Bleh net bij m’n moeder gegeten en zij en haar man zijn echte boomers met hun nare opmerkingen.
TW: nare opmerkingen over racisme, homofobie en gewoon allemaal rot.
Samenvatting
We hadden het over Rachel Hazes en dat ze laatst vertelde dat ze basicli verkracht is door André Hazes. Zei hij dat ze na al die jaren haar mond erover had moeten houden en waarom is ze dan zo lang bij hem gebleven? Hier ben ik vrij fel tegenin gegaan.
En bij het weggaan vertelde m’n moeder dat ze nieuwe buren had. Dus ik ‘oh wat leuk, je directe buren?’ Waarop ze ze ja en rolde met haar ogen ‘asielzoekers’ ik zo ‘wat maakt dat nou weer uit’ ‘ja ze wonen er met z’n vijven, zal wel veel lawaai maken’ waarop ik heel kinderachtig zei ‘ach ja Surinamers kunnen soms ook lekker aanwezig zijn en die wonen soms ook met meer dan 3’ (haar man is Surinaams)
Er is áltijd wel iets, altijd van die opmerkingen. Over m’n dochter ‘haha je lijkt net Chinees!’ nu haar 2 voortanden weg zijn en ze wat gek praat.
M’n dochter maakte vanmiddag een tekening en het leek op een man met een jurk aan. Zegt de man van mijn moeder ‘oh kijk een…” (de naam voor een transpersoon in het Thais, weet niet meer wat hij precies voor woord zei maar het was geen respectvol woord)
Ik was 2 weken geleden in Zandvoort en daar was er een vrouw/meisje van een bankje gevallen en daardoor had ze de slappe lach en bleef in het zand ernaast zitten. Dus ik zei ‘haha ze blijft echt lang zitten, misschien kan haar vriend haar even helpen’ waarop m’n moeder zei ‘ja maar haar vriend is wel een stukje slanker dan zij dus denk niet dat hij haar kan tillen’
Aaaah word hier zó gek van. Ik loop echt op eischalen want ik kan bijna nergens met haar over kletsen zeg maar. Niet over corona, niet over politiek, zelfs niet over haar nieuwe buren blijkbaar. Vaak komt er op alles wel een nare opmerking. Of homofobe opmerkingen. Echt vreselijk vind ik het. Ik weet niet meer waar ik het wel over kan hebben, probeer al zoveel mogelijk onderwerpen te vermijden maar ze verzinnen zelf altijd wel iets.
Ik zit helemaal opgefokt op de bank joh.