinken? Ik begrijp hier helemaal niks van

9 likes

Omg wtf. Slecht voorbeeld voor je kind ook.

Dit doet me eraan denken dat ik vandaag tijdens het zetten van m’n tattoo ook meerdere klanten over de tattoo hoorde praten en dat ze het zelf nooit zouden laten zetten. Ja prima maar ik lig een meter van je af?

13 likes

beter van niet ook want anders liep iedereen met hetzelfde rond? een tattoo is toch vaak persoonlijk en afhankelijk van je smaak.
ik zie mezelf al een kledingwinkel tegen iemand bij de kassa ‘hmm die zou ik zelf niet aan doen hoor’ en dit gaat over iets dat voor altijd op je lichaam zit, dat is al helemaal aso :cry:
een soort van zogenaamd goedbedoelde ‘ik vind dit lelijk, terwijl ik er niks mee te maken heb’

3 likes

Hahaha ja ik vind het prima dat een stel vreemden het niet met mijn levenskeuzes eens zijn, komt wel vaker voor. Maar praat er dan over als ik het niet kan horen, en waar de artiest het niet kan horen want je zit direct iemands werk af te kraken waar diegene bij zit

3 likes

Je kunt het best vragen of ze omkopen met snoep.

Maar als jij het vrij jonge kinderen noemt, denk ik niet dat ze hun pleziergeluiden goed kunnen reguleren.

Die vader denkt een enorm ruimdenkend/woke/inclusief whatever kind te creëeren met die praat, maar maakt er in werkelijkheid een wereldvreemd en oordelend kind van. Blehh.

Ik slik sinds ik twee weken terug blaasontsteking heb gehad braaf elke avond een supplement met D-mannose etc. Ik heb bij de apotheek de goedkoopste optie gekozen, namelijk een zakje dat je in een glas water kunt oplossen. Nu zijn de instructies heel duidelijk: je dient het supplement in te nemen wanneer je blaas leeg is, vlak voor je naar bed gaat
 maar er zit suiker in het supplement! Waardoor ik sowieso mijn tanden moet poetsen nadat ik het inneem en het dus niet wanneer ik al in bed lig kan doen! :rage:

Als het supplement geen suiker zou bevatten, zou het zo kunnen gaan: tanden poetsen, plassen, naar bed, supplement slikken en slapen.
Omdat er suiker in het supplement zit, gaat het echter zo: plassen, supplement in een glas water innemen, een halfuur wachten voor het poetsen van mijn tanden omdat ik panisch ben voor mijn glazuur, tanden poetsen, naar bed, proberen in slaap te vallen voor ik de drang voel om het supplement er weer uit te plassen.

Ik erger me heel erg!!!

Ik deed altijd pillen, dan heb je dat niet? Scheelde volgens mij ook niet zoveel in prijs

1 like

En het met een rietje drinken? Doe ik nog wel eens als ik vlak daarna mijn tanden moet poetsen en iets met zuur of suiker drink.

2 likes

Het was de allereerste keer, bij de apotheek heb ik gewoon om het goedkoopste supplement gevraagd en dit gekregen
 hopelijk heb ik het nooit meer nodig (vanavond maak ik het laatste zakje op), maar de volgende keer houd ik dit zeker in gedachten!

@Strawberry, dat had ik eigenlijk moeten doen! Ik heb er nog even aan gedacht, maar ik heb geen rietjes in huis en had niet verwacht dat ik het zo irritant zou vinden.

Aan de kat die NU eten wil en me al twee keer wakker heeft gemaakt. :pouting_cat:

Dr staat zo’n vies joch de hele tijd op de grond te spugen op het station. Ik wil er eigenlijk wat van zeggen maar dan krijg ik waarschijnlijk alleen maar een vette bek terug.

3 likes