Waar erger je je aan? #10

Bleh net bij m’n moeder gegeten en zij en haar man zijn echte boomers met hun nare opmerkingen.

TW: nare opmerkingen over racisme, homofobie en gewoon allemaal rot.

Samenvatting

We hadden het over Rachel Hazes en dat ze laatst vertelde dat ze basicli verkracht is door André Hazes. Zei hij dat ze na al die jaren haar mond erover had moeten houden en waarom is ze dan zo lang bij hem gebleven? Hier ben ik vrij fel tegenin gegaan.

En bij het weggaan vertelde m’n moeder dat ze nieuwe buren had. Dus ik ‘oh wat leuk, je directe buren?’ Waarop ze ze ja en rolde met haar ogen ‘asielzoekers’ ik zo ‘wat maakt dat nou weer uit’ ‘ja ze wonen er met z’n vijven, zal wel veel lawaai maken’ waarop ik heel kinderachtig zei ‘ach ja Surinamers kunnen soms ook lekker aanwezig zijn en die wonen soms ook met meer dan 3’ (haar man is Surinaams)

Er is áltijd wel iets, altijd van die opmerkingen. Over m’n dochter ‘haha je lijkt net Chinees!’ nu haar 2 voortanden weg zijn en ze wat gek praat.

M’n dochter maakte vanmiddag een tekening en het leek op een man met een jurk aan. Zegt de man van mijn moeder ‘oh kijk een…” (de naam voor een transpersoon in het Thais, weet niet meer wat hij precies voor woord zei maar het was geen respectvol woord)

Ik was 2 weken geleden in Zandvoort en daar was er een vrouw/meisje van een bankje gevallen en daardoor had ze de slappe lach en bleef in het zand ernaast zitten. Dus ik zei ‘haha ze blijft echt lang zitten, misschien kan haar vriend haar even helpen’ waarop m’n moeder zei ‘ja maar haar vriend is wel een stukje slanker dan zij dus denk niet dat hij haar kan tillen’

Aaaah word hier zó gek van. Ik loop echt op eischalen want ik kan bijna nergens met haar over kletsen zeg maar. Niet over corona, niet over politiek, zelfs niet over haar nieuwe buren blijkbaar. Vaak komt er op alles wel een nare opmerking. Of homofobe opmerkingen. Echt vreselijk vind ik het. Ik weet niet meer waar ik het wel over kan hebben, probeer al zoveel mogelijk onderwerpen te vermijden maar ze verzinnen zelf altijd wel iets.

Ik zit helemaal opgefokt op de bank joh.

7 likes

Het ruikt hier iedere freaaaaking avond naar houtkachel. Het is vreselijk!!! Geef mij maar een hutje op de hei. :disappointed:

2 likes

Same, kan m’n slaapkamerraam niet eens open zetten want de achterburen hebben een pallet kachel. Zou verboden moeten worden die dingen, meurt zo erg :woozy_face:

6 likes

Sowieso!!! Plus slecht voor het milieu, slecht om het in te ademen. Ik kan er soms oprecht van janken. Zo veel frustraties.

6 likes

Ik vergeet het ook steeds en heb dan een (vind ik zelf) uitgebreide geniale observatie over Mad Men getypt en dan krijg ik die stomme reactie. Dacht eerst dat het een negatieve bot was ofzo

2 likes

Ik heb ze ook van Cottons of Sanature. Geloof dat ze bij de winkel Normal goedkoper zijn… not sure of het veel scheelt, maar koop het daar wel altijd.

1 like

Iew ik kwam net iemand op insta tegen en haar bio was ‘diagnosed with wanderlust’ :sparkles:

Iew

13 likes

Waarom zou je vandaag (of vorige week zaterdag) met de auto vertrekken op vakantie? Ik snap dat massale vertrek en ‘zwarte zaterdag’ nooit. Vertrek lekker op maandag ofzo?

Verder erger ik me ook aan mezelf want ik heb geen zin om me te vervelen maar ook niet om te netflixen, wandelen, sporten, eten, lezen of af te spreken?

12 likes

Zaterdag of zondag is vaak wisseldag op campings en bij huisjes, vaak ontkom je er dus niet aan!

2 likes

Als je in de bouw werkt en alleen de bouwvak vakantie hebt en je wil naar Zuid-Frankrijk, dan heb je niet echt de luxe van 3 dagen later vertrekken en 3 dagen eerder terugrijden, dan is je vakantie ineens nog maar 8 dagen.

Ik ga ook liever niet op die dagen, maar ik heb de luxe dat ik kan kiezen wanneer mijn vakantie precies is.

6 likes

Maar ben je dan ook verplicht om precies op die dag in te checken? Of kan je prima de volgende ochtend, zolang je gewoon betaald en je plek gereserveerd hebt?

Ja tuurlijk, maar je “mist” dan wel een dag terwijl je wel betaald. Ook is de receptie op zondag vaak niet open om in te checken op campings (weet je niet waar je mag gaan staan). Met huisjes heeft het vaak te maken met de schoonmaak, dat dat op een vaste dag is. Ik weet dat mijn ouders vaak een camping zochten waarbij er geen vaste wisseldag is, anders was het echt uren in de file staan onderweg met een caravan.

2 likes

Ik ben in een quarantaine hotel voor veertien dagen en er kan geen enkel raam open. Twee weken zonder frisse lucht en een airco op vriesstand, ik vraag me echt af hoe ik eruit kom haha

12 likes

In ieder geval zonder corona :stuck_out_tongue:

7 likes

Hahaha ja dat is waar

Tenzij ik het nog ergens op de luchthaven heb opgelopen, maar ik ben gevaccineerd en liep er zo bij

10 likes

Oei sterkte! Welk land zit je?

2 likes

:joy: :joy: :joy:
Sorry ik ben een millennial internetten is moeilijk

Dankjewel! Hongkong :hong_kong: :hong_kong:

1 like

Ik wil graag een nieuwe tas en had een mooie gezien, maar best wel duur… dus m’n vriend zei dat ik hem een tikkie mocht sturen, maar ik zei neee joh, hoeft niet is veel geld bladiebla. En toen begon hij ergens anders over en nu heb ik spijt, want ik wil die tas :face_with_symbols_over_mouth:

5 likes

Stuur een open tikkie, dan kan hij zelf wat geven los van de prijs van de tas

7 likes