Waar erger je je aan? #10

Ik ben ook wat kringlopen af gegaan en op zich stonden er wel tafels, maar van die hele oude of echt vergane glorie. Ik ben wat meubelwinkels afgegaan op zoek naar een tafel en heb nu uiteindelijk eentje besteld dat 400 euro incl levering kost. Het is kwalitatiever dan tafels van 200 euro (waar je meteen krassen etc in ziet) dus ik hoop ook dat ik hier een paar jaar mee door kan tot ik in een huis ga wonen en een dure tafel (1000 euro) koop. Misschien ook een ideetje om de budgettafels van meubelwinkels te overwegen?

1 like

De ergernis gaat volgens mij niet om het feit dat je het niet erg mag vinden voor ze. Tuurlijk mag je dat zeggen, maar hoe is het relevant dat jij een paar dagen minder goed hebt geslapen. Ik denk dat heel veel mensen daar hadden gewild dat dat hun enige probleem was en daardoor komt het niet zo sympathiek over. Je haalt de focus op hun leed weg door je te focussen op hoe het jou beĂŻnvloedt. Je kan ook zeggen kijk dit is er aan de hand en dat is heel erg. Op deze manier kan je helpen zonder te zeggen ik heb zo slecht geslapen of ik knuffel mjjn kinderen nog een keer extra.

6 likes

Ik heb een hele top 10 samengesteld van tafels maar vind niks echt mooi de prijs waardig. Het mag best wat kosten want ik denk dat ik niet gauw weg ga.

Ah ja dan snap ik het, succes met de zoektocht! Eventueel ook facebook marketplace en marktplaats in de gaten houden?

1 like

Zo schattig juist!

1 like

Ik heb een nieuwe telefoon en i don’t care dat al m’n appjes en foto’s weg zijn. Maar al m’n WhatsApp-stickers zijn blijkbaar ook weg, das pas erg :sob::slightly_frowning_face::sob:

1 like

Heb inderdaad liever dat deze (specifieke) personen zouden zeggen “het boeit me nul”, want het enige wat ze eraan boeit is de invloed die het op henzelf heeft. Jij staat stil bij de mazzel die jij hebt, zij voelen zich alleen benadeeld omdat zij deze nare beelden moeten zien, dat is ook alles wat ze erover te zeggen hebben, en de een weet er ook nog een “Wat moet ik ze helpen dan, ze hebben net 20 jaar hulp gehad” uit te persen.

Echt zoveel liever een “joh doet me niks” dan dit hypocriete gebeuren, want nogmaals het enige wat ze zien/benoemen is de negatieve invloed voor henzelf.
Misschien zuur, maar kan dit soort volk niet handelen :woman_shrugging:

2 likes

Volgende week moet mijn indoor sport weer beginnen. Het is nog onbekend, wanneer, hoe laat en waar ik trainging heb. Beetje euh laat.

Dat je iets probeert en het lukt niet. Na prutsen en frustraties vraag je hulp. Je doet voor wat er mis gaat, maar het gaat niet mis. Dat je dan zo een kneus lijkt voor degene die je vroeg te helpen.

Hij wilde mn vajay helemaal niet zien!!! Alle moeite voor niks :face_with_symbols_over_mouth:

13 likes

Wat is er mis dat ze aangeven niet te slapen en dat de beelden ze niet loslaten? Beter dan dat ze denken ‘boeie, niet mijn leven’ toch? Het doet mij ook veel, betekent niet direct dat ik dat op mezelf wil betrekken. Alle shit die in de wereld gebeurt raakt me gewoon, want ik ben geen robot.

Edit: oh zie dat @anon50301661 al wat van dezelfde strekking heeft gezegd.

4 likes

Omdat ze tegelijkertijd denken “boeie, niet mijn leven” alleen het stukje dat invloed op hun leven heeft boeit ze.
Ze liggen niet wakker van het leed van deze mensen, maar van hun herbeleving aan het op tv mensen van grote hoogte zien vallen/springen tijdens 9/11. Omdat dit mensen zijn die altijd het lijden van anderen bagatalisseren, maar de voetschimmel die hen treft is ongeveer het ergste op de wereld.
Het type dat zodra de Notre Dame afbrandt overal moet laten weten wat voor sterke band ze hebben met die bakstenen om vervolgens nooit meer een reet te geven hoe het er nu voor staat.

2 likes

Ik snap wat je bedoelt maar ik niet denk per se dat je dat zo kunt zeggen, dat al die mensen zo zijn, dat ze allemaal hetzelfde zijn. Je kunt ook niet in hun hoofd kijken.

2 likes

Maar ik heb het niet over al die mensen, slechts een paar specifieke Berthas in m’n wei.

2 likes

@anon91169173 als aanvulling hierop, als het je smaak is kun je ook vintage designwinkels overwegen. Zij hebben zelf al mooie tafels geselecteerd en je betaalt dan evenveel of minder dan voor een nieuwe tafel, maar hebt wel iets origineels.

Mijn hele familie is ziek behalve de enige gevaccineerde. Goh, wat zou dat kunnen zijn. Zij zien elkaar vaak, ik gelukkig niet, maar ze willen alsnog geen coronatest doen.

:roll_eyes:

4 likes

Dat is ook wel lastig hoor, want vaak als iets “vintage” (midcentury/jaren ‘60/teak etc.) wordt genoemd dan betaal je er de hoofdprijs voor. Ik zit in hetzelfde schuitje, ik kan nergens een leuke betaalbare eettafel vinden. Hoe moeilijk kan het zijn denk ik soms :rofl: Ik ga nu voor een Ikea tafel en dan kijk ik later wel naar iets anders.

1 like

Soms kun je wel afdingen. En als je krasjes etc niet erg vindt kan het echt wel voor een goede prijs! (zelf 350,- betaald voor een Deens design tafel)

2 likes

De light versie hiervan zie ik trouwens ook wel hier terugkomen op het forum. Ik vind het soms iets sensationeels hebben, allerlei nare nieuwsberichten delen met een soort ‘wat erg’ gevoel/post ofzo. Maar goed, misschien dat ik zelf ook wat minder gevoelig ben ofzo en de dingen wel ervaar dat ze erg zijn, maar niet hele zware emoties bij heb.
Niet alleen nu bij dit nieuws, maar ook bij binnenlandse gebeurtenissen. Ik vind het zo nutteloos ofzo, om er heel veel bij te gaan voelen, maar denk omdat ik mezelf er misschien voor afsluit. (Dus disclaimer, het boeit me wel, maar ik voel me vooral machteloos en uit dat niet met veel emoties)

1 like

Tandpasta op mn kleding. Wat irritant, dan denk je dat je het eraf hebt geboent en als het op is gedroogd zie je het gewoon weer.

13 likes