Waar erger je je aan? #10

Ik vind het volledig doorslaan. Iedereen moet maar direct een label krijgen. Alles is maar een red flag of een teken van een toxische relatie, alsof niemand meer fouten mag maken.

Dat iemand het goed bedoelt maakt de actie niet goed, maar een slechte actie (of zelfs een serie van) maakt net zo goed iemand niet meteen toxisch.

Het valt een beetje onder de cancel cultuur. Mensen maken fouten en krijgen meteen een label opgeplakt.

Edit: je kan nog steeds gewoon bij iemand weg gaan en iemands gedrag afkeuren zonder er een label op te plakken.

3 likes

Ik ging een nieuwe serie beginnen met mijn vriend maar hij ligt zoals altijd na een minuut al te maffen.
Kan nu wel zijn wijn opdrinken en lekker alleen chocola eten, maar toch.

4 likes

Dat ik 1 drankje opheb en me helemaal verrot voel. En ik maar doen alsof ik jong ben maar ik takel zo hard af

6 likes

Ook ‘he’ achter elke zin? :cry: It’s a very nice wine he!

4 likes

Ik heb echt de meest slecht dekkende verf ooit gekocht. 4 lagen en het is nog steeds kut

Have fun hoor!

3 likes

Omg toen mijn moeder op bezoek was bij mij gingen we taco’s halen en de medewerker vroeg aan haar of ze extra salsa erbij wilde. Mijn moeder: no hoor :grinning:

En die medewerker keek echt zo:

Want het klonk echt precies als “no, whore”

82 likes

Ah, ik vind het eigenlijk echt onzin dat die sfeer er heerst onder Nederlanders dat je allemaal redelijk perfect Engels moet spreken anders zou het gênant zijn. Ik vind het iets heel kleins hebben ofzo, dat we dan massaal gaan cringen, terwijl, heb je de gemiddelde Frans/Duits/Spanjaard wel eens Engels horen spreken.

28 likes

@11PM heel goed verwoord.

Heb je moeite met het woord toxic of red flags? Is dat het. Ik snap je comments niet zo. Het is (helaas) zo dat sommige familie-liefdes relaties heel beschadigend zijn. Soms door de ongezonde machtsverhouding, manipulatieve power plays, verwaarlozing (soms heel bedekt en sluimerend) etc. Bij de een komt dit veel meer op zijn/haar pad, daar kies je ook niet voor. De een heeft hier veel meer last van dan de ander. Steeds meer mensen zijn hier bewust van, gaan in therapie, leren voor zichzelf en hun grenzen opkomen.

Je ziet toch ook niet altijd in volle omvang als buitenstaander hoe iets verloopt?

Soms beslist en durft iemand na jaren (helaas in mijn omgeving vaak genoeg voorgenomen) weg te gaan. Heel vaak is voor de buitenwereld ook niet volledig zichtbaar wat de mate van druk of misbruik is. Het kan het slachtoffer ook helpen om dan volledig mentaal afstand te nemen en die relatie te blokken en labelen als ongezond. Rare switch om van die mensen/gedrag iets te vinden. Is toch niet aan ons om hier een oordeel over te hebben. Vind het heel onnodig om hier iets van te vinden maar je hebt er wel een hele sterke mening over lees ik (kan) maar volg ik niet

3 likes

Lees eens haar laatste interview met Harpers Bazaar, daarin lees je waarom ze bewust voor dit heeft gekozen.

1 like

Aan de meerkoet die hierachter een nestje heeft. Wat een herrie maakt zo’n beest dan.

2 likes

Er gaat al urenlang een alarm af ergens in de straat. Word er helemaal krankjorum van inmiddels ondanks m’n oordopjes :confounded:

We zijn op vakantie, niet goed gekeken met boeken maar er is geen gratis wifi. Als je dat wilt is het 15 euro per dag. 15 euro!!

Mn abbo is ook niet veel volgens mij. Dus nu detoxen en voel me meteen beperkt. En verslaafd.

4 likes

Bij de meeste abonnementen kun je volgens mij mb’s of onbeperkt internet per dag kopen voor bijvoorbeeld 2 euro.
Wat ouderwets geen wifi, kun je je bijna niet voorstellen hè. Haha

Vorige maand kreeg ik toevallig smsje dat ik er bijna over zat en is 7 euro voor 1000mb.

Echt ouderwets idd

Dan kun je beter een simkaart kopen met internet kopen, als ze dat verkopen in het land waar je bent. Ik vind het ook wel apart dat je 15 euro moet betalen per dag.

Het is maar voor een week, dus dat hoop ik wel redden. Bijna geen insta of Facebook bekijken.
Zit trouwens in België, zo speciaal moet internet daar niet zijn toch.

Zit je in een huisje? Als de router zichtbaar is, kan je achterop de code en het wachtwoord vinden.

4 likes

Stomme kut boten waardoor de brug weer open moet :weary:

Niet speciaal, wel duur. Maar om nu 15 euro aan te rekenen :joy:
Trouwens je zit toch in EU op dezelfde roaming kosten als in NL. Je belt/appt naar NL-nummers op hetzelfde tarief. En je internet gaat gewoon van je bundel af. Is niet duurder omdat je in België bent.